Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Cardlink Emphasis: Ένα λαμπρό παράδειγμα corporate innovation για τις προκλήσεις του λιανεμπορίου

Πραγματοποιήθηκε χθες ο τελικός του προγράμματος Emphasis της Cardlink το οποίο έτρεξε σε συνεργασία με το ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η Cardlink είναι ένας μεγάλος παίκτης στις πληρωμές μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων και ειδικά αυτές με κάρτες και είναι μέλος του ομίλου Quest.
Το Μάιο που μας πέρασε ξεκίνησε σε συνεργασία με το ACEin ένα εξάμηνο πρόγραμμα υποστήριξης και επιτάχυνσης επιχειρηματικών ιδεών από Startups στο χώρο του Retailtech, της τεχνολογίας και των λύσεων για το τομέα του λιανεμπορίου και ειδικά για τους τομείς: Business Analytics, Customer Experience, Payments/Added Value Services και Retail Modernization.

Όπως ανέφερε ο Γιάννης Κορδώνης, Retail Innovation Manager της Cardlink, ήταν μια εξαιρετικά ουσιώδης και χρήσιμη διαδικασία το mentoring που έγινε στις 35 Startups που κατέθεσαν τις ιδέες τους και ειδικά στις οκτώ που πέρασαν στην δεύτερη φάση και τις πέντε που έκαναν pitch χθες, τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για τις Startups.
Στην ουσία πρόκειται για μια ώσμωση που γίνεται μεταξύ δυο φαινομενικά διαφορετικών κόσμων οι οποίοι όμως έχουν “ανάγκη” ο ένας από τον άλλον. Από την μια πλευρά οι μεγάλες εταιρείες έχουν πρόσβαση γρήγορα και με σχετικά μικρές επενδύσεις σε πραγματική καινοτομία ενώ από την άλλη οι Startups αποκτούν πρόσβαση σε έτοιμα δίκτυα πωλήσεων, πολύτιμο mentoring και σε πιθανές συνεργασίες για συν-ανάπτυξη προϊόντων, άμεσες επενδύσεις -εξαγορές κλπ.
Ειδικά για την Cardlink η βασική ιδέα για την υλοποίηση του προγράμματος Emphasis Retail Innovation Hub είναι να δημιουργηθεί ένα πολύτιμο απόθεμα “έτοιμων” και καινοτόμων ιδεών οι οποίες μπορούν να δώσουν μεγάλη αξία στους πελάτες της Cardlink, (250.000 μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις), αυξάνοντας πωλήσεις και βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πελατών τους, δηλαδή όλων εμάς.

Η δεύτερη φάση του προγράμματος ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου με τις ομάδες που συμμετείχαν να είναι οι:

9 POS Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα στο cloud για επιχειρήσεις εστίασης. Μπορεί να διαχειριστεί τις παραγγελίες και τις αποδείξεις του καταστήματος, την ιστοσελίδα του καταστήματος του, online κρατήσεις, online παραγγελίες, διαχείριση αποθήκης, βάρδιες, διαχείριση κουζίνας, σχεδιασμός κάτοψης των τραπεζιών και αναφορές όπως πωλήσεις ανά σερβιτόρο, ανά κατηγορίες, ανά προϊόντα, ανά βάρδια, δίνοντας την δυνατότητα παρακολούθησης του καταστήματος σε πραγματικό χρόνο.

bespot: Μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύπτουν και να κερδίζουν δώρα στα σημεία (λιανικής πώλησης) που επισκέπτονται. Κάθε φορά που οι χρήστες ανοίγουν την εφαρμογή στα επιλεγμένα σημεία μπορούν να ανακαλύψουν μια επιβράβευση, ενώ δίνοντας τη γνώμη τους συλλέγουν πόντους άμεσα εξαργυρώσιμους σε δωροεπιταγές. H bespot έχει πάρει χρηματοδότηση από το Uni.Fund.

Enneas: Πλατφόρμα δημιουργίας chatbot στο facebook με λειτουργίες e-shop και δυνατότητες διασύνδεσης με website. Το chatbot μπορεί να συνδέεται σε όλα τα κανάλια του πελάτη (website, facebook messenger κλπ) και θα συνδέεται με το σύστημα πληρωμών και loyalty της Cardlink.

eStand: Η πρώτη ελληνική εφαρμογή, που φέρνει τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς, στην οθόνη σας. Για άμεση πρόσβαση σε ντόπια, φρέσκα και οργανικά προϊόντα της λαϊκής αγοράς, γλιτώνοντας ταυτόχρονα χρόνο και χρήματα.

Loceye: Eχει φτιάξει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αξιολόγησης και βελτιστοποίησης των online διαφημίσεων, γραφικών στοιχείων και sites μια και προσομοιώνει μέσω AI πού εστιάζει η όραση των online χρηστών σε ένα site για παράδειγμα. Στο πρόγραμμα της Cardlink σχεδίασε ένα παρόμοιο σύστημα για αξιολόγηση ραφιών και βιτρινών το οποίο μπορεί να δίνει άμεσα συμβουλές για αυξημένες πωλήσεις. H Loceye έχει πάρει χρηματοδότηση από την Velocity.Partners.

PragmaIOT: Ανάλυση ανθρώπινης δραστηριότητας σε πραγματικό χρόνο. Χρήση τρισδιάστατης πληροφορίας αισθητήρων βάθους, για την εξαγωγή της τροχιάς/ κίνησης των ανθρώπων, την ανάλυση τους σε σημασιολογικό επίπεδο σε πραγματικό χρόνο και εξαγωγή πολύτιμης πληροφορίας (είσοδοι/ έξοδοι, σημεία/ περιοχές ενδιαφέροντος, πλήθος πελατών ανά κατάστημα κ.α.).

VitrinaBox: Eίναι μια online πλατφόρμα που δημιουργεί Instant Virtual Walkthrough εικονικής περιήγησης και «μετατρέπει» τους φυσικούς χώρους των επιχειρήσεων σε ψηφιακούς, ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμο στο διαδίκτυο με δυνατότητα διαφήμισης, προώθησης, κοινοποίησης ή και αγοράς.

Πάμε Στάση: Aφορά τα ΜΜΜ της Αθήνας (λεωφορεία και τρόλεϊ). Ο επιβάτης λαμβάνει ειδοποιήσεις για την ακριβή ώρα άφιξης του λεωφορείου του στη στάση. Επίσης, ενημερώνεται για προβλήματα στη γραμμή του, για απεργίες και κλειστούς δρόμους. Η εφαρμογή θα διαθέτει δυναμικές διαφημίσεις/προσφορές επιχειρήσεων του δικτύου της Cardlink πέριξ των στάσεων σε επαναλαμβανόμενες διαδρομές. Επίσης, θα προστεθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω της λύσης της Cardlink “Push Payment/Payment Codes”.

 

Στο κέντρο ο Γιώργος Δρυμιώτης, CEO της Cardlink, και η ομάδα της Vitrinabox που κέρδισε τη πρώτη θέση

Proof of Concept

Το ξεχωριστό του συγκεκριμένου προγράμματος είναι ότι στη τρίτη φάση έγιναν Proof of Concept όλων των ιδεών, τόσο στην ίδια την Cardlink όσο και σε πελάτες της, όπου στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες που συμμετείχαν είδαν βελτίωση στο engagement των επισκεπτών αλλά και στις πωλήσεις τους. Η υλοποίηση των ιδεών στον πραγματικό κόσμο είναι αυτό που θα πρέπει να επιδιώκουν όλα τα προγράμματα επιτάχυνσης και ειδικά αυτά που πραγματοποιούνται από μεγάλες εταιρείες.

Στον χθεσινό τελικό έκαναν pitch πέντε ομάδες: Enneas, Loceye, Πάμε Στάση, Vitrinabox και 9POS και το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι η τελική κατάταξη βγήκε και από το κοινό κατά 30%.

Την πρώτη θέση και τα 5.000 ευρώ πήρε η Vitrinabox με τον Νικόλα Σωπίλη, τη δεύτερη θέση και τα 3.000 ευρώ η Enneas με τον Γιώργο Πατσέα και την τρίτη θέση και τα 2.000 η Πάμε Στάση με την Αράκσια Καντικιάν.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις