Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει γίνει η «φούσκα» της σύγχρονης εποχής

0

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει κατακλύσει τα πάντα γύρω μας και όλες οι εταιρείες λίγο ή πολύ έχουν υιοθετήσει έστω και κάτι που να τη θυμίζει για να δείξουν πως συμβαδίζουν με τις τελευταίες τάσεις και καινοτομίες.

Αυτό βέβαια έχει φτάσει πια σε πολύ προχωρημένο επίπεδο, στο σημείο η Τεχνητή Νοημοσύνη να χρησιμοποιείται όπως το «dot.com» πριν από 20 χρόνια. 

Όπως αποκάλυψε η μελέτη της MMC, ενός VC που ασχολείται με επενδύσεις σε Startup τεχνολογίας, το 40% των νεοφυών επιχειρήσεων που είναι κατηγοριοποιημένες σαν εταιρείες που ασχολούνται με Τεχνητή Νοημοσύνη, στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία σχέση με αυτό το αντικείμενο ή δεν χρησιμοποιούν υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης στον πυρήνα των δραστηριοτήτων τους.

Η MMC, συνολικά, εξέτασε 2.830 startups που έχουν χαρακτηριστεί σαν εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης σε 13 ευρωπαϊκές χώρες, εξετάζοντας τις δραστηριότητες τους, τον προσδιορισμό τους αλλά και τις χρηματοδοτήσεις που έχουν πάρει, προκειμένου να δημοσιεύσει αυτή την έκθεση.

«Στο 40% των περιπτώσεων, δε βρήκαμε καμία αναφορά ή χρήση τεχνητής νοημοσύνης«, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας της MMC, David Kelnar στο Forbes. Όπως επισημαίνει βέβαια η έκθεση, για πολλές από τις εταιρείες οι οποίες έχουν λανθασμένα χαρακτηριστεί σαν Τεχνητής Νοημοσύνης δεν φταίνε οι ίδιες οι εταιρείες αλλά εταιρείες marketing και μεσολαβητές οι οποίοι χρησιμοποιούν αυτή την «ταμπέλα» αφειδώς για να εκμεταλλευτούν τη μόδα, όμως οι ίδιες οι εταιρείες δεν έχουν ασχοληθεί να το αλλάξουν, καθώς τις βολεύει αυτή η κατάσταση, για να προσελκύσουν επενδυτές.

Οι επενδυτές συρρέουν στις τεχνολογικές εταιρείες στην ελπίδα να βρουν το επόμενο Facebook και εκφράσεις όπως Τεχνητή Νοημοσύνη ή Machine Learning αποτελούν ένα τεράστιο «δόλωμα«, θυμίζοντας την μανία που είχε πριν από 20 χρόνια η αγορά για τις «dot.com» επιχειρήσεις. Όπως δείχνουν οι μελέτες, οι Startup που υποστηρίζουν πως χρησιμοποιούν ή ασχολούνται με Τεχνητή Νοημοσύνη, λαμβάνουν 15-50% μεγαλύτερη χρηματοδότηση σε σχέση με άλλες εταιρείες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι ίδιες οι startup ξέρουν πως έχουν μπει από λάθος κάτω από την ταμπέλα του AI όμως δεν τις απασχολεί ή δεν τις συμφέρει να το διορθώσουν. 

Αυτό όμως που δείχνει η μελέτη, είναι πως ακόμα και στο 60% των εταιρειών που όντως χρησιμοποιούν κάποιες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, αυτό εξαντλείται σε παρωχημένες ιδέες και υλοποιήσεις όπως τα chatbots (ποσοστό 26%) και οι υπηρεσίες ελέγχου απάτης (σε ποσοστό 21%). Ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, φαίνεται πως η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν είναι στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της εταιρείας, αλλά υπάρχει σαν συμπληρωματική εξωτερική υπηρεσία, για να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της εταιρείας.

Άλλωστε όπως έχει δείξει τόσο το πρόσφατο παρελθόν, το γεγονός ότι μια εταιρεία υποστηρίζει πως χρησιμοποιεί μια υπηρεσία με το να το κάνει στην πραγματικότητα, πολλές φορές είναι κάτι πολύ διαφορετικό, ενώ και η ίδια η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι τόσο διευρυμένη και χρησιμοποιείται σε τόσα διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα με ακόμα περισσότερες υλοποιήσεις, που είναι δικαιολογημένη μια δόση υπερβολής.

Share.

About Author

Newsroom

Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.

Comments are closed.