StartUpper

Οι απάτες των e-shops πλήττουν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Την ώρα που το ηλεκτρονικό εμπόριο βιώνει μια ραγδαία ανάπτυξη που «πυροδοτείται» από την πανδημία, δεν είναι λίγα τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι καταναλωτές.

Από απάτες που αφορούν πληρωμές έως παραπλανητική πληροφόρηση, τα φαινόμενα αυξάνονται σημαντικά και ενδεικτικό αυτού είναι το γεγονός ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών – υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή που υποβλήθηκε στη Βουλή, τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφορούν τη λειτουργία περιορισμένου αριθμού καταστημάτων, δεν παύουν ωστόσο να είναι σημαντικά.

Συγκεκριμένα, το προηγούμενο διάστημα, υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου,, κατάφεραν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα, που ποτέ δεν παρέδωσαν. Επίσης, καταγράφηκαν αναφορές για ανακριβείς ή παραπλανητικές επισημάνσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα προϊόντων, όπως και στη μη παράδοση παραγγελθέντων αγαθών.

Άλλο συχνό πρόβλημα ήταν η παρακράτηση χρηματικών ποσών, που είχαν προκαταβληθεί από τους καταναλωτές ταυτόχρονα με τις παραγγελίες τους προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών. Επίσης, οι πολίτες προχώρησαν συχνά σε καταγγελίες για παντελή έλλειψη ανταπόκρισης σε αιτήματα πληροφόρησής τους σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών τους.

Γενικότερα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αναφορές στο Συνήγορο του Καταναλωτή αυξήθηκαν το 2020 παρά τη μείωση των φυσικών επαφών, ακριβώς λόγω των φαινομένων αυτών που παρατηρήθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε αύξηση 14,1%, με τους αμέσως επόμενους σε καταγγελίες κλάδους να είναι αυτοί των ταχυδρομικών υπηρεσιών και ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της ενέργειας και ύδρευσης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις