Μεγάλη έρευνα για τα προβλήματα και τις προκλήσεις των ελληνικών ΜΜΕ

0

Το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δηλώνει μη ικανοποιημένo από την καθοδήγηση των αρμόδιων φορέων, τον αριθμό των εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης και την διαδικασία συγκέντρωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών.

Παράλληλα, σχεδόν το 20% των επιχειρήσεων δηλώνει πως τα έσοδα τους έχουν μειωθεί κατά 50% τους τελευταίους 12 μήνες.

Αυτά και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα στατιστικά ανέδειξε η πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Douleutaras.gr, με θέμα τις «Προκλήσεις & Ευκαιρίες των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων». Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε από το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του ΟΠΑ (ELTRUN) με τη συμμετοχή 430 εκπροσώπων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, διαφόρων κατηγοριών.

Το Douleutaras.gr συνεργάζεται με περισσότερους από 3.000 επαγγελματίες σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών κατηγοριών. Το συμμετέχον στην έρευνα δείγμα αφορά αποκλειστικά μικρομεσαίες επιχειρήσεις από 20 διαφορετικούς επαγγελματικούς κλάδους με σκοπό την καταγραφή της γενικής άποψης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά, ανεξαρτήτως του κλάδου δραστηριοποίησης τους.

Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας

  • Tο επίπεδο βοήθειας και υποστήριξης των δημόσιων φορέων – οργανισμών προς τις νέες μικρομεσαίες καταδεικνύεται ανεπαρκές.
  • Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις υπέστησαν σημαντική μείωση των εσόδων τους τους τελευταίους 12 μήνες, αρκετές εκ των οποίων είδαν το τζίρο τους να σημειώνει “βουτιά” μεγαλύτερη και από 50%.
  • Οι περισσότεροι εντοπίζουν πολύ υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού στον κλάδο τους, θεωρώντας εύκολο το να στραφούν οι πελάτες τους σε κάποια άλλη επιχείρηση του κλάδου για τις ίδιες ή περίπου ίδιες υπηρεσίες/ προϊόντα με αυτές που προσφέρουν και οι ίδιοι.
  • Τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλους υπαλλήλους με τα απαραίτητα προσόντα για τη στελέχωση των επιχειρήσεων τους.
  • Mόλις 2 στους 10 επιχειρηματίες γνωρίζουν την ύπαρξη κρατικών προγραμμάτων κατάρτισης, εκ των οποίων οι μισοί έχουν προχωρήσει τελικώς σε παρακολούθησή τους.
  • Παρουσιάζεται ανοδική τάση διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με 2 στις 3 να δηλώνουν πως διατηρούν τόσο τα στοιχεία των πελατών τους, όσο και τα οικονομικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά.
  • Σημαντικό έδαφος φαίνεται να κερδίζουν τα ηλεκτρονικά μέσα προώθησης έναντι των παραδοσιακών, η χρήση των οποίων περιορίζεται σημαντικά.
  • Εντυπωσιακό είναι πως 4 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ήδη οnline παρουσία, με το 75% αυτού του συνόλου να εμφανίζεται ικανοποιημένο από τα αποτελέσματα που είχε αυτή η κίνηση στην εξέλιξη της επιχείρησής τους.
  • Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες να δηλώνουν πως θα επιδιώξουν την τεχνολογική εξέλιξη της επιχείρησης τους στο μέλλον.
  • Ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησης τους ξεχώρισαν με διαφορά η ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουν καθώς και η ικανοποίηση των πελατών τους.
  • Παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση και την γενικότερη αβεβαιότητα για το μέλλον, υψηλά εμφανίζονται τα ποσοστά των συμμετεχόντων οι οποίοι δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Newsroom

Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.