Στις εκθέσεις πας …προετοιμασμένος

0

Η στήλη ήταν στη Βαρκελώνη για το Mobile World Congress (MWC), το οποίο αν δεν το γνωρίζετε είναι η μεγαλύτερη έκθεση – συνέδριο για το χώρο των κινητών επικοινωνιών και όχι μόνο. Και επειδή έχω ακούσει κάποιο να ρωτάει αν είναι εξίσου μεγάλο με το «περίφημο» Web Summit, να πω ότι το MWC δεν είναι μόνο πιο μεγάλο, αλλά είναι και πιο σημαντικό. Και γι’ αυτό όταν πας εκεί, πρέπει να πηγαίνεις προετοιμασμένος. Αντίθετα απ’ ότι κάνουν πολλές ελληνικές startups.

Κατ’ αρχήν, να αναφέρω ότι παράλληλα με το MWC πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη το 4YFN (4 Years From Now), το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε startups. Κάθε χρόνο λέω ότι θα το επισκεφτώ, κάθε χρόνο δεν τα καταφέρνω λόγω του όγκου δουλειάς που έχω στο κυρίως “γεγονός”, ήτοι το MWC. Οπότε και θα επικεντρωθώ στο MWC, στο οποίο η ελληνική παρουσία τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά έντονη, λόγω κυρίως του ελληνικού περιπτέρου που υπάρχει αλλά και των 5-6 επιχειρήσεων που “κατεβαίνουν” αυτόνομες.

Η Ελλάδα είχε φέτος περίπτερο για 5η συνεχόμενη χρονιά. Και αυτό που μου κάνει εντύπωση τα τελευταία 2-3 χρόνια είναι πως ο αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο ελληνικό περίπτερο είναι πρακτικά σταθερός, δηλαδή είναι περίπου 15-17 κάθε χρόνο, εκ των οποίων είναι και αρκετές startups. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι πως με εξαίρεση 6-7 εταιρείες, οι υπόλοιπες συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι διαφορετικές. Ο λόγος, όπως μου εξηγούσαν, άνθρωποι που εμπλέκονται στην ελληνική αποστολή, είναι ότι αρκετές επιχειρήσεις έρχονται μία χρονιά και μετά δεν “επιστρέφουν” υποστηρίζοντας ότι τα χρήματα που δαπάνησαν δεν έπιασαν …τόπο. Παραδέχομαι πως η δαπάνη είναι σημαντική και μπορεί να φθάσει τα 10-15 χιλιάρικα, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για μία startup. Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι εταιρείες αυτές πάνε Βαρκελώνη εντελώς απροετοίμαστες!

Το MWC δεν είναι μία έκθεση όπως αυτές που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα όπου οι επισκέπτες θα περάσουν μπροστά από όλα τα περίπτερα. Η έκθεση καλύπτει ένα χώρο που είναι διπλάσιος από εκείνον της ΔΕΘ -ενδεχομένως και παραπάνω- για να σας δώσω μία αίσθηση του μεγέθους. Οι επισκέπτες ξεπερνούν τις 100 χιλιάδες, αλλά ουδείς δεν σκοπεύει να περάσει από όλα τα halls και να δει όλα τα περίπτερα. Δεν γίνεται αυτό. Πρακτικά, οι επισκέπτες έρχονται έχοντας κλείσει έναν αριθμό από ραντεβού με εταιρείες που τους ενδιαφέρουν και πάνε μόνο σε αυτά. Οπότε, για να είναι πετυχημένη μία επιχείρηση που συμμετέχει με περίπτερο ή σε περίπτερο στο MWC θα πρέπει να έχει επιδιώξει να κλείσει έναν αριθμό από ραντεβού. Θα πρέπει να έχει ξεκινήσει αρκετές εβδομάδες νωρίτερα την προεργασία της, να έχει εντοπίσει επισκέπτες που είναι στελέχη επιχειρήσεων που τους ενδιαφέρει και να επιδιώξει να έχει κλείσει συναντήσεις. Παρεμπιπτόντως, οι διοργανωτές προσφέρουν τα σχετικά εργαλεία. Αρκεί να την ψάξεις τη δουλειά.

Οι 6-7 επιχειρήσεις από Ελλάδα που συμμετέχουν κάθε χρόνο στην ελληνική αποστολή κάνουν ακριβώς αυτό. Και έχουν επενδύσει και χρόνο και χρήμα. Την πρώτη φορά, έκλεισαν 4-5 συναντήσεις, τη δεύτερο πήγαν στις 10, την τρίτη έφθασαν στις 20. Την πρώτη χρονιά, μπορεί να μην έκλεισαν κάποια συνεργασία, αλλά το έκαναν την επόμενη κ.ο.κ. Έτσι λειτουργεί το σύστημα και στην προκειμένη περίπτωση “ο επιμένων νικά”.

Όσοι πάνε απροετοίμαστοι και περιμένουν να τους βρουν οι επισκέπτες, είναι βέβαιο ότι καταλήγουν να κάθονται άπρακτοι και να κάνουν λόγο για χαμένο χρόνο. Και να αναρωτιούνται γιατί η καταπληκτική λύση που έχουν αναπτύξει δεν προσελκύει το ενδιαφέρον των ξένων.

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, δεν φταίνε οι ξένοι. Και αυτό το αποδεικνύουν όσοι προετοιμάζονται σωστά και μεθοδικά και καταλήγουν να κλείνουν τις συμφωνίες που μπορούν. Και το κυριότερο καταφέρνουν να δικτυωθούν ώστε να μπορούν να κάνουν το επόμενο βήμα τους. Και θεωρούν πετυχημένη την παρουσία τους.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.