Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

“Κανείς άντρας δεν θα τα καταφέρει καλύτερα από σένα” το μήνυμα έξι γυναικών της Ελληνικής Startup Σκηνής για την Ημέρα της Γυναίκας!

Έξι γυναίκες που εκπροσωπούν, αντίστοιχα, τέσσερις Startup εταιρείες μιλούν στο Startupper για την εμπειρία τους από την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, εστιάζοντας φυσικά στη νεοφυή επιχειρηματικότητα και ειδικότερα στη γυναικεία επιχειρηματικότητα με αφορμή φυσικά την Ημέρα της Γυναίκας.

Συγκεκριμένα στο Startupper μιλά η Ελευθερία Ζούρου, Founder και CEO της Startup εταιρείας Doctoranytime εστιάζοντας στην ανθρώπινη θέληση, είτε είσαι γυναίκα, είτε άνδρα επιχειρηματίας επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως “κανένας άντρας δεν θα τα καταφέρει καλύτερα από σένα γιατί είναι άντρας”.

Μιλά ακόμη η Αλεξία Κωτσή, Co-Founder και CMO της Startup εταιρείας FunkMartini, η οποία, από την δική της πλευρά, εστιάζει στους αγώνες των γυναικών που, όπως αναφέρει, συνεχίζουν να επιχειρούν και να εργάζονται σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. “Πιστεύω πως στηρίζοντας η μια την άλλη μόνο καλύτερες μπορούμε να γίνουμε και εμείς οι ίδιες και οι επιχειρήσεις μας”, αναφέρει η Αλεξία.

Η Αθηνά – Πολίνα Ντόβα, Co-Founder και COO της Startup εταιρείας Owiwi, εστιάζει στη σημασία της σημερινή ημέρας επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, πως είναι μια μέρα ιδανική για να ψαχτούμε λίγο παραπάνω, να προβληματιστούμε και να σκεφτούμε σε βάθος τι συμβαίνει πραγματικά γύρω μας”.

Τέλος η Λέλα Δρίτσα, η Νάταλι Λεβή και η Κατερίνα Λάμπρου Co-Founders της Startup εταιρείας Nannuka μιλούν για την ιδέα που “γέννησε” τη Nannuka η οποία δεν ήταν άλλη από την ανάγκη των ίδιων “να ξαναμπούν στον επαγγελματικό στίβο χωρίς να αισθανόμαστε ανασφάλεια για το αν έχουμε αφήσει τα παιδιά τους στα κατάλληλα, υπεύθυνα και εκπαιδευμένα, χέρια“.

Ελευθερία Ζούρου, Founder και CEO της Startup εταιρείας Doctoranytime

Zourou_702x336

Εγώ δεν είμαι marketer. Eίμαι digital marketer. Eγώ δεν είμαι επιχειρηματίας. Είμαι γυναίκα επιχειρηματίας.

Ποτέ δεν μου άρεσαν οι εξειδικεύσεις. Αισθάνομαι ότι αδιαφορούμε για το δάσος και μελετάμε σε βάθος το δέντρο. Το κάνουμε θέμα, το συζητάμε, παλεύουμε για τα δικαιώματα της μειονότητας, κάνουμε πιασάρικα συνέδρια ή trainings.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι αν δεν είσαι καλός ορθοπεδικός δεν θα γίνεις ποτέ καλός ορθοπεδικός χειρουργός εξειδικευμένος στο tennis elbow.

Aν δεν είσαι γεννημένη αποφασισμένη επιχειρηματίας όσες ευκαιρίες και αν σου δοθούν, όσα στεγανά και αν γκρεμιστούν ποτέ δεν θα γίνεις επιχειρηματίας. Πρέπει απλά να το θέλεις. Αν το θέλεις κανένας δεν θα σταθεί εμπόδιο μπροστά σου. Κανένας άντρας δεν θα τα καταφέρει καλύτερα από σένα γιατί είναι άντρας. Δεν αναγνωρίζω τέτοιους είδους διαφορές. Αναγνωρίζω τεράστιες διαφορές στο “set of skills” σε στατιστικό επίπεδο. Όμως η επιτυχία ενός start up ξεφεύγει από τα όρια της στατιστικής. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Άρα δεν ισχύει και κανένας νόμος από αυτούς που αρέσκεται η κοινωνία.

