Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το Facebook επενδύει 5,7 δισ. δολάρια στην ινδική Jio Platforms

Επένδυση - μαμούθ στον ινδικό κολοσσό τηλεπικοινωνιών

Στη μεγαλύτερή της επένδυση, μετά την εξαγορά του WhatsApp το 2014, προχώρησε το Facebook. Η εταιρεία, όπως ανακοίνωσε χθες, επένδυσε 5,7 δις στην Jio Platforms, τον ινδικό κολοσσό τηλεπικοινωνιών που ανήκει στον πλουσιότερο άνδρα της Ινδίας, Mukesh Ambani.

Η Jio Platforms, θυγατρική της  Reliance Industries,  έχει κατακτήσει μεγάλο μέρος της αγοράς τηλεπικοινωνιών της ηπείρου με τις χαμηλές τιμές της και τώρα εργάζεται για να αξιοποιήσει τις πλατφόρμες της για το λιανικό εμπόριο. Σε αντάλλαγμα για τα 5,7 δις, το Facebook αποκτά μερίδιο 9,9% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και, φυσικά, μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο.

Από αυτή τη θέση, το Facebook θα δουλέψει για να ενσωματώσει τους πελάτες της Jio στις πλατφόρμες του – ειδικά το WhatsApp. Ο στόχος του είναι διπλός: αφενός να αυξήσει τον αριθμό των χρηστών του, αφετέρου να κάνει τις πλατφόρμες του τη νούμερο ένα επιλογή στην Ινδία, για ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Σε σχετική δήλωσή του, ο Mark Zuckerberg ανέφερε ότι η εταιρεία “θα δουλέψει μαζί (με την Jio) σε κάποια πολύ μεγάλα projects που θα δημιουργήσουν ευκαιρίες γύρω από το εμπόριο για τους ανθρώπους σε όλη την Ινδία”. Αυτό θα περιλαμβάνει την “ένωση” του WhatsApp με το JioMart, ένα σύστημα που επιτρέπει σε τοπικές επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα τους online.

Η σκέψη του Facebook πίσω από αυτό φαίνεται απλή. Το WhatsApp έχει ήδη τεράστια απήχηση στην Ινδία (400 εκατ. χρήστες). Αν τώρα σε αυτούς τους χρήστες προστεθούν τα τοπικά καταστήματα, που θα μπορούν πλέον να διαχειρίζονται τις παραγγελίες τους μέσω της εφαρμογής, τότε ο ανταγωνισμός κυριολεκτικά θα “αφανιστεί”.

Άλλωστε η Ινδία ήταν πάντα μία αγορά – στόχος για την εταιρεία, λόγω του τεράστιου πληθυσμού της και της σχετικής έλλειψης ψηφιακών υποδομών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις