Αγωγή της Google στην Uber για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στα αυτόνομα οχήματα

0

Ο Antony Levandowski ήταν υπεύθυνος για το project των αυτόνομων οχημάτων της Google, αρκετά πριν αυτό γίνει η Waymo, και το 2016 έφυγε από την Google και έκανε την δική του Startup, Otto.

H Otto μερικούς μήνες μετά εξαγοράστηκε από την Uber και έγινε η βάση για τα αυτόνομα οχήματα που κυκλοφορεί ήδη σε διάφορες πόλεις των Η.Π.Α.

Αν και συνηθίζεται να πραγματοποιούνται μετακινήσεις υψηλόβαθμων στελεχών από μια μεγάλη εταιρεία σε μια άλλη, σε γενικές γραμμές υπάρχει θέμα με τη δουλειά που έχει κάνει το στέλεχος στην εταιρεία που αφήνει ειδικά αν είναι μηχανικός. Αρκετές αγωγές έχουν γίνει μέχρι σήμερα για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας σε κρίσιμες τεχνολογίες όπως είναι το LIDAR, το ρανταρ που βασίζεται στο λέιζερ για τα αυτόνομα οχήματα. Για παράδειγμα στελέχη της Uber και της Waymo δημιούργησαν την Argo.ai που εξαγοράστηκε από την Ford, ενώ η Tesla έκανε αγωγή στον πρώην διευθυντή του Autopilot μια και προσπαθεί να πάρει και άλλα στελέχη της στη νέα εταιρεία που έκανε.

Uber

Το LIDAR είναι ίσως το πιο σημαντικό μέσο των αυτόνομων οχημάτων στο να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον γύρω τους μια και ακτίνες λέιζερ σκανάρουν το δρόμο και το περιβάλλον και ανιχνεύουν διάφορα αντικείμενα σε κοντινή απόσταση. Οι πληροφορίες αυτές συνδυάζονται με τις κάμερες, τα κανονικά ραντάρ και όποιο άλλο βοήθημα υπάρχει σε κάθε κατασκευαστή για να γνωρίζει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου με μεγάλη ακρίβεια τι υπάρχει γύρω του.

Η Google πραγματοποίησε έναν λεπτομερή έλεγχο στον παλιό υπολογιστή του Levandowski μετά από ενδείξεις που βρέθηκαν από ένα άλλο υπάλληλο. Αυτό που βρέθηκε είναι ότι είχαν μεταφερθεί 14.000 απόρρητα αρχεία και σχέδια σε ένα εξωτερικό σκληρό δίσκο, συμπεριλαμβανομένου του άκρως απόρρητου σχεδίου της πλακέτας του LIDAR.

Επίσης στάλθηκε και ένα Email με αρχεία σε διάφορους παραλήπτες οι οποίοι εκτιμάται ότι είναι υπάλληλοι της Uber, συμπεριλαμβανομένης της πλακέτας, η οποία όπως αναφέρει η Waymo συνδέεται άμεσα και με άλλα απόρρητα τεχνικά στοιχεία αυτόνομης οδήγησης.

google-waymo-fca

Η Waymo απευθύνθηκε σε δημόσιες υπηρεσίες των Η.Π.Α. και ζήτησε τα σχέδια που είχε καταθέσει η Otto για το LIDAR και ανακάλυψε ότι ήταν πανομοιότητα με τα δικά της. Όπως αναφέρει στην αγωγή το LIDAR της Waymo αναπτύχθηκε σε βάθος ετών ενώ η UBER, που μέχρι τότε δεν είχε κάποιο δικό της σχέδιο παρά τις προσπάθειες της, κατάφερε να το έχει έτοιμο σε μόλις εννέα μήνες μετά την εξαγορά της Otto.

Γι αυτούς τους λόγους η Waymo έκανε αγωγή στην Otto και την Uber για βιομηχανική κατασκοπεία, αθέμιτο ανταγωνισμό και παραβίαση των δικαιωμάτων των τίτλων ευρεσιτεχνίας.

Share.

About Author

Newsroom

Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.

Comments are closed.