Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

FinTourism, αυτός ο άγνωστος!

Το πιο ενδιαφέρον που αναμένουμε στο χώρο του Τουρισμού είναι τα fintech προϊόντα που έρχονται

Αρκετά χρόνια πριν, η Google δημοσίευσε μία έρευνα που διέκρινε ξεκάθαρα το ταξίδι ενός χρήστη σε 5 στάδια:

1) όνειρο
2) οργάνωση
3) κράτηση
4) διαμονή και
5) διαμοιρασμός της εμπειρίας

Σε όλα αυτά τα στάδια, αυτό που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο είναι το περιεχόμενο και είχε σαν αποτέλεσμα, τις περασμένες δεκαετίες να οδηγήσει στην ωρίμανση της πρακτικής να γίνεις εσύ ο παραγωγός του περιεχομένου σου, να το ελέγχεις, να το δημιουργείς, να το αναδεικνύεις και να το διαμορφώνεις σύμφωνα με τη στρατηγική σου. Ετσι, γεννήθηκε η ανάγκη να φτιάξεις εσύ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΝΑΛΙ, μέσα στην εταιρεία σου. Εδώ θα παράγεις το πρωτογενές σου περιεχόμενο (κείμενο, ήχο, εικόνα για όλα τα κανάλια σου online και offline) κάτι που ώθησε αναπόφευκτα τις εταιρείες στην ανάγκη όλη η παραγωγή του περιεχομένου να γίνεται inhouse. Όποιος ακολούθησε αυτό το trend εδραιώθηκε στο χώρο και είδε την εταιρεία του και τα έσοδά της να μεγεθύνονται.

Επόμενο πρόσταγμα; Να δημιουργήσεις το δικό σου «εκπαιδευτικό» ίδρυμα inhouse. Tόσο το πραγματικό έλλειμμα ταλέντου (κάποιοι το αποδίδουν στην οικονομική κρίση) όσο και η ανάγκη για ολοκληρωμένη και ενoποιημένη εμπειρία του επισκέπτη, οδήγησαν σε αδιέξοδο: Ή προσφέρεις μία εμπειρία «όπως νά’ναι» ή μία εμπειρία «όπως πρέπει». Στο οργανόγραμμα των εταιρειών μπήκαν οι coaches, τα συνέδρια και workshops για απόκτηση know-how και η εισαγωγή ειδικών συμβούλων και συμβουλευτικών εταιρειών. Και πάλι: Όποιος δεν ακολουθεί, είναι προδιαγεγραμμένο να αποτύχει. Ο χώρος του τουρισμού δεν χωρά τους ερασιτέχνες, τους ανθρώπους δίχως στόχο αλλά και στρατηγική για το πώς θα τον φτάσουν. Κάποιοι άλλοι, όπως για παράδειγμα η CloudKeys, συνειδητοποίησαν την ανάγκη εκπαίδευσης του χώρου αλλά και του ανταγωνισμού με σεμινάρια στο χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης από το 2015.

Πάμε για το επόμενο βήμα, για αυτό που έρχεται. Όπως και στα δύο προηγούμενα, όποιος δεν ακολουθήσει, είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι θα «πεθάνει». Μετά τις δύο προηγούμενες εταιρικές ανάγκες που περιγράψαμε, την ανάγκη για εσωτερικό «κανάλι» δημιουργίας περιεχομένου, ακολούθως την ανάγκη δημιουργίας εταιρικού know how, τώρα έρχεται αμείλικτη η ανάγκη για δημιουργία fintech προϊόντος: Αυτή τη στιγμή, οι γίγαντες του Τουρισμού επεξεργάζονται πολύπλοκα συστήματα πληρωμών ή προσπαθούν να τελειοποιήσουν αυτά που έχουν ήδη δημιουργήσει. Και πρόκειται για αγώνα δρόμου καθώς αντιλαμβάνεστε ότι το χρήμα έχει φτάσει ήδη να δημιουργείται από τον κύκλο του χρήματος και όχι από το ταξίδι του χρήστη αυτό καθεαυτό: αμφισβητήσεις πληρωμών, συναλλάγματα, ακυρώσεις και μεταβολές κρατήσεων, όλο και υψηλότερες τραπεζικές χρεώσεις (όχι μόνο στην Ελλάδα), αυστηρό ευρωπαϊκό πρωτόκολλο για διαδικτυακές αγορές, cash flow… Οι οικονομικές απάτες δε, σχηματίζουν υψηλό βαρομετρικό πεδίο γύρω από τις επιχειρήσεις τουρισμού παγκοσμίως. Απίστευτα πολύπλοκες και δαιδαλώδεις διαδρομές για εύκολο κέρδος!

Το πιο ενδιαφέρον λοιπόν που αναμένουμε στο χώρο του Τουρισμού είναι τα fintech προϊόντα που έρχονται, όχι νέους νόμους και περιορισμούς για το τουριστικό προϊόν που διαμορφώνεται ακόμη και τη στιγμή που μιλάμε.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις