Τα …κακώς κείμενα: Βγάλτο και ας μην είναι έτοιμο!

0

Πριν από μερικές ημέρες, συζητούσα με έναν άνθρωπο με αρκετή εμπειρία από Startups, ο οποίος δεν είναι μεν Έλληνας αλλά έχει ξεκινήσει ένα Startup στην Ελλάδα. Και τον ρωτούσα για το πώς βλέπει τους Έλληνες που προσπαθούν να δημιουργήσουν τη δική τους νεοφυή επιχείρηση. Μου ανέφερε – όπως ανέμενα – ότι στην Ελλάδα υπάρχει ο φόβος της αποτυχίας, όταν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε την αποτυχία για να μαθαίνουμε από τα λάθη μας.

Αλλά μου είπε και κάτι άλλο πολύ ενδιαφέρον: ότι οι Έλληνες είναι αρκετά τελειομανείς και αποφεύγουν να κάνουν διαθέσιμο το προϊόν ή την υπηρεσία που έχουν αναπτύξει πριν φθάσει σε πολύ τελικό στάδιο. Και υποστήριζε πως αυτό είναι μία λανθασμένη προσέγγιση.

Σύμφωνα με την άποψη του, η οποία, νομίζω, ότι έχει αρκετή βάση, το προϊόν ή την υπηρεσία σου θα πρέπει να την κάνεις διαθέσιμη σταδιακά προκειμένου να εντοπίζεις τα λάθη σου και να μπορείς να κάνεις με περισσότερο ελεγχόμενο τρόπο τις απαραίτητες διορθώσεις ή βελτιώσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι, για παράδειγμα, αν έχεις μία νέα online υπηρεσία, δεν πρέπει να περιμένεις μέχρι να είσαι 100% σίγουρος ή σίγουρη ότι όλα δουλεύουν ρολόι. Πριν την ολοκληρώσεις, είναι καλό να την δείξεις και να τη δοκιμάσεις. Να τη δείξεις σε επιλεγμένους φίλους και χρήστες και να πάρεις το feedback που χρειάζεσαι προκειμένου να τη βελτιώσεις. Αυτή είναι -στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων – η πιο σωστή προσέγγιση.

Γενικότερα, είναι σχεδόν απίθανο να δημιουργήσεις το τέλειο προϊόν από την πρώτη στιγμή. Η ιστορία έχει δείξει ότι όλες οι υπηρεσίες και τα προϊόντα εξελίσσονται. Σε όλες τις περιπτώσεις μαθαίνεις από τα λάθη που κάνεις, τις παραλείψεις, τις διαφορετικές προσεγγίσεις. Και καταλήγεις εκεί που πρέπει να καταλήξεις.

Η διαδικασία ανάπτυξης ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας πρέπει να γίνεται σταδιακά. Και αυτό περιλαμβάνει και μία δοκιμαστική περίοδο. Όπως και περίοδο αυτό που αποκαλείται soft launch.

Δηλαδή, ένα λανσάρισμα χαμηλών τόνων, στόχος του οποίου είναι να εντοπισθούν τα bugs, τα λάθη και οι παραλείψεις. Και εκεί χρειάζεται να έχεις αυτό που στην πληροφορική αποκαλείται beta testers. Ανθρώπους δηλαδή που θα έχουν τη διάθεση να σε βοηθήσουν προκειμένου να κάνεις το επόμενο βήμα. Ενδεχομένως, το πιο δύσκολο πράγμα να είναι να εντοπίσεις και να βρεις αυτούς τους ανθρώπους.

Share.

About Author

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups.Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.

Comments are closed.