Προσωπικά πιστεύω ότι “το Startup πρέπει να έχει όραμα και κουλτούρα που θα ξεκινάει από τον Founder και θα διαχέεται σε όλη την ομάδα, όλα τα υπόλοιπα είναι ωραία σε φιλολογικό επίπεδο”.

Αλεξία Κωτσή, Co-Founder & CMO, FunkMartini

Kotsi_4838_702x336

Προσωπικά, θεωρώ πολύ ξεχωριστή αυτή την ημέρα (8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας), καθώς είναι αφιερωμένη στα δικαιώματα των γυναικών, στις διεκδικήσεις τους ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν καλύτερες συνθήκες εργασίας και φυσικά στους αγώνες τους ώστε να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή με το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι!

Όσον αφορά την γυναικεία επιχειρηματικότητα, καίτοι δεν διαφέρει σε δυσκολίες και απαιτήσεις από την “ανδρική”, συνεχίζουμε να τις ξεχωρίζουμε…Εύχομαι και ελπίζω να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο στο άμεσο μέλλον, όπου θα μιλάμε με τον ίδιο τρόπο είτε αφορά επιχειρηματικές προσπάθειες από άνδρες είτε από γυναίκες.

Θαυμάζω όλες τις γυναίκες σήμερα, οι οποίες αγωνίζονται και εργάζονται σε μια πλήρως ανδροκρατούμενη κοινωνία είτε ως επιχειρηματίες είτε όχι και πιστεύω πως στηρίζοντας η μια την άλλη μόνο καλύτερες μπορούμε να γίνουμε και εμείς οι ίδιες και οι επιχειρήσεις μας! Εμείς οι γυναίκες έχουμε την τύχη να ξεχωρίζουμε για την οργανωτικότητα, την δημιουργικότητα αλλά και την πολυπραγμοσύνη μας. Για όλους αυτούς τους λόγους θα ήθελα να δείχνουμε όλοι περισσότερη εμπιστοσύνη στις «γυναικείες» επιχειρηματικές προσπάθειες.

Οφείλουμε να δώσουμε βαρύτητα στην εκπαίδευση, την επαγγελματική αποκατάσταση και την κατάρτιση μας. Ο δρόμος μπροστά μας πρέπει να ανοίξει. Και αυτό, όπως και στο παρελθόν άλλωστε, θα το κάνουμε μόνες μας!

Αθηνά – Πολίνα Ντόβα, Co-Founder και COO της Startup εταιρείας Owiwi

Athina_702x336_

8 Μαρτίου. Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, η μάλλον ορθότερα Διεθνής Ημέρα των Δικαιωμάτων των Γυναικών. Έχει τις ρίζες της στις διαμαρτυρίες των γυναικών στις αρχές του εικοστού αιώνα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, που ζητούσαν ίσα δικαιώματα, καλύτερες συνθήκες εργασίας καθώς και δικαίωμα ψήφου. Θεσμοθετήθηκε το 1977 από τον ΟΗΕ, ο οποίος κάλεσε όλες τις χώρες του κόσμου να γιορτάσουν την ημέρα για τα δικαιώματα των γυναικών.

Όλα καλά, αλλά δυστυχώς η ευτυχώς δεν είναι άλλη μια ημέρα για να δείξουμε στις γυναίκες πόσο τις αγαπάμε και τις σεβόμαστε, είναι μια μέρα ιδανική για να ψαχτούμε λίγο παραπάνω, να προβληματιστούμε και να σκεφτούμε σε βάθος τι συμβαίνει πραγματικά γύρω μας.

Το 2016 ήταν αναμφίβολα πολύ σημαντική χρονιά για τις Γυναίκες σε Παγκόσμιο επίπεδο…. η Αμερική ανέδειξε την πρώτη γυναίκα υποψήφιο για τη θέση του Προέδρου της Αμερικής, το Fortune 500 συμπεριέλαβε 21 γυναίκες CEOs στη λίστα του, και η αποστολή της NASA για τον Άρη για πρώτη φορά είχε την πρώτη ισότιμη εκπροσώπηση και από γυναίκες μέλη!

Δεν είναι όμως αρκετό!

Οι γυναίκες CEO στη λίστα του Fortune είναι 21 αλλά πέρσι ήταν 24…Και ανάμεσα σε αυτές υπάρχει μόλις μια έγχρωμη… Δεν είναι αρκετό τη στιγμή που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι άνδρες επιλέγουν το επιχειρείν σε ποσοστό 10% έναντι ποσοστού 7% των γυναικών. Δεν είναι αρκετό τη στιγμή που στην Ελλάδα συγκεκριμένα το 67% του ενεργού πληθυσμού των ανδρών τείνει προς την επιχειρηματικότητα, έναντι ποσοστού 32% των γυναικών.

Το σκηνικό συμμετοχής των γυναικών σε Startups ειδικότερα, είναι ακόμα χαμηλότερο.

Σαν γυναίκα Founder σε Tech Startup, προσωπικά δεν βίωσα διάκριση ούτε από την ομάδα μου, ούτε από τους επενδυτές αλλά ούτε και από τους πελάτες μας χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχουμε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε σαν οικοσύστημα…δεν μπορώ να μην παρατηρήσω πως με μια πρόχειρη ματιά γύρω σου σε ένα οποιοδήποτε event αμέσως βλέπεις πως οι γυναίκες που ασχολούνται με το startup είναι ελάχιστες….Απλά ας δούμε την αναλογία γυναίκες άντρες developers…Πιο εύκολα θα δει κανείς γυναίκες στις πωλήσεις η στο μάρκετινγκ σε ένα Startup παρά σε θέση CEO, CFO H COO – για CTO δεν το συζητώ καν. Όταν η μόνιμη ερώτηση είναι πως “είναι να είσαι γυναίκα Co-Founder” τότε εμφανώς έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε. Η απάντηση παρεμπιπτόντως είναι πως είναι πολύ δύσκολο, αλλά το ότι είμαι γυναίκα δεν έπαιξε και δεν παίζει κανένα ρόλο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αναφέρω παραπάνω είναι όταν ανοίξαμε μια θέση προγραμματιστή πριν από μερικούς μήνες στην εταιρία… Λάβαμε 100 βιογραφικά εκ των οποίων 2 από γυναίκες. Μόνο 2!

Οι γυναίκες έχουν εκ φύσεως κάποια χαρακτηριστικά όπως η ενσυναίσθηση πιο ανεπτυγμένα από τους άνδρες, είναι γεγονός!Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε λοιπόν πως έχουν να φέρουν στην επιχείρηση μια προστιθέμενη αξία, μια διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων και μια άλλη οπτική γωνία. Την ίδια στιγμή όμως έχουν και διάφορα κοινωνικά στερεότυπα να τοποθετούνται απέναντι τους όπως το πόσες ώρες δουλεύουν, αν μπορούν να ανταποκριθούν σε διάφορους ρόλους, αν έχουν ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής καθώς επίσης και αν είναι σε φάση να κάνουν άμεσα οικογένεια. Σε έναν άντρα επιτρέπεται να είναι εργασιομανής, η γυναίκα όμως είναι “προβληματικό” να παρουσιάσει την ίδια συμπεριφορά. Οι γυναίκες Founders στην Ελλάδα είμαστε ελάχιστες, έχουμε πάνω κάτω τα ίδια προβλήματα και α μη τι άλλο παλεύουμε με τις ίδιες καταστάσεις. Η αντιμετώπιση μας με ελάχιστες εξαιρέσεις δεν θα έλεγα πως είναι διαφορετική, ίσα – ίσα πλέον οι επενδυτές προτιμούν να υπάρχει αντιπροσώπευση και από γυναίκες στην ομάδα και οι πελάτες εξίσου αντιλαμβάνονται τη συμβολή μας στην ομάδα. Είμαστε όμως ελάχιστες. Κι ας μείνουμε εκεί.

Λέλα Δρίτσα, Νάταλι Λεβή και Κατερίνα Λάμπρου Co-Founders της Startup εταιρείας Nannuka

Nannuka_702x336_01

Η ιδέα για τη δημιουργία του Νannuka ξεκίνησε όταν κι εμείς οι ίδιες, επαγγελματίες στον χώρο της διαφήμισης, του marketing και των οικονομικών, bloggers και κυρίως μαμάδες, συνειδητοποιήσαμε την έλλειψη στην αγορά μιας διαδικτυακής πλατφόρμας που θα μπορούσε να φέρει σε επαφή γονείς με τους κατάλληλους ειδικούς για τη φύλαξη, την εκπαίδευση, τη δημιουργική απασχόληση και την ψυχαγωγία των παιδιών.

Αυτό το κενό που θα κάλυπτε την ανάγκη αναζήτησης, εύρεσης και αξιολόγησης του σωστού επαγγελματία για το παιδί, μας υπαγόρευσε να φτιάξουμε τη Nannuka, δίνοντας λύση αρχικά στο δικό μας πρόβλημα: να ξαναμπούμε στον επαγγελματικό στίβο χωρίς να αισθανόμαστε ανασφάλεια για το αν έχουμε αφήσει τα παιδιά μας στα κατάλληλα, υπεύθυνα και εκπαιδευμένα, χέρια.

Για όσους ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν μία νεοφυή επιχείρηση, οι κακοτοπιές είναι πολλές, σχεδόν όσες και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα μικρό ποσοστό μόνο νεοφυών επιχειρήσεων καταφέρνουν να αντέξουν στον χρόνο και να έχουν κερδοφορία. Επιγραμματικά, θα συμβούλευα όσους σκέφτονται να δημιουργήσουν το δικό τους startup να αποφύγουν την αοριστία των προτάσεων και τη γενικότητα των στόχων τους, τον ενθουσιασμό και την πίστη σε μια ιδέα που δεν συνοδεύεται από την ανάλογη ανάγκη στην αγορά, τη μη ενσωμάτωση του καινοτόμου οράματός τους σε ένα αξιόπιστο και ρεαλιστικό business plan, την απουσία ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που θα τους διαφοροποιεί από αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς.

Σε ότι αφορά, τέλος τις προοπτικές και τα μελλοντικά πλάνα του Νannuka, θα πρέπει αρχικά να αναφέρουμε πως αισθανόμαστε πολύ υπερήφανες που αποδείξαμε ως μια ομάδα που δημιούργησε την πρώτη αμιγώς γυναικεία Startup, ότι οι γυναίκες που θέλουν να επιχειρήσουν μπορούν και μάλιστα επιτυχημένα. Μέσα στα 3 χρόνια ύπαρξης της επιχείρησής μας δεν έχουμε απλώς μείνει εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά έχουμε ξεπεράσει και τους αρχικούς μας στόχους. Καταφέραμε να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες μας εκτός συνόρων σε Ιταλία και Αγγλία και ήδη μετράμε περισσότερα από 70.000 εγγεγραμμένα μέλη στη βάση μας.

Την ίδια στιγμή δεν σταματούμε να σχεδιάζουμε τις καινούριες μας δράσεις και να αναζητούμε επενδυτικά κεφάλαια για περαιτέρω επέκταση της Nannuka.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις