Πως το Άγιο Όρος έχει καταφέρει να θεωρείται ένα από τα ισχυρότερα Brand Names στο κόσμο;

0

Ο όρος branding, γνωστός στην επιχειρηματική γλώσσα, είναι απόλυτα συνυφασμένος με την επιστήμη του marketing και την επιχειρηματική στρατηγική.

Brand (μάρκα) μπορεί να θεωρηθεί οποιαδήποτε χαρακτηριστική ονομασία, όρος, σύμβολο, σχέδιο ή ακόμη και ο συνδυασμός όλων αυτών, που χρησιμοποιείται για την αναγνώριση και ταυτοποίηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών ενός οργανισμού ή ενός φυσικού προσώπου, οι οποίες το διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα της αγοράς.

Με τη λογική αυτή, brand μπορεί να είναι ένα εκπαιδευτήριο, ένα ξενοδοχείο, ένα μουσείο, ένα γυμναστήριο, ακόμη όμως και ο καθένας από μας στον τομέα της δραστηριότητάς του.

Πρόκειται λοιπόν για ένα σύνολο ξεχωριστών γνωρισμάτων, αξιών και ιδιοτήτων, που ανάλογα με τη δυναμική τους εντυπώνονται στη μνήμη του κοινού του εκάστοτε brand και ανακαλούνται συνειρμικά όταν το κοινό σκέφτεται, θυμάται ή μιλάει γι’ αυτό.

Κάθε brand είναι συσχετισμένο με μια ιστορία και επιτυχημένα θεωρούνται τα brands εκείνα που καταφέρνουν να επικοινωνούν την ιστορία τους με τέτοιον τρόπο που ισχυροποιεί και επικυρώνει τους δεσμούς εμπιστοσύνης με το κοινό τους.

Αυτό που έχει πετύχει το Άγιο Όρος, ως ένα από τα ισχυρότερα brand names στον κόσμο, είναι η πλήρης συναισθηματική διασύνδεση με το κοινό – επισκέπτες του. To branding των αισθήσεων, που αποτελεί το ζητούμενο στις σύγχρονες επιχειρήσεις για τη διασφάλιση της πιστότητας του κοινού τους, για το Άγιο Όρος είναι μια αποκλειστική κατάκτηση παγκοσμίως.

Αυτό το έχει πετύχει ανεπιτήδευτα με τη φυσική αλληλεπίδραση που υφίστανται οι ανθρώπινες αισθήσεις μεταξύ τους, όταν κληθούν να αντιδράσουν μέσα σε ένα μοναδικό περιβάλλον, όπως αυτό του Αγίου Όρους.

Τα τρία στοιχεία που απογειώνουν την εμπειρία του επισκέπτη του Αγίου Όρους (ή του πελάτη για τις επιχειρήσεις) και του γεννούν τη θετική ανάμνηση και την προσδοκία της επιστροφής είναι:
1. Το μυστήριο.
2. Ο αισθησιασμός
3. Η οικειότητα.

Το μυστήριο είναι αυτό που κρατάει τον επισκέπτη του Όρους (πελάτη για μία επιχείρηση) σε μία διαρκή αγωνία αναζήτησης και βαθύτερης γνωριμίας του με το brand. Έτσι συντηρείται μακροχρόνια μια σχέση σεβασμού και εγγύτητας. Εξάλλου, αν από την πρώτη στιγμή γνωρίζαμε τα πάντα γύρω από το brand, την ιστορία του ή την αφορμή δημιουργίας του, το ενδιαφέρον μας θα εξασθενούσε σταδιακά.

Ο αισθησιασμός είναι ο συγχρονισμένος διάλογος όλων των αισθήσεων που αναπτύξαμε παραπάνω. Όσο πιο έντονα αυτές ενεργοποιούνται, τόσο πιο έντονες είναι και οι αναμνήσεις που δημιουργούν. Οτιδήποτε παραμένει στη μνήμη μας ως εμπειρία θετικά σημασιοδοτημένη, διαρκώς αφυπνίζει την επιθυμία και την προσδοκία να το ξαναζήσουμε.

Η οικειότητα, τέλος, είναι αυτή που κρατά τον επισκέπτη του Όρους (πελάτη για μια επιχείρηση) ηθικά δεσμευμένο με το brand. To αίσθημα της οικειότητας κερδίζεται προοδευτικά, αλλά είναι αυτό που τελικά καθορίζει τη μακροπρόθεσμη πιστότητα του επισκέπτη (ή πελάτη). Επιδρά απευθείας στο συγκινησιακό ανθρώπινο πεδίο και μεγιστοποιεί την ένταση της εμπειρίας. Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο Μοναχός που έγινε CEO – 1000 χρόνια Αθωνικό Management«.

Σημειώνεται, τέλος, πως στις 22 Φεβρουαρίου και ώρα 1900 , θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με την παρουσίαση του βιβλίου στο The Cube Athens.  Είσοδος Ελεύθερη.

Share.

About Author

Thodoris Spiliotis

Ο Θοδωρής Σπηλιώτης είναι πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στην Τηλεματική και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Διαθέτει δεκαπενταετή εμπειρία στον χώρο των επιχειρήσεων. Κατέχει τη θέση του ιδρυτή και CEO στην ESURVEY. Επίσης είναι ο συγγραφέας του βιβλίου "O Μοναχός που έγινε CEO – 1000 χρόνια Αθωνικό Management" από τις εκδόσεις IWRITE.GR. Ο Θ. Σπηλιώτης επίσης διδάσκει Αθωνικό Management στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Comments are closed.