Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Αφιέρωμα στις 25 semifinalist ομάδες του MITEF Greece Startup Competition 2017, Μέρος 2ο

Για τρίτη συνεχή χρονιά το Startupper.gr σε συνεργασία με το MIT Enterprise Forum Greece σας παρουσιάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα – παρουσίαση των 25 semifinalist ομάδων του MITEF Greece Startup Competition 2017.

Ο διαγωνισμός στοχεύει στο να συμβάλει ουσιαστικά στη δυναμική ανάπτυξη, την ποιοτική αναβάθμιση και διασύνδεση με τη διεθνή αγορά Ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρηματικών ομάδων, που καινοτομούν στο χώρο της τεχνολογίας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται το τρίμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που ακολουθούν 25 ελληνικές εταιρείες που προκρίθηκαν στον ημιτελικό του διαγωνισμούΚατά τη διάρκεια αυτού μέντορες της ελληνικής και διεθνούς επιχειρηματικής και επενδυτικής σκηνής θα καθοδηγήσουν τις ομάδες.

Οι 25 ελληνικές εταιρείες που προκρίθηκαν στον ημιτελικό του διαγωνισμού μετέχουν στο τρίμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης (σειρά εργαστηρίων και mentoring) μεγάλο μέρος του οποίου έχει εμπλουτιστεί με υλικό από προγράμματα επιχειρηματικότητας, που πραγματοποιούνται στο πανεπιστήμιο του MIT και πραγματοποιείται με την υποστήριξη και εισηγήσεις από την EY.  Στο τέλος του 3μηνου προγράμματος οι 10 επικρατέστερες ομάδες θα προκριθούν στην επόμενη και τελική φάση. H Τελετή Λήξης και Απονομής του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις 6 Ιουλίου, 2017, στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, στην Αθήνα.

Ξεκινάμε το δεύτερο μέρος του αφιερώματος με τις ομάδες, Blueline (Internet & Web), Cyclefi, Entranet (Computer & electronics hardware), Spotawheel (Transportation) και Tesibit (Software). Την ερχόμενη Δευτέρα και κάθε Δευτέρα μέχρι τις αρχές Μαΐου θα σας παρουσιάσουμε τις υπόλοιπες ομάδες.

Το πρώτο μέρος του αφιερώματός μας μπορείτε να το βρείτε εδώ.

H ομάδα Cyclefi, αριστερά προς δεξιά: Γιώργος Στέγγος, Εύη Φρέρη, Άκης Μαρούτας,
H ομάδα Cyclefi, αριστερά προς δεξιά: Γιώργος Στέγγος, Εύη Φρέρη, Άκης Μαρούτας,

Cyclefi

Η ομάδα της Cyclefi αποτελείται από τους Γιώργο Στέγγο, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, Άκη Μαρούτα, Συνιδρυτής & COO, και Εύη Φρέρη, Συνιδρύτρια & CBO


Η Cyclefi είναι μία νέα, δυναμική και καινοτομική υπηρεσία, η οποία μέσω μίας online πλατφόρμας παρέχει στους χρήστες πρόσβαση σε επιλεγμένες εκπτωτικές υπηρεσίες ανάλογα με την περιβαλλοντική συμπεριφορά και επίδοσή τους. Στόχος της εταιρίας είναι η προώθηση της ανακύκλωσης και γενικότερα της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιοτικής αναβάθμισης της ζωής και των πόλεών μας. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία παρακολουθεί και καταγράφει πόσο ανακυκλώνουν οι χρήστες της υπηρεσίας της και τους επιβραβεύει με δεδομένα κινητής τηλεφωνίας (MB) για δωρεάν σερφάρισμα στο Internet, εκπτώσεις σε ηλεκτρικό ρεύμα και άλλες εκπτωτικές υπηρεσίες που αποσκοπούν στη μείωση των εξόδων του νοικοκυριού τους.

