Κάποτε οι σιδηρόδρομοι αποτελούσαν τη «ραχοκοκαλιά» του ηπειρωτικού εμπορίου, όντας ένα σημαντικό κομμάτι της Βιομηχανικής Επανάστασης.
Τα χρόνια όμως πέρασαν και οι τεχνολογικές εξελίξεις άρχισαν να κινούνται με ρυθμούς ταχύτερους από εκείνους των τραίνων, τα οποία (εκτός από ταχύτερες μηχανές και πολυτελέστερα βαγόνια) διατήρησαν την απλή, στιβαρή κατασκευαστική τους σχεδίαση.
Βλέπετε οι συνθήκες στις οποίες εκτίθενται καθιστούν επίπονη κάθε διαδικασία τοποθέτησης ευαίσθητων ηλεκτρονικών συστημάτων, λόγω της σκόνης, της θερμοκρασίας, της υγρασίας και των παρατεταμένων κραδασμών.
Όλα αυτά μέχρι σήμερα, ισχυρίζεται ο Bernhard Bihr, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bosch Engineering Group.
Ο Bernhard Bihr ανακοίνωσε ότι «η εταιρεία του έχει υλοποιήσει ένα εξελιγμένο σύστημα αισθητήρων, ικανό να αντεπεξέλθει στις δύσκολες καιρικές συνθήκες και στα απαιτητικά στάνταρ των σύγχρονων συρμών».
Το σύστημα AMRA
Το σύστημα AMRA (Asset Monitoring for Railway Applications), όπως ονομάζεται, μπορεί να τοποθετηθεί στις ήδη υπάρχουσες αμαξοστοιχίες ή να τοποθετηθεί εκ νέου, σε καινούριες.
Ζυγίζει 700 γραμμάρια και η αυτονομία του υπολογίζεται στα 6 χρόνια. Αφού ενεργοποιηθεί καταγράφει θερμοκρασίες, κραδασμούς και την γεωγραφική θέση του συρμού (μέσω καλωδίων ή Bluetooth), ενώ μία ειδική επεξεργαστική μονάδα αναλύει τα δεδομένα και τα αποστέλλει μέσω ασύρματου δικτύου (Wi-Fi, 3G, 4G/LTE).
Έτσι οι διαχειριστές τους μπορούν να εποπτεύουν τα ευαίσθητα εμπορεύματα σε πραγματικό χρόνο, να εντοπίζουν άμεσα τη γεωγραφική θέση του τραίνου σε περίπτωση εκτροχιασμού ή τεχνικής βλάβης και να ελέγχουν για τη συντήρηση των υποσυστημάτων του.
Αυτό για τους εμπορικούς συρμούς, γιατί όσον αφορά τους επιβατικούς η Bosch ετοιμάζει ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με ενσωματωμένο ραντάρ και πλατφόρμα ειδοποιήσεων για τους οδηγούς.