Νίκος Δρανδάκης: Η Αθήνα θα γίνει τεχνολογικό hub αυτοκίνησης με επίκεντρο την Ν. Αμερική

0

Με μια μεγάλη ανάρτηση στο Facebook, με τίτλο «Ημερολόγιο Κυβερνήτη, αστρικό έτος 7,1 MT» ο ιδρυτής της Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης, κάνει μια μικρή αναδρομή και μας αποκαλύπτει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για το μέλλον της ομάδας στην Αθήνα.

Η είσοδος στον «Γαλαξία» της Daimler AG και της MyTaxi με παρουσία σε 9 χώρες και 50 πόλεις στην Ευρώπη, 108 χιλιάδες οδηγούς και 10 εκατομμύρια πελάτες θα μεταμορφώσει το Taxibeat σε MyTaxi στην Ελλάδα και υπόσχεται αυξημένη ροή πελατών προς τους επαγγελματίες οδηγούς.

Το να ανήκει κανείς σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο κλήσης ταξί μέσω app σημαίνει ότι το ελληνικό κομμάτι θα επωφεληθεί από την άμεση πρόσβαση σε χιλιάδες νέους πελάτες – επισκέπτες της χώρας μας οι οποίοι θα μπορούν να βρουν ταξί μέσω της γνώριμης εφαρμογής τους.

Στις ευχαριστίες του Νίκου Δρανδάκη συμπεριλαμβάνονται φυσικά οι συνιδρυτές της Taxibeat Κωστής Σακκάς, Μιχάλης Σφικτός και Νίκος Δαμηλάκης αλλά και ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Barend van den Brande της Hummingbird Ventures, και οι δυο μέλη του Δ.Σ. της εταιρείας.

Η Hummingbird Ventures ίσως τελικά αποδειχτεί η σοφότερη κίνηση μια και πέρα από τα 3,9 εκατ. δολ. χρηματοδότησης στο δεύτερο γύρο του Taxibeat τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν ο βασικός υποστηρικτής της ανάπτυξης εκτός Ελλάδας, με το Περού να βοήθησε πολύ στην σημερινή κατάληξη αλλά και ο αυξημένος τουρισμός στην Αθήνα τα επόμενα χρόνια.

Η εταιρεία με τη νομική της μορφή παραμένει ως έχει, το όνομα θα αλλάξει σε Beat, και η ομάδα των 56 εργαζομένων θα διπλασιαστεί μέσα στο 2017 μια και η Αθήνα θα γίνει στην ουσία ένα R&D hub για λύσεις μετακίνησης: car pooling, automated pricing mechanism, payment services σε συνδυασμό με machine learning, big data infrastructure, και data science, συνεισφέροντας ελπίζουμε όλοι μας στην πλατφόρμα της Moovel, η οποία ανήκει και αυτή στην Daimler, και προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις και υπηρεσίες μετακίνησης σε πελάτες και εταιρείες σε μια έξυπνη και διασυνδεδεμένη πόλη.

Η Αθήνα θα υποστηρίζει την ανάπτυξη στη Νότια Αμερική ενώ το γεγονός ότι δεν γίνεται πλέον αναφορά μόνο στο Περού σημαίνει ότι η MyTaxi θα μπει επιθετικά στην νέα μεγάλη περιοχή.

Τέλος, σε ότι αφορά την MyTaxi αλλά και την Daimler γίνεται σιγά-σιγά με τις εξαγορές o μεγαλύτερος παίκτης στην Ευρώπη αλλά και ο μεγάλος ανταγωνιστής της Uber η οποία ακόμα έχει πολλά νομικά προβλήματα με την Ε.Ε. μια και ακόμα γίνεται προσπάθεια να ξεκαθαριστεί αν είναι απλά ένα marketplace ή μια υπηρεσία Taxi ή οποία θα πρέπει να υπάγεται στους νόμους και κανονισμούς κάθε χώρας αλλά και την Ε.Ε.

Εκτός της MyTaxi υπάρχουν αρκετές ακόμα υπηρεσίες στην Ευρώπη που έχουν μεγάλη παρουσία ανάλογα τη χώρα. Για παράδειγμα η ισραηλινή Gett δραστηριοποιείται πετυχημένα στο Λονδίνο και στη Μόσχα, η LeCab στη Γαλλία, η Cabify στην Ισπανία και το Περού και η Bitaksi στην Κωνσταντινούπολη.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στον γαλλικό μόνoκερο BlaBlaCar ο οποίος συνδέει επιβάτες με άδειες θέσεις σε ιδιωτικά αυτοκίνητα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή με τα μέλη της υπηρεσίας να έχουν φτάσει τα 30 εκατομμύρια σε 22 χώρες που λειτουργεί.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Συντάκτης τεχνολογίας business - mobile