H Mastercard «αποχαιρετά» τις υπογραφές

0

Με ειδήσεις σαν και αυτές αντιλαμβάνεται κανείς ότι περνάμε στη νέα εποχή των ηλεκτρονικών πληρωμών και συναλλαγών όπου αλλάζουν πολλά από αυτά που θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι σήμερα. Η υπογραφή και η πιστοποίηση στις συναλλαγές με κάρτες είναι άλλο ένα κάστρο που έπεσε και ακολουθούν και άλλα.

Όλοι όσοι χρησιμοποιούμε πιστωτικές κάρτες έχουμε αντιληφθεί ότι έχουμε καιρό να βάλουμε την υπογραφή μας στην απόδειξη της συναλλαγής, μια και το PIN ή η ανέπαφη συναλλαγή είναι κάτι παραπάνω από αρκετή.
Αυτό πιστοποιούν και τα στοιχεία της Mastercard στη Β. Αμερική όπου το 80% των καθημερινών συναλλαγών της με κάρτες γίνεται χωρίς την ανάγκη υπογραφής στο σημείο της πληρωμής.

Η συντριπτική πλειοψηφία των καρτών που εκδίδονται σήμερα από τις Visa και Mastercard έχουν το λεγόμενο τσιπάκι πάνω τους, το οποίο υποστηρίζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, και ανέπαφες συναλλαγές. Η υπογραφή έχει μείνει κατάλοιπο από την εποχή των απλών πλαστικών καρτών και το μόνο που καταφέρνουν σήμερα, όπου υπάρχουν, είναι να καθυστερούν τη γραμμή του ταμείου…

Οι βιομετρικές πιστοποιήσεις, είτε με φορετές συσκευές, είτε με το σκανάρισμα της ίριδας μας, του προσώπου μας ή των φλεβών μας (!) ωριμάζουν με γρήγορους ρυθμούς και θα τις δούμε να αλλάζουν για άλλη μια φορά το τοπίο τα επόμενα χρόνια.
Κάπου εδώ μαίνεται και η μάχη των μεγάλων παραδοσιακών παικτών (βλ. τράπεζες, εταιρείες καρτών κ.α.) με τους νέους παίκτες, μικρούς και μεγάλους, από τον κόσμο της καταναλωτικής τεχνολογίας, και ειδικά των Smartphones (βλ. Apple, Google, Samsung, Amazon κ.α.) και του FinTech (PayPal, Stripe, Venmo, Square κ.α.).
Ειδικά οι γίγαντες της τεχνολογίας είναι το μεγάλο πρόβλημα των τραπεζών και των καρτών μια και το αντικείμενο της νέας τεχνολογίας είναι ο φυσικός τους χώρος ενώ οι τράπεζες θα πρέπει να μάθουν και να προσαρμοστούν σε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα περιβάλλον.

Η Mastercard μόλις ανακοίνωσε ότι από τον Απρίλιο του 2018 καταργεί, σαν μια από τις διαδικασίες πιστοποίησης, την υπογραφή στις αποδείξεις συναλλαγών της, κάτι που χαιρέτισε και ο μεγάλος παίκτης της λιανικής στις Η,Π.Α. Wallmart, αλλά την αφήνει στην επιλογή του εμπόρου εφόσον βρίσκεται σε κάποια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή ή κάτω υπό ειδικές συνθήκες.

Share.

About Author

Τα τελευταία 20 χρόνια γράφει για Mobile Tech, PC Tech και Business Tech σε περιοδικά και online.

Comments are closed.