Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Kaspersky: Οι κίνδυνοι που κρύβονται πίσω από εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Kaspersky Incident Response 2023, οι παραβιάσεις των εφαρμογών που απευθύνονται στο κοινό παρέμειναν η πιο κοινή μέθοδος ψηφιακών επιθέσεων και το ένα τρίτο αυτών των εφαρμογών δέχθηκε επίθεση μέσω γνωστών τρωτών σημείων.

Σήμερα, οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με πελάτες, συνεργάτες και ενδιαφερόμενα μέρη. Αυτές οι εφαρμογές, που κυμαίνονται από ιστότοπους έως API και διαδικτυακές υπηρεσίες, λειτουργούν ως ψηφιακές βιτρίνες οργανισμών, παρέχοντας βασικές υπηρεσίες και πληροφορίες στους χρήστες παγκοσμίως. Ωστόσο, στην τελευταία της έκθεση Incident Response, η Kaspersky διαπίστωσε ότι οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό παραμένουν ο πιο κοινός φορέας επίθεσης που χρησιμοποιείται από ψηφιακούς εγκληματίες για να παρεισφρήσουν στο σύστημα ενός θύματος. Υπό το πρίσμα αυτών των ευρημάτων, οι εμπειρογνώμονες στον τομέα της κυβερνοασφάλειας κυκλοφορούν οδηγίες για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτές τις εφαρμογές να παραμείνουν ανθεκτικές στον κυβερνοχώρο.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Kaspersky Incident Response 2023, οι παραβιάσεις των εφαρμογών που απευθύνονται στο κοινό παρέμειναν η πιο κοινή μέθοδος ψηφιακών επιθέσεων και το ένα τρίτο αυτών των εφαρμογών δέχθηκε επίθεση μέσω γνωστών τρωτών σημείων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πάνω από τις μισές από αυτές τις ευπάθειες ανακαλύφθηκαν το 2021 και το 2022. Αυτός ο αρχικός φορέας βρέθηκε στο 42,37% των περιπτώσεων.  

Με βάση αυτά τα ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία, η Kaspersky αποκαλύπτει τα ευρήματά της σχετικά με τους κινδύνους κυβερνοασφάλειας των εφαρμογών που απευθύνονται στο κοινό, που πρέπει να γνωρίζουν οι οργανισμοί.

Κατανοώντας τις εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό

Οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό είναι εφαρμογές λογισμικού ή υπηρεσίες προσβάσιμες σε εξωτερικούς χρήστες μέσω του διαδικτύου. Σε αντίθεση με τις εσωτερικές εφαρμογές, οι οποίες χρησιμοποιούνται συνήθως από εργαζομένους εντός του δικτύου ενός οργανισμού, οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό έχουν σχεδιαστεί για πρόσβαση από οποιονδήποτε διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο. Αυτές οι εφαρμογές εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, portals πελατών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτυακών τραπεζικών συστημάτων, μεταξύ άλλων.

Οι κίνδυνοι για την κυβερνοασφάλεια 

Δεδομένου του κρίσιμου ρόλου τους στις ψηφιακές επιχειρηματικές δραστηριότητες, οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό αποτελούν συχνά στόχο εγκληματιών στον κυβερνοχώρο λόγω της έκθεσής τους στο διαδίκτυο. Ακολουθούν ορισμένοι από τους κινδύνους για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που σχετίζονται με εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό:

  • Παραβιάσεις δεδομένων. Οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό συχνά αποθηκεύουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως δεδομένα πελατών, στοιχεία πληρωμής και πνευματική ιδιοκτησία. Μια επιτυχημένη κυβερνοεπίθεση σε αυτές τις εφαρμογές μπορεί να οδηγήσει σε παραβιάσεις δεδομένων, με αποτέλεσμα την αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών και οικονομικών απωλειών.
  • Μολύνσεις από κακόβουλο λογισμικό. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου ενδέχεται να εισάγουν κακόβουλο λογισμικό σε εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό για να θέσουν σε κίνδυνο τις συσκευές των χρηστών ή να κλέψουν ευαίσθητες πληροφορίες. Οι κακόβουλοι κώδικες που κρύβονται μέσα στις ιστοσελίδες μπορούν να μολύνουν τις συσκευές των χρηστών κατά την πρόσβαση, οδηγώντας σε μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δεδομένα ή οικονομική απάτη.
  • Επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing). Οι εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό αποτελούν πρωταρχικούς στόχους για επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing), όπου οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως διαπιστευτήρια σύνδεσης ή οικονομικά στοιχεία. Οι επιθέσεις phishing που πραγματοποιούνται μέσω email, ψεύτικων ιστότοπων ή συνδέσμων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να εκμεταλλευτούν ευπάθειες σε εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους χρήστες.
  • Επιθέσεις DDoS. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου ενδέχεται να ξεκινήσουν επιθέσεις DDoS εναντίον εφαρμογών που απευθύνονται στο κοινό για να διαταράξουν τη διαθεσιμότητά τους και να αποτρέψουν τη χρήση της υπηρεσίας από τους νόμιμους χρήστες. Πλημμυρίζοντας τους servers της εφαρμογής με κίνηση, οι επιθέσεις DDoS μπορούν να κατακλύσουν την υποδομή, προκαλώντας διακοπές λειτουργίας και οικονομικές απώλειες για τους οργανισμούς.
  • Έγχυση SQL και εισαγωγή κακόβουλου κώδικα σε μια ευάλωτη γραμμή κώδικα της ιστοσελίδας (XSS). Ευπάθειες όπως η έγχυση SQL και εισαγωγή κακόβουλου κώδικα σε μια ευάλωτη γραμμή κώδικα της ιστοσελίδας μπορούν να αξιοποιηθούν από εγκληματίες στον κυβερνοχώρο για να χειραγωγήσουν ή να κλέψουν δεδομένα από εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό. Αυτές οι επιθέσεις στοχεύουν τον υποκείμενο κώδικα των εφαρμογών ιστού, επιτρέποντας στους επιτιθέμενους να εκτελούν αυθαίρετες εντολές ή να εισάγουν κακόβουλα σενάρια σε ιστοσελίδες.

Κατανοώντας τους κινδύνους που σχετίζονται με εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό και εφαρμόζοντας προληπτικά μέτρα κυβερνοασφάλειας, οι οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους έναντι απειλών στον κυβερνοχώρο και να προστατεύσουν τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία και τη φήμη τους στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο. 

«Καθώς οι οργανισμοί βασίζονται όλο και περισσότερο σε εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό για να προωθήσουν την ψηφιακή δέσμευση, οι κίνδυνοι για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που σχετίζονται με αυτές τις πλατφόρμες είναι πλέον μεγαλύτεροι από ποτέ. Περιστατικά όπως παραβιάσεις δεδομένων και μολύνσεις από κακόβουλο λογισμικό μπορούν να έχουν καταστροφικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες τους. Στην Kaspersky, κατανοούμε τη σημασία της γρήγορης και αποτελεσματικής απόκρισης σε περιστατικά στον κυβερνοχώρο και προσφέρουμε εξειδικευμένες υπηρεσίες αντιμετώπισης περιστατικών για να βοηθήσουμε τους οργανισμούς να εντοπίζουν, να ανταποκρίνονται και να ανακάμπτουν από ψηφιακές απειλές. Με αυτήν την υποστήριξη, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν τη στάση τους στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και να προστατεύσουν τα ψηφιακά τους περιουσιακά στοιχεία με σιγουριά», σχολιάζει ο Konstantin Sapronov, Head of Global Emergency Response Team της Kaspersky.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις