Θες να φτιάξεις ένα mobile social app; Ξανασκέψου το!

0

Μερικές από τις συζητήσεις που δεν κάνουμε ποτέ δημόσια είναι οι ουσιαστικές. Σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να εκφράσω την άποψη μου γιατί κανένας στην Ελλάδα δεν πρέπει να ασχολείται με social/consumer apps.

Έχουμε δει διάφορες εφαρμογές όπως το Locish, Peekintoo, Terranova κλπ. Η εικασία στο consumer space είναι ότι μια μικρή ομάδα πολύ γρήγορα θα φτιάξει μια εφαρμογή που θα γίνει αρεστή και θα καταφέρουν να έχουν μια βάση χρηστών που αριθμεί εκατομμύρια και κάποια στιγμή αργότερα θα βρουν τρόπο να βγάλουν λεφτά MISSION IMPOSSIBLE.

Γιατί; Για παρά πολλούς λόγους. Καταρχήν τα consumer apps θέλουν πολλά λεφτά, παρά πολλά λεφτά καθώς υπάρχουν μόνο ζημιές για πολύ καιρό. Δεύτερον θέλουν ομάδες που να τα ξέρουν και στην Ελλάδα είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις άτομα να ξέρουν να γράψουν τα σωστά κείμενα και καμπάνιες και τεχνικές που χρειάζονται για ένα viral loop. Τρίτον χρειάζεται επενδυτές με κατανόηση στα ασύμμετρα μοντέλα αλλά και γνωριμίες στο χώρο, μιας και τα πιο πολλά consumer apps εξαγοράζονται καθώς αποτυγχάνουν να γίνουν βιώσιμες επιχειρήσεις. Τέταρτος, χρειάζεται μια ικανή και πρόθυμη κοινότητα early adopters. Ξεχάστε την Ελλάδα λοιπόν.

Τα consumer apps είναι ευχάριστα και για αυτό πολλοί θέλουν να τα δοκιμάσουν και είναι απαλλαγμένα από πωλήσεις, συμβόλαια και όλα τα ωραία του enterprise αλλά και από τα έσοδα. Επίσης πολλές φορές δεν έχουν κάποιο λόγο ύπαρξης καθώς δε λύνουν κάποια ανάγκη και όπως ξέρουμε όταν λύνεις κάποιο πρόβλημα υπάρχουν και λεφτά

Βέβαια επιτυχίες στο χώρο θα υπάρχουν αλλά κάτι τέτοιο στην Ελλάδα είναι δύσκολο. Ίσως λαμπρή εξαίρεση είναι το Horizon το οποίο όμως είναι utility.

Θα συνεχίσεις να φτιάχνεις το νέο foursquare;

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Παναγιώτης Παπαδόπουλος

Ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος εργάζεται ως Product Manager στην αμερικανική εισηγμένη Splunk, η οποία εξαγόρασε την startup BugSense την οποία συνίδρυσε. Δρα ως angel investor σε άλλες startup εταιρείες.