StartUpper

Η Gucci “μπαίνει” στην αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων και οι Startups ακολουθούν

Μια νέα συνεργασία ξεκινά το marketplace μόδας “The RealReal” με την Gucci καθώς η δυναμική που έχει αποκτήσει η αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη.

Μέχρι το τέλος του 2020 η  “The RealReal” θα διαθέτει προϊόντα της εταιρείας Gucci στο site της. Τα συγκεκριμένα προϊόντα θα διατίθενται ως μεταχειρισμένα και θα πωλούνται στην αντίστοιχη τιμή καθώς είναι ρούχα που χρησιμοποιήθηκαν σε φωτογραφίσεις και δεν έχουν φορεθεί ξανά, όπως υποστηρίζει η επικεφαλής επικοινωνιών της The RealReal, Erin Santy στο Quartz.

Οι εταιρείες γενικότερα αρχίζουν και τάσσονται ενεργά στο μοντέλο κυκλικής μόδας, το οποίο προϋποθέτει ότι τα ρούχα δεν θα απορρίπτονται αλλά θα επαναχρησιμοποιούνται, προκειμένου να είναι πιο αντιμετωπίσιμες οι επιβλαβείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανίας αλλά και να μειωθεί η σπατάλη των προϊόντων.

Η Boston Consulting Group (BCG) εκτιμά ότι η αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων κυμαίνεται μεταξύ 30 δισ. και 40 δισ.  δολαρίων παγκοσμίως. Η νέα “πράσινη” τάση στον χώρο της μόδας, σύμφωνα με την BCG ξεπέρασε σε ανάπτυξη την αγορά της ευρύτερης βιομηχανίας μόδας, με ρυθμούς ανάπτυξης 15% -20% τα επόμενα πέντε χρόνια. Βέβαια η συνολική αγορά luxury Fashion άγγιξε το 1,5 τρις δολάρια το 2019 για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης.

Οι μεγάλες εταιρείες ένδυσης, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την άνοδο αυτής της αγοράς. Για παράδειγμα, το πολυκατάστημα Selfridge’s του Ηνωμένου Βασιλείου συνεργάστηκε με τη Vestiaire Collective, ένα marketplace που εδρεύει στο Παρίσι. Ο Ralph Lauren συνεργάστηκε με το social shopping marketplace Depop,  ενώ οι εταιρείες μόδας Stella McCartney και Burberry έχουν επίσης κάνει συμφωνίες με το The RealReal.

Φυσικά μέσα από αυτές τις συνεργασίες μεγάλων οίκων μόδας και μεταπωλητών, εμφανίζονται διάφορα προβλήματα, όπως συνέβη με τον οίκο Chanel που είχε κατηγορήσει το Τhe RealReal, ότι πωλούσε απομιμήσεις των προϊόντων της.

Οι Startups των μεταχειρισμένων προϊόντων “εκτοξεύονται”

Η ολλανδική Otrium, ένα fashion marketplace σήκωσε πρόσφατα 24 εκατ. ευρώ, με την Startup να προσφέρει όσα ρούχα δεν έχουν καταφέρει να πουληθούν στο τέλος κάθε σεζόν από διάφορα μεγάλα brands. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επιτρέπει sta brands να διαχειρίζονται το απόθεμά τους με τη βοήθεια analytics και μιας μηχανής τιμολόγησης, και στη συνέχεια εμπορεύεται τα ρούχα τους σε 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους αγοραστές.

Το Vinted, ένα online marketplace μεταχειρισμένων ρούχων με έδρα τη Λιθουανία, εξασφάλισε πριν ένα έτος χρηματοδότηση ύψους 128 εκατ. ευρώ και έγινε ο πρώτος tech μονόκερος της χώρας! H εταιρεία ιδρύθηκε το 2008 από τους Milda Mitkute και Justas Janauskas, έχει την έδρα της στο Βίλνιους ενώ διατηρεί γραφεία και σε Σαν Φρανσίσκο, Μόναχο, Παρίσι, Βαρσοβία και Πράγα. Στο marketplace της, οι χρήστες μπορούν να πουλήσουν, να αγοράσουν και να ανταλλάξουν μεταχειρισμένα ρούχα. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει σηκώσει συνολικά περίπου 260 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία πώλησης μεταχειρισμένων αξεσουάρ Fashionphile, εξασφάλισε μεγάλη χρηματοδότηση πρόσφατα ενώ δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο χώρο από το 1999 και εμπορεύεται κυρίως υπερ-πολυτελή προϊόντα όπως τσάντες και κοσμήματα.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις