Στην επιστροφή από τη …Βαρκελώνη

0

Η στήλη δεν ήταν συνεπής στο ραντεβού της τις δύο προηγούμενες εβδομάδες πολύ απλά επειδή τη μία ήταν στη Βαρκελώνη και την άλλη προσπαθούσε να συνέλθει από τη …Βαρκελώνη.

Αν δεν ξέρετε τι συνέβη στη Βαρκελώνη, να σας πω ότι ήταν η εβδομάδα του Mobile World Congress (ΜWC), της σημαντικότερης – κατ’ εμέ- εκδήλωσης για την παγκόσμια αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών. Παρεπιμπτόντως, αν ασχολείστε με τις ψηφιακές τεχνολογίες και δεν ξέρετε τι εστί MWC θα πρέπει λίγο να το ψάξετε παραπάνω. Μαζί με εκείνον τον επίδοξο startupper που αναρωτιόταν αν το MWC είναι μεγαλύτερο από το Web Summit. Εκεί σήκωσα τα χέρια ψηλά για να είμαι ειλικρινής!!!

Αφορμή για το σημερινό σημείωμα παίρνω από ένα σχόλιο στο Facebook από την καλή φίλη και συνάδελφο, Ρόη. (Γενικώς, θα αποφύγω σε αυτό το σημείωμα τα επώνυμα). Μετά το MWC η Ρόη όπως και όλοι οι συνάδελφοι που καλύπτουμε το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών πήρε ένα δελτίο Τύπου από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής που ανέφερε ότι πήρε μέρος στην ελληνική αποστολή στο MWC. Και η Ρόη αναρωτιόταν αν είναι πλέον είδηση ότι μία ελληνική εταιρεία πήγε στη Βαρκελώνη. Είδηση, σύμφωνα με τη Ρόη, θα ήταν τα deals που είχε κλείσει η συγκεκριμένη εταιρεία ή η όποια εταιρεία ήταν εκεί.

Η αλήθεια είναι ότι πριν μερικά χρόνια ήταν είδηση αν μία ελληνική εταιρεία είχε παρουσία στο MWC. Είμαι ο μόνος Έλληνας δημοσιογράφος που έχει βρεθεί σε όλα τα MWC που έχουν πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη (ήτοι από το 2006 μέχρι σήμερα) και τα πρώτα χρόνια αισθανόμουν πολύ απογοητευμένος που δεν έβλεπα ελληνικές εταιρείες. Παρεπιμπτόντως, η πρώτη ελληνική παρουσία -που θυμάμαι τουλάχιστον- ήταν αυτή της Intracom Telecom. Τα πράγματα εξελίχθηκαν καλύτερα απ’ ότι ενδεχομένως περίμενα και πλέον η ελληνική παρουσία είναι διόλου ευκαταφρόνητη λόγω και της παρουσίας τα τελευταία 4 χρόνια εθνικού περιπτέρου.

Όμως, θα συμφωνήσω με τη Ρόη. Πλέον δεν είναι είδηση ότι μία ελληνική εταιρεία από το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών που θέλει να πλασάρεται ως δυναμική και καινοτόμα, πρέπει – άμεσα ή έμμεσα – να δηλώνει παρών στο MWC. Πολύ απλά, γιατί εκεί χτυπά η «καρδιά» της παγκόσμιας βιομηχανίας και εκεί μπορείς να συναντήσεις εταιρείες και ανθρώπους απ’ ολόκληρο τον κόσμο προκειμένου να κλείσεις συμφωνίες και συνεργασίες.

Θα διαφωνήσω με τη Ρόη ότι έπρεπε να υπάρχουν ανακοινώσεις συμφωνιών. Και αυτό γιατί η εμπειρία μου λέει ότι στο MWC γίνονται οι επαφές, οι παρουσιάσεις και οι συναντήσεις και οι συμφωνίες κλείνονται αργότερα. Ή σε περίπτωση που κλείσουν δεν ανακοινώνονται και επισήμως εκεί πέρα γιατί συνήθως υπάρχει από πίσω αρκετή νομικής φύσεως γραφειοκρατία. Παρεπιμπτόντως, προσωπικά άκουσα ότι έκλεισαν κάποια αρκετά καλά deals και όχι απαραιτήτως στο ελληνικό περίπτερο.

