Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Είναι το SexTech το “next big thing” της αγοράς;

Μετά το FinTech, το EdTech, το HealthTech και πολλά άλλα που συζητιούνται τα τελευταία χρόνια, «έρχεται» το SexTech, μια από τις ανερχόμενες βιομηχανίες, η οποία εξελίσσεται με τη συμβολή της τεχνολογίας και μέσα στη γενικότερη απελευθέρωση της εποχής μετατρέπεται στο «next big thing» της αγοράς.

Καθώς συντελούνται αυτές οι αλλαγές, αυξάνεται και το επενδυτικό ενδιαφέρον κι έτσι οι SexTech startups σταδιακά ευδοκιμούν. Βέβαια, το ότι το κλίμα γίνεται πιο ευνοϊκό για αυτές δεν σημαίνει ότι δεν συναντούν καθημερινά εμπόδια -τα οποία φυσικά σχετίζονται με το αντικείμενό τους. Τα ταμπού είναι ακόμα πολλά και οι «παλαιάς κοπής» αντιλήψεις αποτελούν «βαρίδι» για την ανάπτυξη αυτών των εταιρειών. Πολλές από αυτές, μάλιστα, αναγκάζονται να αλλάξουν «ταυτότητα» και να δηλώσουν ότι ασχολούνται με την «ευεξία» προκειμένου να προσεγγίσουν πιο εύκολα κοινό και επενδυτές.

Βασική πηγή χρηματοδότησης το crowdfunding

Η «λογοκρισία» αυτή που υφίστανται οι startups αυτού του τομέα, τις κάνει να κατευθύνονται σε εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, μεταξύ των οποίων το crowdfunding.

Στο παρελθόν, ωστόσο, το SexTech δεν γινόταν δεκτό ούτε εκεί. Χρειάστηκαν κάποιες πρωτοπόρες καμπάνιες προκειμένου, το Indiegogo να λανσάρει την πρώτη συλλογή του αφιερωμένη στο σεξ, το 2015 και το Kickstarter να «σπάσει» το ban ένα χρόνο μετά.

Oι κολοσσοί του crowdfunding, Seedrs και Crowdcube, χρειάστηκαν ακόμη περισσότερο χρόνο για να επιτρέψουν καμπάνιες SexTech. Η Crowdcube μάλιστα λάνσαρε την πρώτη της καμπάνια αυτό το μήνα!

Παρ’όλα αυτά, τα παραπάνω sites αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές πηγές χρηματοδότησης της βιομηχανίας. Το Βρετανικό studio FOW εξασφάλισε 1,7 εκατ. λίρες μέσω Kickstarter για να δημιουργήσει ένα sci-fi παιχνίδι σεξ, ενώ η Pureeros, μια ηλεκτρονική «μπουτίκ» γυναικείας ευχαρίστησης, έχει σηκώσει πάνω από 100 χιλ. λίρες μέσω crowdfunding.

Πέραν του Crowdfunding, είναι ακόμα δύσκολο για τις SexTech Startups να συγκεντρώσουν εξωτερική χρηματοδότηση. Ωστόσο, υπάρχουν οι επενδυτές που το τολμούν και «ανοίγουν» τον δρόμο σε επόμενες (και μεγαλύτερες) επενδύσεις.

Κάποιοι από αυτούς «βλέπουν» στο SexTech, μια αναξιοποίητη αγορά που αφορά τις γυναίκες, ενώ μερικοί θεωρούν ενδιαφέρον τον τομέα των ερωτικών βοηθημάτων γενικότερα. Άλλοι, θεωρούν «ανόητη» αυτή την επιφυλακτικότητα που υπάρχει σε συζητήσεις γύρω από το σεξ, ενώ κάποιοι συνδέουν τον τομέα του SexTech με “ιατρικά” θέματα -και αγορές- όπως η σεξουαλική αγωγή και η γονιμότητα.

Γιατί να ασχοληθεί ένας επενδυτής;

Διαβάζοντας όλα αυτά μπορεί κάποιος να έχει διχαστεί σχετικά με το μέλλον του SexTech, να μην έχει πειστεί ότι αξίζει να ασχοληθεί κάποιος με αυτό, πόσο μάλλον ένας επιχειρηματίας ο οποίος σκοπεύει να επενδύσει χρόνο και χρήματα σε αυτό. Μία απάντηση υπάρχει σε αυτή την ερώτηση: Το τεράστιο κενό στην αγορά.

Υπάρχει τεράστια έλλειψη στον τομέα αυτήν την στιγμή και τεράστια περιθώρια κέρδους που δεν εξαντλούνται σε ένα περιορισμένο, πιο «απελευθερωμένο» κοινό. Όταν το SexTech πετύχει το σκοπό του, που είναι η “κανονικοποίηση” του σεξ, τότε θα «βρει» μπροστά του ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό, το οποίο θα «διψάει» για αγορές, προϊόντα και υπηρεσίες.

Και εξηγούμε: Η “κανονικοποίηση” του σεξ θα έρθει όταν ο κόσμος θα πάψει να ντρέπεται να μιλάει για αυτό, θα το αντιμετωπίζει σαν μια οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα και μαζί με αυτό τις αγορές σχετιζόμενων προϊόντων. Τη στιγμή που το κοινό θα κανονικοποιήσει την ανάγκη να αγοράσει SexTech προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά και την ευχαρίστηση που αντλεί από αυτά, που θα αρχίσει να κάνει κριτικές και συστάσεις, όπως σε οποιοδήποτε άλλο προϊόν αγοράζει, τα κέρδη θα τριπλασιαστούν/τετραπλασιαστούν.

«Τρανό» παράδειγμα αυτής της θεωρίας είναι η  E. L. James, συγγραφέας του «Fifty Shades of Grey», η οποία κανονικοποίησε με έναν κοινωνικά αποδεκτό τρόπο το σεξ και κατάφερε να γίνει η συγγραφέας με τα μεγαλύτερα κέρδη, το 2013.

Η Ευρώπη “ανταποκρίνεται”

Το ελπιδοφόρο στην όλη υπόθεση είναι ότι SexTech Startups στην Ευρώπη αρχίζουν και «τραβάνε» την προσοχή επενδυτών.

Στο Βερολίνο, η startup Amorelie εξαγοράστηκε πέρυσι από τον όμιλο Nucom ο οποίος ανήκει στην ProSiebenSat.1 Media, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες media στην Ευρώπη. Την ίδια περίοδο, η Βρετανική Lovehoney πούλησε πέρυσι ένα μεγάλο μερίδιο μετοχών της στην Telemos Capital. Στην Ιταλία, η MySecretCase εξασφάλισε την πρώτη της χρηματοδότηση, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, το 2017, ενώ μέχρι τότε το SexTech ήταν κάτι ανήκουστο στην Ιταλία. Την ίδια χρονιά, το Crazy Fetish, ένα Ισπανικό eshop ενηλίκων, “βρήκε” τον πρώτο του επενδυτή στην Αμερική και σήκωσε χρηματοδότηση από τον διαφημιστικό κολοσσό Alcor Brands.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις