Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Σε άνοδο οι αγορές μέσω κινητού στην Ελλάδα την εποχή του COVID-19

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων φέρνει η πανδημία του COVID-19. Η αύξηση της επισκεψιμότητας σε online καταστήματα και η άνοδος των ηλεκτρονικών παραγγελιών μέσω κινητού τηλεφώνου είναι κάποιες μόνο από αυτές τις αλλαγές.

Ο περιορισμός της μετακίνησης των πολιτών επηρέασε θετικά την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στους περισσότερους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 54,4% των επιχειρήσεων του κλάδου είδε την επισκεψιμότητα του eshop να αυξάνεται, το 12,50% απαντά ότι παρέμεινε σταθερή, ενώ υπάρχει και ένα 28,6% που δηλώνει ότι μειώθηκε.

Επίσης, διαπιστώνεται γενική αύξηση των online παραγγελιών και αφορά στην πλειονότητα των κλάδων των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 52,2% των eshops δηλώνει ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν, το 8,09% ότι παρέμειναν σταθερές, ενώ το 31,62% απαντά ότι μειώθηκαν και το 8,09%.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα “Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα”, που διεξήχθη από την εταιρεία Plushost.gr, διαπιστώνεται μεγάλη αύξηση στην επισκεψιμότητα των eshops από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Το 52,85% των 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων, που συμμετείχαν στην έρευνα, απαντά ότι αυξήθηκε η επισκεψιμότητα από κινητά τηλέφωνα, το 16,73% ότι παρέμεινε σταθερή και το 16,35% ότι μειώθηκε.

Την ίδια στιγμή, η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπιστώνει αύξηση της επισκεψιμότητας από τη χρήση των μεγάλων οθονών. Για το 39,15% των eshops η επισκεψιμότητα μέσω desktop αυξήθηκε, για το 29,84% παρέμεινε σταθερή, ενώ για το 15,12% (39) μειώθηκε.

Αύξηση τζίρου

Η έρευνα δείχνει, εξάλλου, ότι η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων είχε αύξηση του τζίρου την περίοδο του COVID-19. Το 17,71% απαντά ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε πάνω από 60%, το 35,42% ότι ενισχύθηκε έως και 60% και το 4,86% ότι παρέμεινε σταθερός. Ένα ποσοστό 25,35% απαντά ότι μειώθηκε έως και 60% και ένα 16,67% ότι μειώθηκε πάνω από 60%.

Αύξηση παρατηρείται και στο Μέσο Όρο της παραγγελίας για την πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που συμμετείχαν στην έρευνα. Το 13,54% διαπιστώνει ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 28,47% έως 60%, το 17,36% ότι έμεινε σταθερός, ενώ το 19,7% ότι μειώθηκε έως 60% και το 20,83% ότι έπεσε πάνω από 60%. 

Ο ρόλος των social media

Τα social media – σύμφωνα με την έρευνα – αποτελούν ένα από τα βασικά κανάλια, που τροφοδοτούν με επισκεψιμότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα. To 43,70% των εταιρειών του δείγματος δηλώνει ότι αυξήθηκε η επισκεψιμότητά τους μέσω social media, το 28,5% ότι παρέμεινε σταθερή και το 19,3% ότι μειώθηκε.

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας ενισχύεται, κυρίως, από νέους χρήστες. Το 61,03% των εκπροσώπων των ηλεκτρονικών καταστημάτων απαντά θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελάτες στα eshops, ενώ το 28,68% έχει αντίθετη άποψη.

Επίσης, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι σε μεγάλη πληγή για το ecommerce εξελίσσεται η παράδοση των παραγγελιών, που γίνονται από εταιρείες courier. Αυτό, τουλάχιστον, δηλώνει το 66,91% των ερωτηθέντων, ενώ την αντίθετη άποψη έχει το 22,79% (66).

Αναδημοσίευση από sepe.gr 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις