Θέμα εμπιστοσύνης!

0

Στο Startupper άπαντες οι εμπλεκόμενοι προετοιμαζόμαστε για την απονομή των ετήσιων βραβείων μας και γενικώς η διάθεση είναι πολύ ωραία. Και αυτό γιατί η «μάχη» είναι πολύ σκληρή καθώς οι υποψήφιοι είναι πολύ καλές περιπτώσεις Startup εταιρειών.

Υπενθυμίζω ότι η ψηφοφορία συνεχίζεται και σήμερα και κυριολεκτικά σε ορισμένες περιπτώσεις, το αποτέλεσμα θα κριθεί στο «φώτο φίνις», που θα έλεγαν και οι συνάδελφοι που ασχολούνται με τα αθλητικά θέματα και ειδικά αυτά του στίβου.

Άλλωστε, και η δημιουργία ενός Startup είναι ουσιαστικά ένας αγώνας αντοχής, θα έλεγα. Νομίζω ότι είναι ένας αγώνας δρόμου της τάξεως των 3.000 μέτρων, όπου πρέπει να ξεκινήσεις προσεκτικά και να διατηρήσεις έναν έξυπνο ρυθμό και μία σωστή στρατηγική προκειμένου στο τέλος να είσαι στο βάθρο των νικητών. Και δεν έχεις και πολλά περιθώρια για λάθος κινήσεις. Ιδίως στην αρχή της κούρσας.

Ειδικά για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των online υπηρεσιών και ζητούν από πελάτες – είτε πρόκειται για ιδιώτες είτε για εταιρείες – να τους εμπιστευτούν τα στοιχεία τους και να κάνουν συναλλαγές μαζί τους, η δημιουργία δεσμών εμπιστοσύνης είναι από τους τομείς που δεν επιδέχονται να γίνει οποιοδήποτε λάθος ή η εμπειρία του πελάτη να είναι κακή. Ας σκεφτεί κανείς ποια θα ήταν η πορεία του Taxibeat ή του Airbnb ή του Booking.com αν οι πελάτες του, την πρώτη φορά που χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, είχαν κακή εμπειρία. Και ιδίως τι θα συνέβαινε αν δεν είχαν την υπηρεσία που τους είχε υποσχεθεί το συγκεκριμένο Startup. Είναι βέβαιο ότι δεν θα το χρησιμοποιούσαν ποτέ ξανά και το ίδιο θα έλεγαν και στους φίλους τους. Η εμπειρία που έχουν οι πρώτοι πελάτες – την περίοδο που δεν έχεις και κεφάλαια για να κάνεις επενδύσεις στον τομέα του μάρκετινγκ– είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου είναι εξαιρετικά κρίσιμης σημασίας. Δεν φθάνει να έχεις μία καλή ιδέα και ένα όμορφο interface. Αν ο χρήστης δεν αισθάνεται ασφαλής και δεν αισθάνεται ότι θα πάρει αυτό για το οποίο έχει πληρώσει, τότε καλύτερα να μην κάνεις καμία κίνηση. Γιατί πολύ απλά είσαι χαμένος από χέρι. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις εταιρειών που ξεκίνησαν με τους πελάτες να διαμαρτύρονται για άσχημες εμπειρίες και στο τέλος κατάφεραν να βρεθούν στον …αφρό. Συνήθως, πνίγονται.

Για την ακρίβεια, αν σας τύχει κάτι τέτοιο, καλύτερα να βουλιάξετε από μόνοι σας το καράβι και να προσπαθήσετε εκ νέου να ταξιδέψετε στον ωκεανό της παγκόσμιας επιχειρηματικότητας.

Από την άλλη πλευρά, αν καταφέρεις να δημιουργήσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη σου στην αρχή, τότε έχεις περιθώρια για λάθη στη συνέχεια. Είναι πιο εύκολο για τον πελάτη να αποδεχτεί ότι έκανες ένα λάθος – εφόσον φυσικά το παραδεχτείς – και να συνεχίσει να σε εμπιστεύεται εφόσον έχει ήδη δημιουργήσει μία σχέση μαζί σου. Και, φυσικά, ο πελάτης είναι ικανοποιημένος από την εμπειρία που έχει μαζί σου. Βέβαια, αν κάνεις συνεχώς λάθη, τότε και ο πελάτης δεν πρόκειται να έχει …γαϊδουρινή υπομονή και θα σε αφήσει. Αλλά, είναι περισσότερο διαχειρίσιμη η κατάσταση σε αυτή την περίπτωση.

Σε γενικές γραμμές, τα πράγματα, όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα, είναι απλά: είναι απαραίτητο να πείσεις τους πελάτες σου να σε εμπιστευτούν. Διαφορετικά, ασχολήσου με κάτι άλλο!

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.