Η Cyclefi επιθυμεί να προσφέρει τις εκπτωτικές υπηρεσίες της, σε όλους εκείνους τους συμπολίτες μας που ανακυκλώνουν σωστά και συστηματικά, επιβραβεύοντας με αυτόν τον τρόπο, τη συνεπή τους προσπάθεια. Για την επίτευξη του στόχου αυτού η Cyclefi δημιούργησε ένα πρωτοποριακό σύστημα παρακολούθησης και ιχνηλασιμότητας των ανακυκλώσιμων υλικών κάθε νοικοκυριού με τη βοήθεια χρήσης ειδικών τσαντών ανακύκλωσης και ετικετών. Χάρη στην προτεινόμενη λύση της Cyclefi πραγματοποιείται πλήρη καταγραφή της απόδοσης κάθε χρήστη στην ανακύκλωση και ο ίδιος επιβραβεύεται με εκπτωτικές υπηρεσίες για τη έμπρακτη συμμετοχή του. Η Cyclefi συμμετέχει στην ουσιαστική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των πολιτών πάνω στην έννοια της Ανακύκλωσης, βάζοντας τέλος στο διαχρονικό πρόβλημα του μειωμένου όγκου και της χαμηλής περιεκτικότητας σε οικιακά υλικά συσκευασίας προς ανακύκλωση.

Τι είδους προβλήματα έχετε εντοπίσει και στοχεύετε να επιλύσετε με την υπηρεσία σας;
Παρά τις εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών, τα ποσοστά ανακύκλωσης στην Ελλάδα παραμένουν πεισματικά χαμηλά ενώ παρατηρούνται μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά των πολιτών. Το γεγονός ότι το ποσοστό της ανάκτησης και της ανακύκλωσης των απορριμμάτων στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα, αφήνει τρομερά περιθώρια βελτίωσης. Αν και πολλοί Έλληνες αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης, αδυνατούν να την υιοθετήσουν ως τρόπο ζωής στη καθημερινότητά τους. Γι αυτό και οι αριθμοί που αφορούν τη συνολική μας απόδοση στην ανακύκλωση ως κοινωνία παραμένουν ακόμα ιδιαίτερα χαμηλοί.

Σημαντικό είναι, επίσης, να τονιστεί το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στο μεγαλύτερο μέρος των Βαλκανικών κρατών παρουσιάζεται επίσης, πολύ χαμηλή διαχείριση απορριμμάτων και ακόμη πιο χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης (περίπου στο 6%). Κατά συνέπεια, παρατηρήθηκε ότι δεν είναι ευρέως γνωστό το γεγονός ότι στέλνοντας τόνους απορριμμάτων στους χώρους υγειονομικής ταφής, οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν υψηλούς λογαριασμούς λόγω των δημοτικών τελών, που επιβαρύνονται από αυτή την διαδικασία, με βάση τις ρυθμίσεις της Ε.Ε.(περίπου 45 €/t απορριμμάτων). Εκτός από το συγκεκριμένους φόρους που έχουν καθοριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ιανουάριος 2014), έχει καθοριστεί ένα επιπλέον τέλος ως ποινή για τη μη συμμόρφωση με τη συγκεκριμένη οδηγία, το οποίο ανέρχεται στα 35€ για κάθε επιπλέον τόνο απορριμμάτων, με ετήσια αύξηση έως 60 €/t. Εξαιτίας της συγκεκριμένης ρύθμισης, οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν επιπλέον από 5-20€ στους λογαριασμούς τους.

Είναι γνωστό ότι μια ουσιαστική και μαζική κοινωνική αλλαγή επιτυγχάνεται όταν συνδυάζεται με τη σωστή εκπαίδευση, αυξάνει τη συμμετοχή των ανθρώπων και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια διαχρονική θετική αλλαγή συμπεριφοράς. Η αλλαγή της συμπεριφοράς πρέπει να βασίζεται σε μια φιλοσοφία ανταμοιβής και προτροπής και τιμωρίας. Ο συνδυασμός των χαμηλών ποσοστών ανακύκλωσης στην Ελλάδα με την επιθυμία της ομάδας της Cyclefi για μια μαζική αλλαγή συμπεριφοράς αποτέλεσε τον πυρήνα των πρώτων συζητήσεων και οδήγησε στον σχεδιασμό μιας επιχειρηματικής ιδέας.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα;
Μέσα σε μόλις λίγους μήνες λειτουργίας, η Cyclefi κατόρθωσε να κερδίσει την εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον μεγάλων εταιριών στους τομείς της ανακύκλωσης, των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας και λιανικής πώλησης και τριών μεγάλων δήμων της Αττικής (Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας και Αλίμου), ενώ υπάρχουν ήδη άλλοι 11 που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον να συμμετέχουν. Παράλληλα, κατάφερε να λάβει 5 διακρίσεις και βραβεύσεις για startups, πριν την επίσημη εφαρμογή της υπηρεσίας.

Έχοντας μία τόσο σημαντική πορεία στο ξεκίνημά μας και με εφόδια τη μέχρι τώρα εμπειρία που λάβαμε από τη διενέργεια των (6) off-line πιλοτικών με σκοπό τη διασφάλιση της εφαρμοσιμότητας της υπηρεσίας μας, βρισκόμαστε πλέον σε θέση να εφαρμόσουμε την υπηρεσία μας σε δύο μεγάλης κλίμακας πιλοτικά προγράμματα, τα οποία θα διενεργηθούν αρχικά στο Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και στη συνέχεια στο Δήμο Γλυφάδας και Αλίμου. Παράλληλα με τη διενέργεια των πιλοτικών προγραμμάτων, προετοιμάζουμε το e-shop και το application της υπηρεσίας, το οποίο θα διευκολύνει τους χρήστες στην ευκολότερη χρήση της υπηρεσίας ενώ θα μπορούν να παραγγέλνουν online τα προϊόντα μας.


Το πιο σημαντικό εφόδιο είναι η εμπειρία που λαμβάνουμε τόσο από τους μέντορες όσο και τις άλλες ελληνικές startups που μετέχουν στο διαγωνισμό MITEF Greece Startup Competition 2017. Ουσιαστικά, το πρόγραμμα του MITEF Greece αποτελεί την ιδανική “γέφυρα” μεταξύ του σταδίου, στο οποίο βρίσκεται η Cyclefi αυτήν τη στιγμή και του σημείου, στο οποίο στοχεύει να φτάσει. Παράλληλα, συμμετέχοντας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε σημαντικές γνώσεις σε διάφορα ζητήματα, τα οποία είναι απαραίτητα να γνωρίζει κάθε νέος επιχειρηματίας στο ξεκίνημά του και που θα αποτελέσουν τους κύριους άξονες για την προσέλκυση δυνητικών επενδυτών μελλοντικά. Γνωρίζοντας το υψηλό επίπεδο των σεμιναρίων του MITEF Greece, η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό ήταν επιθυμία όλων των μελών της Cyclefi για να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το επίπεδο της εταιρίας μέσα από σημαντικές γνωριμίες και συμβουλευτικές ομάδες.

MITEF-Greece-Startup-Competition-Blueline
Η ομάδα Blueline, αριστερά προς δεξιά: Γιώργος Τέσσερης, Νίκος Ναούμ, Επιστήμη Σαχιτζή, Γιώργος Δημητρίου.

Blueline

Η ομάδα αποτελείται από τούς συνιδρητές Νίκο Ναούμ, CEO, Γιώργο Δημητρίου, CTO, Γιώργο Τεσσέρη, S/W Architect, Επιστήμη Σαχιτζή, CMO.

Η BlueLine είναι μια ελληνική startup που έχει ως στόχο της την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε οικονομικότερη, αποδοτικότερη και πιο άνετη υπηρεσία.

Μέσω της σύγκλισης mobile τεχνολογίας, υπηρεσιών cloud και του κατάλληλου επιχειρηματικό μοντέλο, η ομάδα της Blueline σκοπεύει να κάνει τη λήψη πρωτοβάθμιας περίθαλψης με κατ’ οίκον επίσκεψη του γιατρού τόσο εύκολη όσο το να καλέσουμε ένα ταξί με το κινητό μας.

Η χρήση της νέας υπηρεσίας μάλιστα θυμίζει ακριβώς αυτό: Uber για γιατρούς. Ο χρήστης, μέσω της εφαρμογής για Android ή iOS κινητό, επιλέγει το γιατρό ή νοσηλευτή που επιθυμεί ανάμεσα στους συνεργαζόμενους με την υπηρεσία επαγγελματίες, βάση συγκεκριμένων κριτηρίων όπως: η ειδικότητα, το βιογραφικό, το ύψος της αμοιβής ή τη γνώση ξένων γλωσσών κλπ. Μέσα στις επόμενες δύο ώρες ο γιατρός/νοσηλευτής πραγματοποιεί κατ’ οίκον επίσκεψη στο χώρο του ασθενή.

