Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Η Uber είναι μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφορών!

0

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε σήμερα απόφαση ότι η Uber είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου και για αυτό το λόγο θα πρέπει να εμπίπτει στους εκάστοτε ρυθμιστικούς κανόνες και νομοθεσίες!

Η απόφαση αυτή ήρθε μετά τη προσφυγή που έγινε, αρχικά από ισπανικό συνδικάτο των ταξί το 2014 αλλά και άλλων ευρωπαϊκών συνδικάτων, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η οποία κατηγορούσε την Uber για αθέμιτο ανταγωνισμό μια και καταστρατηγεί τους κανόνες δημόσιας μεταφοράς των κρατών στην Ευρώπη.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η απόφαση, που μπορείτε να δείτε εδώ, οι υπηρεσίες που προσφέρει η Uber είναι κάτι παραπάνω από τη ψηφιακή διαμεσολάβηση για εκτέλεση μεταφορικού έργου και για αυτό το λόγο θα πρέπει να καταχωρηθεί σαν μια εταιρεία – υπηρεσία στον τομέα των μεταφορών!

Η Uber θα συνεχίσει να λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά πλέον βάσει των κανόνων που υπάρχουν για τα ταξί και τις άλλες εταιρείες μεταφορών. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα πρέπει να αλλάξει ο βασικός πυρήνας του επιχειρηματικού πλάνου της Uber, η οποία περιλαμβάνει τη δυνατότητα σχεδόν ο οποιοσδήποτε να μπορεί να μετατραπεί σε οδηγός ταξί μέσω της υπηρεσίας της.

Όπως ισχυρίζονται εταιρείες όπως η Uber οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι αυτή της ψηφιακής διαμεσολάβησης ή διευκόλυνσης για εκτέλεση μεταφορικού έργου «με το πάτημα ενός κουμπιού«.
Αυτός ο ισχυρισμός μπορεί να ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό για την Beat και την Hailo για παράδειγμα, μια και συνεργάζονται αποκλειστικά με επαγγελματίες οδηγούς ταξί σε Αθήνα και Λονδίνο, αλλά η Uber με κανένα τρόπο δεν μπορεί να το ισχυριστεί μια και όπως προαναφέραμε ο οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες ταξί μέσω της πλατφόρμας της.

Μπορεί η Uber για παράδειγμα να λειτουργήσει σαν ένας ρυθμιστικός παράγοντας σε χώρες με απουσία αντίστοιχου πλαισίου, όπως για παράδειγμα στη Λατινική Αμερική, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει σύγκρουση με τα εκάστοτε συνδικάτα ταξί με το μεγαλύτερο επιχείρημά τους είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός, μια και η Uber κάνει ότι θέλει σχεδόν χωρίς να ακολουθεί τους όποιους κανόνες δημόσιων μεταφορών υπάρχουν, σωστούς ή όχι, σε κάθε χώρα.

Έχουμε πάρει θέση στη διαμάχη μεταξύ ΣΑΤΑ – Υπουργείου – Beat στη χώρα μας, εδώ και εδώ, μια και δεν μπορεί οι Startups να μπαίνουν σε κάθε παραδοσιακή αγορά και με το πρόσχημα της ψηφιακής υπόστασης να κάνουν ότι θέλουν, σε γκρίζες ζώνες πολλές φορές, κάνοντας «disrupt» και να αρνούνται τη πραγματικότητα – κρυβόμενες πίσω από το δάχτυλό τους.

Για να μη παρεξηγηθώ, εννοείται ότι προσωπικά αναγνωρίζω και επιζητώ τις τρομερές διευκολύνσεις που μας φέρνουν πολλές τεχνολογικές Startups σε πολλούς τομείς: FinTech, InsurTech, Marketplaces κ.α. Με θαυμαστό παράδειγμα  το «ταρακούνημα» που έφεραν ακόμα και σε «αργοκίνητα μεγαθήρια» όπως οι τράπεζες! Υπηρεσίες όπως το iBank Pay ή το my Alpha Wallet Tap n’ Pay πολύ απλά δεν θα υπήρχαν σήμερα αν οι τράπεζες δεν ανταποκρίνονταν στις Apple, Samsung, Revolut, Monzo, N26 κ.α.

Και φυσικά δεν γίνεται να μην αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες της TaxiBeat οι οποίες ανέβασαν δραματικά το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών ταξί στην Αθήνα, και θεωρούμε στα όρια του γελοίου τις θέσεις του ΣΑΤΑ ότι με την αξιολόγηση που κάνουμε όλοι εμείς οι χρήστες της Beat στους οδηγούς στην ουσία λειτουργούμε σαν «προαγωγοί πορνείας»!!!

Τα «άκρα» δεν ήταν και δεν είναι η λύση, ούτε η καλύτερη τακτική, καλώς ή κακώς έχουμε μπροστά μας «νομοτελειακές» καταστάσεις στην ψηφιακή οικονομία και οφείλουμε σαν «εξελιγμένες κοινωνίες» που υποτίθεται είμαστε σε «σύγχρονες κυβερνήσεις» να συζητάμε μεταξύ μας και να βρίσκουμε λύσεις για το κοινό καλό των πολλών, όχι των λίγων.

Share.

About Author

Γιώργος Κουρκουτάς

Τα τελευταία 20 χρόνια γράφει για Mobile Tech, PC Tech και Business Tech σε περιοδικά και online. Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσει δυο έντυπα που έχει δουλέψει αυτά θα ήταν το Pixel και το RAM. Αν θα έπρεπε να διαλέξει υπολογιστή αυτοί θα ήταν η Amiga και το Raspberry Pi. Αν θα έπρεπε να διαλέξει την τεχνολογία που θα επιφέρει τo μεγαλύτερο "αναστάτωμα" αυτή θα είναι το Blockchain.

Comments are closed.