Να οργανωθούμε και να …επικεντρωθούμε

0

Δεν ξέρω κατά πόσον έχετε ενημερωθεί για τη μελέτη του ΣΕΒ αναφορικά με την ψηφιακή στρατηγική της Ελλάδας αν και είναι βέβαιο ότι τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γραφτεί ουκ ολίγα γι’ αυτήν.

Η μελέτη είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα προσπάθεια και πιθανότατα όλοι όσοι κινούνται στο χώρο της ψηφιακής οικονομίας να συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με τις προτάσεις της.

Προσωπικά, πάντως, ένα σημείο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η έμφαση που δόθηκε στο θέμα των …big data. Σύμφωνα με τη μελέτη, η Ελλάδα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας όσον αφορά την ανάπτυξη λύσεων που αξιοποιούν τα big data, τα οποία παρεμπιπτόντως αποτελούν μία από τις βασικές τάσεις στην παγκόσμια ψηφιακή οικονομία. Όσο το σκεφτόμουν, η πρόταση έχει αυτή αρκετή λογική δεδομένου ότι είναι αρκετές οι πολυεθνικές που έχουν υλοποιήσει κέντρα ανάπτυξης λύσεων για τη συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα.

Ονόματα όπως είναι η Accenture, η οποία παρεμπιπτόντως συνεισέφερε σημαντικά στη μελέτη του ΣΕΒ, η SAP, η IBM και η Oracle είναι πολύ μεγάλα και τα στελέχη τους κάτι θα έχουν δει στην Ελλάδα προκειμένου να προχωρούν σε επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό.

Με αυτή τη λογική, μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στα big data όσον αφορά τον τομέα της προσέλκυσης επενδύσεων στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών; Η ιδέα δεν ακούγεται κακή και νομίζω ότι αξίζει να δώσουμε ως χώρα λίγο παραπάνω σημασία στη συγκεκριμένη αγορά. Δεν πιστεύω, όμως, ότι θα πρέπει να είναι ο μόνος τομέας, όσον αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες, στον οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούμε.

Γενικότερα, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε ως χώρα σε κάποιους τομείς. Ποιοί θα είναι αυτοί είναι ένα θέμα προς συζήτηση. Τα big data είναι ένας, οι εφαρμογές για τον τουρισμό ενδεχομένως ένας ακόμη. Στη μικροηλεκτρονική, επίσης, έχουμε δει αρκετά καλές περιπτώσεις ελληνικών εταιρειών, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τον πολιτισμό και την ιστορία μας. Ενδεχομένως, σε συνδυασμό με τον τουρισμό. Κάποιοι άλλοι ενδεχομένως να αναφερθούν σε τομείς όπως είναι οι μεταφορές και τα logistics όπου επίσης έχουμε πετυχημένα παραδείγματα, ενώ και στον τομέα του mobile e-commerce και advertising έχουμε αρκετά καλά παραδείγματα.

Αυτό που προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να κάνουμε είναι κατ’ αρχήν να οργανωθούμε λίγο περισσότερο. Και κατά δεύτερον να επικεντρωθούμε.

Προς το παρόν, η Ελλάδα δείχνει να επενδύει ταυτόχρονα σε διάφορους τομείς της ψηφιακής οικονομίας. Όμως, τα resources – που λένε και στο χωριό μου στην ορεινή Ναυπακτία – είναι περιορισμένα στη χώρα μας. Και για να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, θα πρέπει να κάνουμε λίγο περισσότερο focus. Το σύνθημα για τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να είναι «να οργανωθούμε και να επικεντρωθούμε».

Share.

About Author

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.

Comments are closed.