Τι είδους προβλήματα έχετε εντοπίσει και στοχεύετε να επιλύσετε με την υπηρεσία σας;
Παρακολουθώντας τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες και γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τις αδυναμίες των σύγχρονων συστημάτων υγείας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, η ομάδα της Blueline φιλοδοξεί να δώσει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα, καθιστώντας τη λήψη πρωτοβάθμιας περίθαλψης απλή και άμεση.

Ζούμε σε μια εποχή εκρηκτικής ανάπτυξης της τεχνολογίας με εισαγωγής νέων, ριζικά διαφορετικών επιχειρηματικών μοντέλων. Βλέπουμε το Uber, το AirBnB και άλλες ιδιαίτερα επιτυχημένες υπηρεσίες που στηρίζονται σε πραγματικό χρόνο στη δυναμική συσχέτιση προσφοράς και ζήτησης. Το Blueline, εφαρμόζει αυτό το μοντέλο στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, με έμφαση, τουλάχιστον στο πρώτο στάδιο, στις κατοίκων επισκέψεις».

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα;
Σε λίγους μήνες η υπηρεσία, που θα περιλαμβάνει 30 γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων θα λειτουργήσει πιλοτικά στην Αθήνα ενώ υπάρχει πλάνο επέκτασης σε περισσότερες περιοχές την Ελλάδα εντός του 2017. Ως προς την τεχνολογική της ανάπτυξη, η ομάδα ήδη παρακολουθεί στενά μια σειρά από καινοτομίες, όπως οι εξελίξεις στη Τεχνητή Νοημοσύνη ή στη Μηχανική Μάθηση στην τηλεδιάγνωση, που θα επικρατήσουν τα επόμενα χρόνια, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο παροχής της πρωτοβάθμια περίθαλψης και μελετάει τρόπους εκμετάλλευσης αυτών για να επεκτείνει τις υπηρεσίες της.

Ο διαγωνισμός MITEF Greece Startup Competition 2017 μας παρέχει, μέσω των τρίμηνων διαλέξεων και του mentoring, τη στρατηγική για το σύνολο των δράσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν προκειμένου να στηθεί μια εταιρία επιχειρηματικά σωστά ενώ μας βοηθάει σημαντικά στην εξέλιξη της υπηρεσίας που αναπτύσσουμε.

MITEF-Greece-Startup-Competition-Spotawheel
Η ομάδα Spotawheel, αριστερά προς δεξιά: Χάρης Αρβανίτης, Ιδρυτής, Χρήστος Ζης, Συνιδρυτής & COO, Κυριάκος Αγαδάκος, Συνιδρυτής και CMO.

SPOTAWHEEL

H ομάδα της Spotawheel αποτελείται από τους Χάρη Αρβανίτη, Ιδρυτή, Χρήστο Ζη, Συνιδρυτή & COO και Κυριάκο Αγαδάκο, Συνιδρυτή και CMO. Η εταιρία απασχολεί συνολικά 41 υπαλλήλους.

Πριν 3 χρόνια η στασιμότητα, η αναξιοπιστία και οι αδιαφανείς διαδικασίες της αγοράς του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μας έκαναν μεγάλη εντύπωση. Καινοτόμες ιδέες άλλαζαν τις συνήθειές μας αλλά για να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο έπρεπε να ακολουθήσεις ακριβώς τα ίδια βήματα που ακολουθούσες πριν δεκαετίες!

Η πρόταση της Spotawheel ήταν μια υπηρεσία που θα μπορούσε κάποιος πολύ εύκολα, με ελάχιστες μετακινήσεις και άγχος να επιλέξει αξιόπιστα ένα αυτοκίνητο και να το αγοράσει χωρίς ρίσκο. Η λύση ήταν μια τεχνολογικά μοντελοποιημένη διαδικασία που θα προσέφερε στον χρήστη λεπτομερή παρουσίαση κάθε αυτοκινήτου, πολλές πληροφορίες, τιμολογιακή διαφάνεια και νέες δυνατότητες όπως test drive στην πόρτα του, παραγγελία ελέγχου σε συνεργείο της επιλογής του και φυσικά την αμιγώς online αγορά του!

