The Squeeze #9: Oι ελληνικές Startups ανεβαίνουν επίπεδο

0

Έχοντας παρακολουθήσει αρκετές παρουσιάσεις Startups στο πλαίσιο του The Squeeze #9 στο Orange Grove μπορώ να πω ότι οι ελληνικές Startups έχουν βελτιωθεί πολύ στην παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας απέναντι σε κοινό και επενδυτές μια και οι οκτώ ομάδες έκαναν σχεδόν τέλεια pitch με συγκροτημένες ιδέες.

Στα πέντε λεπτά των παρουσιάσεων είχες καταλάβει το αντικείμενο τους, πως βγάζουν χρήματα ή πως σκοπεύουν να βγάλουν, πως θα κάνουν το Scaleup και πως θα εκμεταλλευτούν τα χρήματα των επάθλων.
Όλες οι παρουσιάσεις των founders ήταν εξαιρετικές όπως και τα περισσότερα pitchdecks, στοιχεία που μπορούν να κάνουν τις ομάδες να μπορούν να σταθούν καλά και εκτός Ελλάδας.

Το The Squeeze #9 είχε αρκετές αλλαγές στην επιτροπή αξιλόγησης αλλά και στον παρουσιαστή, ο οποίος αυτή τη φορά ήταν ο Αλέξης Παπαχελάς, με την τελική επιλογή να γίνεται μεταξύ 8 από τις 40 ομάδες που συμμετέχουν στο Orange Grove και συνολικά έπαθλα 25.000 ευρώ με την χορηγεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και την υποστήριξη της Ολλανδικής Πρεσβείας.

Τη πρώτη θέση και το βραβείο των 15.000 ευρώ πήρε η Tesibit, με μια εξαιρετική παρουσίαση της Βασιλικής Ντάμπαση, η οποία προφανώς έχει επωφεληθεί από την επαφή της με το οικοσύστημα Startup των ΗΠΑ, μέσω του Metavallon Accelerator και όχι μόνο, ενώ βρίσκεται και στους 25 semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2017.

H Tesibit δραστηριοποιείται στο βιομηχανικό IoT έχoντας αναπτύξει μια πλατφόρμα SaaS για βελτιστοποίηση απόδοσης μεγάλων εγκαταστάσεων, όπως για παράδειγμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τους βιοαντιδραστήρες.

Τη δεύτερη θέση και τα 10.000 ευρώ πήρε η Lalemou, με μια επίσης εξαιρετική παρουσίαση του ιδρυτή της Φάνη Ρήγα, η οποία τα πάει καλά στον τομέα των εφαρμογών γνωριμιών, έναν αρκετά ενδιαφέρον επενδυτικα χώρο, στη Κύπρο όπου και δραστηριοποιείται αρχικά αφού 70.000 χρήστες την έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους με την εταιρεία να έχει θετικό cash flow και να επεκτείνεται στην Ελλάδα.

Τις παρουσιάσεις άνοιξε ο Λευτέρης Αραπάκης της Εναλεία, της πρώτης σχολής για αλιείς στην Ελλάδα, η οποία προσφέρει εκπαίδευση σε υποψήφιους αλιείς αλλά και επαγγελματική αποκατάσταση. Η Εναλεία ξεχώρισε στον διαγωνισμό του Bluegrowth και εκπροσωπεί τη χώρα μας στους τελικούς του φοιτητικού διαγωνισμού GSEA του Entrepeneurs Organization.

Η Urban Owl σχεδιάζει και παράγει γυαλιά ηλίου ηψηλής ποιότητας στην Ελλάδα και τα πωλεί μέσω Internet αρχικά αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα με την κοινότητα να επιλέγει τα μοντέλα που θα μπούν στην παραγωγή μέσω crowdsourcing.

H Gaming Brotherhood φτιάχνει περιεχόμενο marketing μέσω εικόνων, κειμένων και βίντεο απο «αυθεντικές ιστορίες» ενώ η εφαρμογή Foodakai προσφέρει μια πλατφόρμα ενημέρωσης για ζητήματα ασφάλειας τροφίμων με τη συμμετοχή των μεγάλων και μικρών παραγωγών εταιρειών.

Η EasyExports είναι μια πλατφόρμα B2B η οποία φέρνει κοντά τους Έλληνες και όχι μόνο εξαγωγείς με υποψήφιους αγοραστές ενώ η Cyclefi ασχολείται με το αντικείμενο της ανταπαδοτικής ανακύκλωσης ενώ και αυτή βρίσκεται στους 25 semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2017.

Tags

Share.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Τα τελευταία 20 χρόνια γράφει για την Amiga, για Games, για Mobile Tech, PC Tech και Business Tech σε περιοδικά και online.