H Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αλλάξει δραματικά τις διαφημίσεις στο Internet

0

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς (Digital Single Market) σχεδιάζει  να προωθήσει νόμους οι οποίοι προστατεύουν τις επικοινωνίες μας αλλά και την ψηφιακή μας υπόσταση ειδικά στο Internet και προτίθεται να αφαιρέσει το δικαίωμα που έχουν οι εταιρείες να μας στοχεύουν με προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου το 92% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι οποιαδήποτε προσωπική πληροφορία που υπάρχει σε οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή θα πρέπει να είναι διαθέσιμη σε τρίτους μόνο μετά από ξεκάθαρη άδεια ενώ επίσης ένα 92% απάντησε ότι οι ηλεκτρονικές συνομιλίες και επικοινωνίες θα πρέπει να είναι διασφαλισμένες ως προς το απόρρητο.

Οι νέοι νόμοι θα προβλέπουν τέσσερα σημαντικά στοιχεία σε ότι αφορά τα προσωπικά μας δεδομένα online:

  1. Η πρόσβαση και η επεξεργασία οποιασδήποτε επικοινωνίας των χρηστών και οποιαδήποτε σχετικά μεταδεδομένα από τρίτους θα επιτρέπεται μόνο μετά από ξεκάθαρη συναίνεση από τους χρήστες.
  2. Οι κινήσεις μας και η συμπεριφορά μας online θα πρέπει να είναι απόρρητη εκτός και αν δοθεί η συγκατάθεσή μας για το αντίθετο.
  3. Οποιαδήποτε απευθείας επικοινωνία για λόγους marketing θα πρέπει να είναι πάντα με τη θέληση του παραλήπτη και αυτή η συναίνεση να είναι ξεκάθαρη ότι δόθηκε.
  4. Τα Cookies και άλλες τεχνικές παρακολούθησης της συμπεριφοράς μας online θα πρέπει να είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα ως προς τι καταγράφουν και η αποδοχή απο τους χρήστες δεν γίνεται με την γενικά και αόριστα όπως συμβαίνει σήμερα.

Εφόσον υλοποιηθούν οι παραπάνω απαιτήσεις, και ειδικά η δεύτερη, θα πρέπει να αλλάξει δραματικά το μοντέλο λειτουργίας πολλών μεγάλων επιχειρήσεων του Internet όπως για παράδειγμα της Google και του Facebook οι οποίες εκμεταλλεύονται στο έπακρο όλα τα είδη προσωπικών πληροφοριών και δεδομένων που αφήνουμε στις «δωρεάν» υπηρεσίες που προσφέρουν για διαφημιστικούς λόγους κερδίζοντας τεράστια ποσά.

Οι παραπάνω προβλέψεις έχουν ορίζοντα υλοποίησης τον Μάιο του 2018.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Τα τελευταία 20 χρόνια γράφει για Mobile Tech, PC Tech και Business Tech σε περιοδικά και online.