4 εκατομμύρια συσκευές VR στην αγορά: Θα καταφέρει να εκτοξευτεί το 2019;

0

Παρά το ότι το AR, η αποτύπωση του ψηφιακού κόσμου πάνω στον κανονικό, είναι μέγιστο επενδυτικό και επιχειρηματικό trend, το VR, o εικονικός κόσμος, είναι αυτός που μπορεί να αναπτυχθεί εκθετικά σε όλους τους τομείς.

Στην κεντρική παρουσίαση της nVidia στη CES, o CEO της Jensen Huang, έδωσε μία σημαντική πληροφορία σε μια εντυπωσιακή διαφάνεια. Έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα 4 εκατομμύρια κράνη VR για PC! Ούτε η HTC ούτε η Oculus έχουν αποκαλύψει μέχρι σήμερα έστω και τις κατά προσέγγιση πωλήσεις τους, σε αντίθεση με την λαλίστατη Sony η οποία τον περασμένο Αύγουστο ανέφερε ότι έχει πουλήσει πάνω από 3 εκατομμύρια PlayStation VR.

Μπορεί τα 4 εκατομμύρια κράνη να είναι λίγα συγκρινόμενα με τα νούμερα που πουλάνε οι κονσόλες αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα σχετικά εντυπωσιακό νούμερο που έχει μπει στο ραντάρ της αγοράς και των developers. Μια και μιλήσαμε για developers στο Steam αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 3.800 τίτλοι VR. nVidia και AMD είναι φυσικά στο επίκεντρο της VR με την πρώτη να δουλεύει μαζί με την HTC σε ένα καλώδιο όλα-σε-ένα μέσω του οποίου θα περνάνε video, ήχος, δεδομένα και ρεύμα ενώ τα κράνη μικραίνουν σε μέγεθος και πέφτει η τιμή τους.

Η συγκεκριμένη διαφάνεια επίσης αποκαλύπτει ότι η παγκόσμια αγορά των PC gamers είναι 200 εκατομμύρια, υπάρχουν 8 εκατομμύρια gamers – streamers, 1,5 εκατομμύριο 3D Animators και 8 εκατομμύρια που ασχολούνται ερασιτεχνικά και όχι μόνο με την επεξεργασία video!

Τα παραπάνω νούμερα, και ειδικά αυτά των Streamers και των πωλήσεων VR, είναι ικανά από μόνα τους να γίνουν η αιτία έναρξης μιας Startup στο χώρο της VR και των Esports!

Ψήφο στην VR έδωσε πρόσφατα και ο γνωστός επενδυτής Marc Andreessen σε ένα podcast μαζί με τον Ben Horowitz μια και την συμπεριέλαβε στην τριάδα των τεχνολογιών που θα εκτοξευτούν στο κοντινό μέλλον. Πληροφοριακά στη πρώτη θέση είναι ο ήχος (!), στη δεύτερη οι αισθητήρες και στη τρίτη τα AR/VR. Όπως ανέφερε, μπορεί η AR να είναι η μεγάλη τάση σήμερα αλλά το VR είναι αυτό που θα απευθυνθεί μαζικά σε διάφορους τομείς.

Παιχνίδια, εκπαίδευσητουρισμός, ηλεκτρονικό εμπόριο, υγεία, κτηματομεσιτικά, Σπορ είναι μερικοί από τους τομείς που η VR μπορεί να απευθυνθεί μαζικά και να δημιουργήσει τεράστια αξία με τις εφαρμογές της.

Οι παγκόσμιες επενδύσεις VR/AR άγγιξαν τα 7 δις δολάρια το 2018 με τα 4 δις να πηγαίνουν στην Κίνα με τις επενδύσεις να μειώνονται σε Αμερική και Ευρώπη.

Share.

About Author

Γιώργος Κουρκουτάς

Τα τελευταία 20 χρόνια γράφει για Mobile Tech, PC Tech και Business Tech σε περιοδικά και online. Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσει δυο έντυπα που έχει δουλέψει αυτά θα ήταν το Pixel και το RAM. Αν θα έπρεπε να διαλέξει υπολογιστή αυτοί θα ήταν η Amiga και το Raspberry Pi. Αν θα έπρεπε να διαλέξει την τεχνολογία που θα επιφέρει τo μεγαλύτερο "αναστάτωμα" αυτή θα είναι το Blockchain.

Comments are closed.