Επιτέλους μια εξέλιξη στις μεταφορές σταθερής τροχιάς στην χώρα μας!

0

Από την ερχόμενη Δευτέρα έχουν προγραμματιστεί δρομολόγια εξπρές διάρκειας 4 ωρών στη νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας κατά μια ώρα την σύνδεση.

Το γρήγορο δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη θα αναχωρεί καθημερινά στις 6:22 και θα διαρκεί 4 ώρες και 10 λεπτά με στάσεις στο Λιανοκλάδι και τη Λάρισα.
Αντίστοιχα, από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα θα ξεκινά στις 6:27 καθημερινά, θα έχει διάρκεια 3 ώρες και 57 λεπτά και θα πραγματοποιεί στάσεις στη Λάρισα και το Παλαιοφάρσαλο.
Τα υπόλοιπα δρομολόγια, θα πραγματοποιούνται κάθε τρεις ώρες, θα ταξιδεύουν έως τη συμπρωτεύουσα εναλλάξ με ντιζελομηχανές ενώ θα διαρκούν κάτι περισσότερο από 4 ώρες.

Στόχος η σταδιακή πύκνωση των δρομολογίων αμέσως μετά την ολοκλήρωση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης μέχρι το τέλος του 2019. Το τμήμα Τιθορεα- Δομοκος, μήκους 106 χιλιομέτρων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9 χιλιομέτρων η οποία είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων.

«Είναι μια ιστορική κατά τη γνώμη μου στιγμή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Μετά από πάρα πολλές δεκαετίες ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στην γραμμή από την Αθήνα, μέχρι την Θεσσαλονίκη, στη διπλή, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Οι συμπολίτες μας πλέον θα μπορούν με τα υπάρχοντα τρένα, με αυτά που έχουμε, να μετακινηθούν σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, σε τρεις ώρες και τρία τέταρτα περίπου και με την έλευση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ του γρήγορου τρένου, σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο» δήλωσε στους τηλεοπτικούς σταθμούς ο υπουργός υποδομών – μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Τα γρήγορα δρομολόγια αρχικά θα πραγματοποιούνται από 3 αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι οποίες έχουν ανακατασκευαστεί από την ΕΕΣΣΤΥ ενώ στα μέσα του καλοκαιριού αναμένονται άλλες δύο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες από την Ιταλία οι οποίες θα διαθέτουν μεταξύ άλλων πρίζα σε κάθε θέση, WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες), αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ καθώς και δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης.

Ιδιαίτερα δύσκολο αλλά άκρως εντυπωσιακό είναι το έργο της γέφυρας C51 της Εκκάρας κοντά στον Δομοκό η οποία έχει κατασκευαστεί πάνω σε σεισμικό ρήγμα. Το συνολικό μήκος της αγγίζει τα 405 μέτρα. Πρόκειται για μια τοξωτή, μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα η κατασκευή της οποίας θεωρείται τεχνικό επίτευγμα.

«Είναι μια ιδιαίτερη κατασκευή που κράτησε περισσότερα από 2,5 χρόνια και επειδή βρισκόμαστε και πάνω σε σεισμικό ρήγμα με δυνατότητες αντοχής πάνω απο 9 Ρίχτερ είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουνε γίνει στη χώρα» επεσήμανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου υποδομών – μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Οι τιμές των εισιτηρίων στα νέα δρομολόγια θα παραμείνουν αμετάβλητες.

Share.

About Author

Newsroom

Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.

Comments are closed.