Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά

0

Τελικώς, έκλεισε ή δεν έκλεισε η συμφωνία για την πώληση διάσημου ελληνικού app που είναι πολυδιαφημισμένο Startup αλλά πλέον δεν είναι Startup; Αυτό είναι το ερώτημα συν το κατά πόσον έπρεπε να δημοσιευτεί η πληροφορία ή όχι. Η διαχείριση των δημοσιογράφων όταν έχουν μία πληροφορία που είναι σωστή αλλά δεν μπορείς να την επιβεβαιώσεις, είναι δύσκολη.

Παρεμπιπτόντως, να σημειώσω ότι στο υπόλοιπο κείμενο δεν θα αναφέρω το όνομα του Startup για την πώληση του οποίου σε γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει γίνει τόσος ντόρος. Και αυτό για να μην δημιουργήσω …πρόβλημα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας, όπως διάβασα κάποια στιγμή στο Facebook.

Πριν από όλα, θα ήθελα να αναφέρω το εξής. Η δουλειά των δημοσιογράφων είναι να δημοσιεύουν τις πληροφορίες τους. Εδώ έχουμε φθάσει να κατηγορούμαστε επειδή δεν τις δημοσιεύουμε, αλλά όταν τις δημοσιεύουμε, δεν μας αρέσει; Κλασική ελληνική αντίδραση θα έλεγα. Άρα, καλά έκανε ο συνάδελφος από το newsbeast και δημοσίευσε την πληροφορία που είχε. Άλλωστε, η πληροφορία υπήρχε εδώ και καιρό και την είχα και εγώ και το Startupper. Προσωπικά, μάλιστα, αισθάνομαι ότι θα έπρεπε να την είχα δημοσιεύσει νωρίτερα. Απλά, έψαχνα να την επιβεβαιώσω και «επίσημα».

Και πάμε τώρα στο πιο κρίσιμο θέμα που δεν είναι άλλο από τη διαχείριση των δημοσιογράφων που γνωρίζουν την πληροφορία. Και πως μπορείς να επιβεβαιώσεις μία πληροφορία ακόμη και αν δεν το θες. Και πως μία εταιρεία μπορεί να μην την επιβεβαιώσει αλλά ούτε και να τη διαψεύσει.

Παρεμπιπτόντως, η πληροφορία περί πώλησης κυκλοφορεί εδώ και τουλάχιστον 2 μήνες και εμφανίστηκε μάλιστα και σε ενημερωτική παρουσίαση νέου fund, στον οποίο υπάρχει εμπλοκή ανθρώπου που είχε εμπλακεί στην αρχική χρηματοδότηση. Και το λέω γιατί κάποιος από το συγκεκριμένο fund υποστήριζε στα social media ότι η δημοσίευση της πληροφορίας περί επικείμενης συμφωνίας θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα στην οριστικοποίηση της.

Κλείνει αυτή η παρένθεση. Όταν μου έφθασε η πληροφορία, και αφού μου ήρθε από δύο πλευρές, προσπάθησα να επικοινωνήσω τόσο με το ελληνικό Startup όσο και με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η απάντηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν μέσα σε διάστημα 2 ωρών και απλή: δεν σχολιάζουμε φήμες ή πληροφορίες. Την ίδια απάντηση έχω λάβει από ξένους ομίλους είτε υπάρχει συμφωνία στα σκαριά είτε όχι. Και αυτή είναι η σωστή απάντηση από το γραφείο Τύπου μίας εταιρείας και δη εισηγμένης, όταν δεν μπορεί ή δεν επιθυμεί να δώσει μία σαφή και κατηγορηματική απάντηση.

Το ελληνικό Startup δεν ακολούθησε αυτή την κλασική συνταγή. H προσπάθεια επικοινωνίας κατέληξε στο να περιμένω τηλέφωνο από την υπεύθυνη μάρκετινγκ που δεν με κάλεσε ποτέ. Και όταν κατάφερα να επικοινωνήσω με τον ιδρυτή, η απάντηση ήταν ότι δεν μπορώ να μιλήσω σε δημοσιογράφο γιατί δεν έχω κάτι να πω. Το σέβομαι, αλλά πρακτικά είναι σαν να μου επιβεβαιώνεται η πληροφορία, αυτό το σχόλιο, ειδικά όταν προέρχεται από το υψηλότερο δυνατό στέλεχος της εταιρείας! Και όταν μετά από 2 ημέρες δημοσιεύεται η πληροφορία και δεν υπάρχει καμία διάψευση, ούτε όταν αρχίζει να αναδημοσιεύεται το θέμα από γνωστά sites για Startups του εξωτερικού, τότε είναι προφανές ότι κάτι υπάρχει.

Ιδίως, όταν κάνει re-tweet το θέμα που έγραψε ένα από τα ελληνικά portal, ένας εκ των στελεχών της ελληνικής Startup που είναι και συγγενής του ιδρυτή της. Όταν βλέπεις όλα αυτά, καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει απλά καπνός αλλά και φωτιά.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως άπαντες θεωρούν τη συμφωνία κλεισμένη. Όταν μπορεί και να μην είναι. Το πιθανότερο είναι πως είναι πολύ κοντά, αλλά οριστικές υπογραφές δεν πρέπει να έχουν πέσει. Και όσο δεν έχουν πέσει υπογραφές, τότε είναι όντως πιθανό, κάτι να στραβώσει. Αλλά όταν σε καλούν δημοσιογράφοι και σε ρωτάνε για ένα τέτοιο θέμα, τότε οι άνθρωποι που χειρίζονται την επικοινωνία σου θα πρέπει να απαντάνε άμεσα και να απαντάνε κάτι του τύπου: δεν σχολιάζουμε πληροφορίες ή φήμες. Αν η πληροφορία έχει πολύ βάση, τότε μπορείς να την επιβεβαιώσεις μεν, αλλά ανεπίσημα και να ζητήσεις από τον δημοσιογράφο να μην αναφέρει ότι το δήλωσες επίσημα ή ότι έχει κλείσει η συμφωνία. Απλά ότι είναι κοντά. Άλλωστε, αυτή είναι και η πραγματικότητα και ότι και αν έχεις κάνει η πληροφορία έχει διαρρεύσει. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς τουλάχιστον να διασφαλίσεις ότι η «ζημιά» θα είναι η μικρότερη δυνατή. Γιατί αυτή τη στιγμή, άπαντες θεωρούν ότι η συγκεκριμένη Startup έχει πουληθεί. Και πιστέψτε με, σε περίπτωση που χαλάσει το deal – κάτι που ειλικρινά απεύχομαι – το ευρύ κοινό θα συνεχίσει να πιστεύει ότι η πώληση έχει γίνει, ακόμη και αν δεν έχει γίνει.

Όλα είναι θέμα σωστής διαχείρισης.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.