Τι είδους προβλήματα έχετε εντοπίσει και στοχεύετε να επιλύσετε με την υπηρεσία σας;
Η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μία από τις πλέον αναξιόπιστες αγορές στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Σοβαρό πρόβλημα αποτελούν οι πάγιες τακτικές κερδοσκοπίας και η έλλειψη πληροφόρησης. Είναι πολύ πιθανό κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με γυρισμένα χιλιόμετρα, κακής μηχανικής κατάστασης ή τρακαρισμένο. Για να μειώσει το ρίσκο θα πρέπει να ακολουθήσει μια διαδικασία που απαιτεί προσωπικό χρόνο, τεχνογνωσία και χρήματα.

Η ιδέα ξεκίνησε τον Μάιο του 2014 μέσα από μια (κακή) εμπειρία αγοράς αυτοκινήτου από τον Χάρη. Πέρασαν 2,5 μήνες, αμέτρητες επικοινωνίες και πάνω από 20 αυτοκίνητα για να καταλήξει σε αγορά. Έτσι αρχικά ιδρύσαμε τη Spotmechanic που κάλυπτε ένα μέρος από το τεράστιο κενό εμπιστοσύνης καθώς μπορούσε κάποιος να ελέγξει ένα αυτοκίνητο και να έχει γραπτώς και με φωτογραφίες τα αποτελέσματα του ελέγχου. Ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών μας εκτιμώντας τις διαφανείς διαδικασίες και την αντικειμενικότητα της υπηρεσίας, μας ζητούσαν να τους βρούμε ένα καλό αυτοκίνητο. H ζήτηση αυτή γέννησε την ιδέα της Spotawheel που πλέον αποτελεί την απόλυτη και την πιο εύκολη λύση για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Η Spotawheel σχεδιάστηκε για να μπορείς να πουλήσεις και να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο με εύκολες, ανέξοδες και stress free διαδικασίες. Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο αμιγώς online. Για να το πετύχουμε εισαγάγαμε από την αρχή μία καινοτόμα παροχή, αναγκαία στις online αγορές που παράλληλα αποδεικνύει την υψηλής ποιότητας υπηρεσίες της Spotawheel. Είναι το δικαίωμα επιστροφής του αυτοκινήτου και των χρημάτων του αγοραστή για οποιονδήποτε λόγο.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα;
Αυτή τη στιγμή με τη Spotawheel είμαστε live 10 μήνες και εξυπηρετούμε αυτοκίνητα που βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πουλάμε σε όλη την Ελλάδα κατά μέσο όρο 40 αυτοκίνητα το μήνα ενώ το 20% των πωλήσεων μας γίνονται αμιγώς online. Στα άμεσα σχέδια μάς είναι η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης και η κάλυψη της υπόλοιπης Ελλάδας και η επέκτασή μας στο εξωτερικό


Επίσης συμμετέχουμε στο διαγωνισμό MITEF Greece Startup Competition 2017 γιατί πιστεύουμε ότι μπορεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά. Κάθε εταιρία που εισαγάγει μια νέα έννοια, αλλάζει μια συνήθεια και δημιουργεί νέες εμπειρίες, αντιμετωπίζει προβλήματα που δεν είναι εύκολο να προσδιοριστούν από την αρχή και η λύση τους απαιτεί ειδικές γνώσεις και μεθοδολογία. Επίσης πολύ σημαντική είναι η δικτύωση τόσο με άλλες ελληνικές startup όσο και με ξένες εταιρίες ενώ η επαφή με τους παγκοσμίου κλάσης μέντορες αποδεικνύεται πολύτιμη για την εξέλιξη του προϊόντος.

 

MITEF-Greece-Startup-Competition-Tesibit
H ιδρύτρια και CEO της Tesibit, Βασιλική Ντάμπαση

Tesibit

H ομάδα της Tesibit αποτελείται απο τους Ιδρυτές: Βασιλική Ντάμπαση, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντώνιο  Αρβανιτίδη, CTO.