Τονίζω ότι το MWC είναι ένα συνέδριο – έκθεση για να κάνεις επαφές με άλλες επιχειρήσεις απ’ ολόκληρο τον κόσμο. Οπότε οι επαφές που γίνονται με διεθνείς φορείς και οργανισμούς προσωπικά δεν μου λένε και πολλά. Για εμένα, μία εταιρεία έχει πετυχημένη παρουσία αν έκανε όλες τις συναντήσεις που επεδίωκε, είδε τους ανθρώπους και τις εταιρείες που ήθελε και πήρε μία καλή γεύση από τις τάσεις που έρχονται ώστε να προσαρμοστεί σε αυτές. Ή να καινοτομήσει αξιοποιώντας αυτές.

Με αυτό το σκεπτικό, η ελληνική αποστολή ήταν επιτυχημένη, καθώς όπως μου ανέφεραν τα μέλη της αποστολής οι επαφές που έγιναν ήταν πολύ περισσότερες από πέρσι όπως και τα ραντεβού και οι συναντήσεις.

Η στήλη, βέβαια, ονομάζεται «Τα …κακώς κείμενα», οπότε είμαι βέβαιος ότι περιμένετε και λίγη …γκρίνια. Δεν θα μιλήσω για την αισθητική του ελληνικού περιπτέρου. Αυτό είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό.

Γενικότερα, συμφωνώ με την άποψη ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Και γι’ αυτό θα ήθελα του χρόνου η Ελλάδα να είχε πολύ μεγαλύτερη παρουσία στο 4YFN, το συνέδριο για τα startups που γίνεται στο πλαίσιο του MWC απλώς σε άλλο χώρο, και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και σε αυτό δηλώνουν παρών πολύς κόσμος από το παγκόσμιο startup οικοσύστημα. Η ελληνική παρουσία στο 4YFN ήταν τόσο ισχνή που περνούσε απαρατήρητη. Και επειδή λέμε ότι έχουμε ελληνική startup σκηνή -και όταν εγώ γκρινιάζω επ’ αυτού τα ακούω κιόλας- θα έπρεπε να ήταν πολύ περισσότερες ελληνικές startups εκεί. Ευελπιστώ ότι του χρόνου θα είναι καλύτερα.

Θα ήθελα να συμμετέχουν περισσότερες εταιρείες από την Ελλάδα που δραστηριοποιούνται και σε άλλους τομείς των ψηφιακών τεχνολογιών πέραν των εφαρμογών. Όπως, για παράδειγμα, από το χώρο της μικροηλεκτρονικής. Θα ήθελα και μεγαλύτερο περίπτερο ή ένα δεύτερο σε άλλο hall, πιο σχετικό με το χώρο του hardware, αλλά κατανοώ ότι υπάρχει ένα θέμα κόστους. Και αυτό είναι κάτι που είναι σεβαστό. Αλλά, γενικότερα νομίζω ότι χρειαζόμαστε να προσπαθήσουμε ακόμη περισσότερο πολύ απλά γιατί δεν είμαστε μόνοι μας. Και άλλες χώρες βελτιώνονται διαρκώς.

Τέλος, θα ήθελα να δω στη Βαρκελώνη τους επικεφαλής των μεγάλων εταιρειών του κλάδου όπως και εκπροσώπους της κυβέρνησης. Στο MWC καθορίζονται οι εξελίξεις στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών σε πολλαπλά επίπεδα και η Ελλάδα, σε top πολιτικό επίπεδο δηλώνει απών. Αν μη τι άλλο, όποιος έρθει εκεί, μία βόλτα απλώς να κάνει και θα αλλάξει πολλές από τις απόψεις που έχει για το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες επηρεάζουν τον κόσμο αυτή τη στιγμή. Και πως θα τον επηρεάσουν στο άμεσο μέλλον.

Share.

About Author

Δημήτρης Μαλλάς

Ο Δημήτρης Μαλλάς έχει περισσότερα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της δημοσιογραφίας. Από το 1996 ασχολείται με το χώρο της τεχνολογίας και έχει βρεθεί στα μεγαλύτερα συνέδρια και εκθέσεις του κλάδου την τελευταία 15ετία, ενώ έχει συνομιλήσει με υψηλόβαθμα στελέχη από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας. Τα άρθρα του συνδυάζουν συνήθως τόσο την τεχνολογική όσο και την επιχειρηματική πλευρά ενός θέματος. Επίσης, τα τελευταία 2 χρόνια καλύπτει και τον τουριστικό κλάδο, ενώ στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνεται και το οικοσύστημα των startups.Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1973 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλά πολύ καλά αγγλικά και γνωρίζει αρκετά καλά τα γαλλικά.

Comments are closed.