Παραδείγματα που πρέπει να ακολουθήσουμε!

0

Αν δεν ήταν η ραστώνη που φέρνει ο καύσωνας του Ιουλίου και οι Κορεάτες της Samsung Electronics επέτρεπαν να δημοσιευτεί το ποσό με το οποίο αγόρασαν μία ελληνική εταιρεία, τότε νομίζω ότι η φασαρία γύρω από την εξαγορά της Innoetics από έναν από τους κορυφαίους κολοσσούς της τεχνολογίας παγκοσμίως θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.

Γιατί, πόσοι γνωρίζαμε ότι κάπου στο Μαρούσι υπήρχε μία εταιρεία τεχνολογίας, η αποτίμηση της οποίας θα ήταν λίγο πιο κάτω από αυτή του Taxibeat; Και θα την αγόραζε η Samsung, η οποία μη νομίζετε ότι αγοράζει ότι βρει μπροστά της. Κάτι θα είδαν οι Κορεάτες και έκαναν την κίνηση.

Από αυτή την εξαγορά, δύο θεωρώ ότι είναι τα σημεία εκείνα που θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση και να λειτουργήσουν και ως παραδείγματα που θα πρέπει να ακολουθήσει το οικοσύστημα. Για να μην αποδειχθεί πως η Innoetics ήταν απλά η εξαίρεση στον κανόνα.

Το πρώτο είναι πως πρόκειται για ένα spinoff από ερευνητικό κέντρο. Σε μία χώρα, όπου, δυστυχώς, η σύνδεση της ακαδημαϊκής – ερευνητικής κοινότητας με την επιχειρηματικότητα είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, η συγκεκριμένη εξαγορά θα πρέπει να λειτουργήσει ως παράδειγμα προς μίμηση. Καλή η έρευνα για την έρευνα, αλλά εξίσου σημαντικό να παράγεις καινοτομία που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα, όπως συνέβη στην περίπτωση της Innoetics. Σημειωτέον πως το ερευνητικό κέντρο «Αθηνά» πήρε και ένα σημαντικό ποσό, το οποίο θα μπορέσει να αξιοποιήσει για να χρηματοδοτήσει ερευνητικά προγράμματα. Σε μία οικονομικά δύσκολη περίοδο τι είναι προτιμότερο: να ζητάς χρήματα από το κράτος, το οποίο δεν έχει, ή να προσπαθείς να βρίσκεις πηγές εσόδων; Μάλλον το δεύτερο, πιστεύω. Ιδίως από τη στιγμή, μάλιστα, που η Samsung αφήνει την ομάδα της Innoetics να παραμείνει Ελλάδα!

Βέβαια, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το «Αθηνά» είναι από τις λίγες περιπτώσεις ερευνητικών κέντρων στην Ελλάδα που έχουν επιδιώξει να δημιουργήσουν σχέσεις με την επιχειρηματική κοινότητα. Και να υπενθυμίσω ότι το «Αθηνά» βρίσκεται πίσω από το Corallia, που αποτελεί ένα ακόμη ενδιαφέρον παράδειγμα αναφορικά με την προώθηση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στη χώρα μας. Το πρόβλημα είναι πως είναι οι αντίστοιχες περιπτώσεις είναι πολύ λίγες.

Το δεύτερο σημείο στην περίπτωση της Innoetics που αξίζει να επισημανθεί είναι η επιλογή της ομάδας να ζητήσει τη βοήθεια ανθρώπων που γνωρίζουν πως πρέπει να κινηθεί μία επιχείρηση προκειμένου να κάνει το επόμενο βήμα. Η Innoetics δημιουργήθηκε μεν το 2006, αλλά πρακτικά άρχισε να ασχολείται με την εμπορική προώθηση της τεχνολογίας της το 2012. Όμως, η κατάσταση άλλαξε πραγματικά στις αρχές της φετινής χρονιάς όταν τα παιδιά ζήτησαν τη βοήθεια του καθηγητή Βασίλη Θεοχαράκη (γνωστού από τη συμμετοχή του στην Nanophos) και του Κώστα Μάλλιου, ο οποίος ήταν για χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος της Microsoft, ενώ είναι και ενεργό μέλος του Ελληνικού Startup Οικοσυστήματος, όντας, μεταξύ άλλων, μέλος της επενδυτικής ομάδας του PJ Tech Catalyst Fund. Η εμπλοκή αυτών των δύο ανθρώπων ήταν σημαντική υπό την έννοια, ότι όπως λένε τα παιδιά της Innoetics, τους βοήθησαν να οργανωθεί καλύτερη η εταιρεία και να προετοιμαστεί για το επόμενο βήμα της. Αυτό θα ήταν είτε η επέκταση στο εξωτερικό, όπου υπάρχει ενδιαφέρον για τις λύσεις text to speech είτε η πώληση της εταιρείας.

Τελικώς, επελέγη το δεύτερο σενάριο καθώς υπήρξαν οι προϋποθέσεις και το ενδιαφέρον για να γίνει αυτό. Και το αποτέλεσμα είναι ένα από τα ελάχιστα exits που έχουν γίνει από ελληνικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια. Και σαφώς ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.