Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Accenture: Οι αλλαγές που “φέρνει” το 2020 στις επιχειρήσεις

Το 2019 αποτέλεσε μια χρονιά ακτιβισμού για την κλιματική κρίση, υπευθυνότητας για τις Big Tech και ανάπτυξης του λεγόμενου gig economy. Ήταν μια χρονιά όπου νέες αξίες “μπήκαν” στις επιχειρήσεις και τις έφεραν αντιμέτωπες με μία καινούρια πραγματικότητα, αναγκάζοντάς τις ουσιαστικά να αναθεωρήσουν τις πρακτικές τους και τη θέση τους στον κόσμο.

Οι αξίες αυτές “αγγίζουν” θέματα πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά αλλά και θέματα πόρων, θέματα που αφορούν τον καπιταλισμό, θέματα που σίγουρα δεν “συνδέονται” τώρα με τις επιχειρήσεις, όμως μέχρι τώρα έμεναν “έξω” από αυτές. Τώρα, για πρώτη φορά, οι συνέπειες τους είναι όχι μόνο είναι ορατές και αλλά εμφανίζονται δυναμικά στη δημόσια συνείδηση και την αναγκάζουν να αλλάξει. Αυτό διαπιστώνει η 13η έκδοση των Fjord Trends 2020 της Accenture Interactive, μιας μελέτης που “σκιαγραφεί” το μέλλον του επιχειρείν.

“Οι διαμαρτυρίες για την πορεία του καπιταλισμού της ατέρμονης ανάπτυξης, η οποία καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από το κέρδος, μεταφέρονται πλέον από τους δρόμους στις αίθουσες συνεδριάσεων των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί επιτακτική ανάγκη εξεύρεσης νέων τρόπων μέτρησης της ανάπτυξης”, δηλώνει ο Mark Curtis, συνιδρυτής και chief client officer της Fjord. “Αυτές οι νέες αξίες μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη σημασία των επιχειρήσεων στη νέα δεκαετία. Ένα πράγμα είναι σαφές: νικητές θα είναι οι επιχειρήσεις εκείνες με βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα και μακροπρόθεσμη οπτική, τόσο όσον αφορά τον εαυτό τους όσο και τον αντίκτυπό τους στον κόσμο”.

Ο Brian Whipple, Διευθύνων Σύμβουλος της Accenture Interactive, προσθέτει: “Αρχίζουμε να βλέπουμε τους πελάτες μας να προσανατολίζονται προς ένα μετασχηματισμό με σκοπό. Η δεκαετία που πλέον διανύουμε θα χαρακτηριστεί από την αναθεώρηση των βασικών θεμελίων και αρχών, παρέχοντας την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να μετασχηματίσουν αυτό που προσφέρουν σε κάτι πιο συναρπαστικό, ουσιαστικό και προσανατολισμένο προς το μέλλον. Η μετατόπιση της φιλοσοφίας από το «εγώ» στο «εμείς» θα οδηγήσει στη μετατόπιση του design από το χρήστη στη ζωή (life-centered approach)”.

Πέραν των παραπάνω, τα Fjord Trends 2020 εξετάζουν επτά αναδυόμενες τάσεις, οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν το επιχειρείν και παρέχουν πρακτικές συμβουλές για το πώς οι οργανισμοί μπορούν να αγκαλιάσουν τη νέα εποχή.

Ποιες είναι αυτές;

  • «Τα πολλά πρόσωπα της ανάπτυξης» (Many Faces of Growth): Ο καπιταλισμός αντιμετωπίζει μια κρίση «μέσης ηλικίας». Η επιτυχία δεν εξισώνεται πλέον μόνο με την ανάπτυξη και οι οργανισμοί πρέπει να αρχίσουν να επαναξιολογούν τον εταιρικό σκοπό τους και να ευθυγραμμίσουν εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν το ρόλο τους στον κόσμο.
  • «Το χρήμα αλλάζει» (Money Changers): Το πώς αντιλαμβανόμαστε τα χρήματα και πληρώνουμε για τα αγαθά μεταβάλλεται ταχύτατα. Αυτές οι τεκτονικές μετατοπίσεις δημιουργούν πολλές ευκαιρίες για μια σειρά νέων προϊόντων και παικτών.
  • «Barcodes… με πόδια» (Walking Barcodes): Τα φυσικά μας σώματα γίνονται τόσο ανιχνεύσιμα όσο και οι ψηφιακοί εαυτοί μας. Όταν πρόκειται για την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου και σώματος, ποια είναι άραγε η κόκκινη γραμμή (trade-off) μεταξύ της ιδιωτικής ζωής και της ευκολίας;
  • «Ρευστοί Άνθρωποι» (Liquid people): Οι συνήθειες κατανάλωσης αλλάζουν καθώς οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται και ορίζουν την ταυτότητά τους με ολοένα και πιο ρευστούς τρόπους. Υπάρχει σημαντική ευκαιρία στην παροχή νέων εμπειριών κατανάλωσης.
  • «Σχεδιάζοντας τη νοημοσύνη» (Designing Intelligence): Η ανθρώπινη εμπειρία γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκη. Το επόμενο βήμα για την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι να προχωρήσουμε πέρα ​​από την αυτοματοποίηση στο σχεδιασμό συστημάτων που συνδυάζουν ανθρώπινη και τεχνητή νοημοσύνη και ενισχύουν την αλληλεπίδρασή τους.
  • «Ψηφιακά Δίδυμα» (Digital Doubles): Καλωσορίστε το ψηφιακό σας δίδυμο που εργάζεται για σας και ξέρει τι θέλετε. Τα ψηφιακά δίδυμα εξελίσσονται πέρα ​​από τη βιομηχανία και στην καθημερινότητά μας.
  • «Σχεδίαση με επίκεντρο τη ζωή» (Lifecentered Design): Η εστίαση της επιθυμίας, της βιωσιμότητας και της σκοπιμότητας μετακινείται από το “εγώ” στο “εμείς”. Μπορεί το design να επεκταθεί πέρα ​​από το δικό του οικοσύστημα, μετακινούμενο από μια προσέγγιση με επίκεντρο το χρήστη σε μια προσέγγιση με επίκεντρο τη ζωή;

Σημειώνεται ότι τα Fjord Trends 2020 βασίζονται στη συλλογική σκέψη 1.200+ σχεδιαστών και προγραμματιστών της Fjord σε 33 studios σε όλο τον κόσμο. Η ετήσια μελέτη είναι απόρροια πληθοπορισμού (crowdsourcing) και βασίζεται σε άμεση παρατήρηση, έρευνα με βάση δεδομένα και έργα σε πελάτες. Για να διαβάσετε την αναφορά, επισκεφτείτε: accenture.com/Fjordtrends2020 ή trends.fjordnet.com.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις