Beyond Hackathon: Μια νέα γενιά τραπεζικών υπηρεσιών «γεννιέται»

0

Ολοκληρώθηκε εχθές, Κυριακή, ο τριήμερος διαγωνισμός ιδεών FinTech και νέων υπηρεσιών τραπεζικών και μη, Beyond Hackathon ο οποίος διοργανώθηκε από το κέντρο καινοτομίας της Eurobank και υποστηρίχθηκε από το Found.ation και το The Cube Athens.

Συνολικά 17 ομάδες από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Σλοβενία πήραν μέρος στην τριήμερη ανάπτυξη και υλοποίηση της ιδέας τους και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την παρουσίαση της Κυριακής μπροστά στους έμπειρους κριτές: Σταύρο Ιωάννου, Θεόδωρο Καλαντώνη και Σωτήρη Συρμακέζη από την Eurobank, τον Σπύρο Τραχάνη από την Odyssey Venture Partners, τον Βασίλη Τραπεζάνογλου απο την Viva και την Liz Lumley απο το Startupbootcamp FinTech London.

Beyond_Hackathon2
Οι τρεις πρώτες ομάδες κέρδισαν τα χρηματικά βραβεία των 5.000, 3.000 και 2.000 ευρώ αντίστοιχα αλλά το σημαντικότερο, δοκίμασαν και υλοποίησαν έως ένα σημείο την ιδέα τους, δούλεψαν σαν ομάδα ενώ όλες κέρδισαν την ευκαιρία να μιλήσουν με τον κ. Συρμακέζη και την Eurobank, όπως ανέφερε και ο ίδιος, για να ερευνήσουν τις δυνατότητες περαιτέρω συνεργασιών.

Οι 17 ιδέες καλύπτουν τον ευρύτερο χώρο του FinTech ενώ μερικές κινήθηκαν κοντά στον σκληρό πυρήνα του με εφαρμογές πληρωμών και μεταφοράς χρημάτων, Banking App, Blockchain και Smart Contracts.

Οι περισσότερες ιδέες αφορούσαν προϊόντα και υπηρεσίες που εκμεταλλεύονται πληροφορίες και στοιχεία από το API της Eurobank και μπορούν είτε να σταθούν αυτόνομα, είτε να χρησιμοποιηθούν από τις τράπεζες σαν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους πελάτες τους και στα επίσημα App τους.

CounterFactual
Την πρώτη θέση πήρε η ομάδα Counterfactual, με την εξαιρετική παρουσίαση του Γιώργου Διαμαντόπουλου, η οποία σχεδίασε μια πλατφόρμα – App κατάκτησης προσωπικών – καταναλωτικών στόχων. O χρήστης μπορεί να επιλέξει κάποιους στόχους, όπως για παράδειγμα τη πραγματοποίηση ενός μακρινού ταξιδιού ή κάποια αγορά με την εφαρμογή να παίρνει στοιχεία από το καταναλωτικό προφίλ του χρήστη από την τράπεζα και να προτείνει σχετικά προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία εξοικονομούν χρήματα. Τα χρήματα που εξοικονομεί ο χρήστης μπαίνουν αυτόματα σε έναν τραπεζικό λογαριασμό για τον σκοπό της επιλογής του.

Taki
Τη δεύτερη θέση κέρδισε η ομάδα Xbots με το chatbot Taki (απο το Robotaki). Η επίσης εξαιρετική παρουσίαση του Αλέξανδρου Ίβου, με την ιδιότητα του Business Developer, μας έδειξε το κοντινό μέλλον της επικοινωνίας που θα έχουμε με την τράπεζά μας αλλά και με άλλες εταιρείες. Το Taki βασίζεται στον Messenger του Facebook, πρόκειται για τη πρώτη υλοποίηση που είδαμε στα ελληνικά, και στην ουσία είναι ένα έξυπνο chatbot που εκτελεί εκ μέρους μας διάφορες τραπεζικές εργασίες και μας δίνει πληροφορίες για τις πληρωμές και τους λογαριασμούς μας. Όλα αυτά μέσω της οικίας εφαρμογής chat του Messenger στο Facebook, με το Taki να μιλάει με το API της τράπεζας.

Imperia_Mobile
Την τρίτη θέση πήρε η ομάδα Imperia Mobile από τη Βουλγαρία η οποία μας έδειξε μια ολοκληρωμένη εφαρμογή πληρωμών και μεταφοράς χρημάτων, ακόμα και μέσω NFC και επαφής των κινητών, τύπου Revolut.

Από τις υπόλοιπες ομάδες ξεχωρίσαμε:

  • Tην ομάδα Stealth, με τρεις αποφοίτους μηχανικούς υπολογιστών οι οποίες ανέπτυξαν μια πλατφόρμα Smart Contracts για αυτοματοποιημένη αγορά μετοχών μέσω Blockchain και Ethereum.
  • Την πλατφόρμα SaaS Appeel η οποία προέρχεται από την ομάδα IsMood του egg και συνδυάζει πληροφορίες και analytics από τα κοινωνικά δίκτυα και τα προφίλ τραπεζικών συναλλαγών των χρηστών για να προσφέρει έξυπνες και εξατομικευμένες προτάσεις στους χρήστες.
  • Την υπηρεσία Cash Flow Outlook η οποία προσφέρει προσωπικές και εταιρικές οικονομικές αναλύσεις και χρηματοοικονομικές προβλέψεις μέσω έξυπνης επεξεργασίας δεδομένων από πολλές πηγές.
  • Την υπηρεσία SmartPay από την ομάδα Code Burrow, η οποία είχε συμμετάσχει και κερδίσει τη τρίτη θέση στο Hackathon της Εθνικής Τράπεζας, και προσφέρει διαχείριση χρημάτων, όπως μεταφορές και πληρωμές, ανάμεσα σε όλους τους λογαριασμούς μας, ακόμα και σε διαφορετικές τράπεζες.

Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι υπηρεσίες αυτοματοποιημένων προτάσεων αγορών, προσφορών και κουπονιών στο Smartphone μέσω ανάλυσης των δεδομένων συναλλαγών μας αλλά και με χρήση ειδικών beacons στα καταστήματα. Οι ιδέες Loyalwin και Bankfer ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία.

Beyond_Hackathon3

Beyond_Hackathon4
Beyond_Hackathon5

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Συντάκτης τεχνολογίας business - mobile