Tesibit προσφέρει ισχυρή βελτίωση της απόδοσης σε συστήματα μεγάλης κλίμακας. Η πρωτοποριακή πλατφόρμα της Tesibit βασίζεται σε τεχνολογίες Μηχανικής Μάθησης και Προηγμένων Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου πετυχαίνοντας το συνεχή έλεγχο των εργασιών και την αξιολόγηση της λειτουργικής παραγωγικότητας των συστημάτων σε πραγματικό χρόνο. Η διαδικτυακή προσφέρει αυξημένη απόδοση στις επιδόσεις των συστημάτων, υψηλή ακρίβεια και μοναδική λειτουργική αυτονομία στους χειριστές της.

Τι είδους προβλήματα έχετε εντοπίσει και στοχεύετε να επιλύσετε με την υπηρεσία σας;
Η ιδέα μας για την Tesibit ήρθε περίπου πριν ένα χρόνο, ωστόσο ανήκαμε ως ομάδα στο τομέα των συστημάτων αυτομάτου ελέγχου αρκετά χρόνια πιο πριν. Από τη φοιτητική μας ακόμη περίοδο ασχολιόμασταν με τη δημιουργία αυτοματισμών και συστημάτων απομακρυσμένου ελέγχου. Μέσα από αυτή μας την ενασχόληση διαπιστώσαμε την ανάγκη να υπάρχει πλήρης αυτοματοποίηση των διαδικασιών με βέλτιστο τρόπο. Βρισκόμαστε στην αρχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης και σε συνδυασμό με την ολοένα και αυξανόμενη εξάπλωση του διαδικτύου και την ύπαρξη διαφόρων αισθητηρίων, η ανάγκη για αυτοματοποίηση και αξιολόγηση της λειτουργικής παραγωγικότητας των συστημάτων σε πραγματικό χρόνο είναι αναγκαία. Οι προσδοκίες μας ήταν και είναι να αποδώσουμε ευφυή συμπεριφορά και βέλτιστη λειτουργία σε εφαρμογές που ανήκουν στο τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της εφοδιαστικής αλυσίδας έχοντας σα γνώμονα την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα;
Έχουμε ανακοινώσει τη λειτουργία της πλατφόρμας μας, τρέχουμε πιλοτικά τη λύση μας σε ένα σύστημα παραγωγής βιομάζας και σε λίγο διάστημα στη πλατφόρμα μας θα προστεθεί και ένα αιολικό πάρκο. Επίσης είμαστε σε επικοινωνία με πελάτες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, Ισπανία, Ιρλανδία και Ηνωμένες Πολιτείες.


Μετέχοντας στο διαγωνισμό MITEF Greece Startup Competition 2017 μας δίνεται η δυνατότητα να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο και να έρθουμε σε επαφή με επιχειρηματίες καταρτισμένους στο χώρο και επενδυτές από το δίκτυο του MIT Enterprise Forum of Greece και να συζητήσουμε περισσότερα για τη λύση μας.

Νίκος Μπάγιας, Χριστίνα Λυκοπούλου, Λευτέρης Παπαγεωργίου (καθιστός), Γιάννης Μπερμπέρογλου
Η ομάδα Entranet, αριστερά προς δεξιά: Νίκος Μπάγιας, Χριστίνα Λυκοπούλου, Λευτέρης Παπαγεωργίου (καθιστός), Γιάννης Μπερμπέρογλου

Entranet Inc.

Η ομάδα αποτελείται από τους ιδρυτές: Λευτέρη Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος, Αλέξανδρο Ψυχογιό, Διευθυντής, και Νίκο Ρούσση ενώ η εταιρία απασχολεί ένα συνεργάτη σε μόνιμη βάση και τέσσερις ακόμα υπαλλήλους.


Η Entranet έχει σχεδιάσει το ευκολότερο σύστημα έξυπνου σπιτιού παγκοσμίως. Η επιτυχία του συστήματος βασίζεται στην απλότητα εγκατάστασης και χρήσης του. Η ENTRANET έχοντας εξειδίκευση στην αναγνώριση φωνής, έχει επιτύχει τη μέγιστη ευκολία στην αλληλεπίδραση ανθρώπου και τεχνολογίας. Τα προϊόντα της αποτελούν λύσεις που κάνουν τη ζωή πιο απλή και πιο εύκολη για όλους.

Το προϊόν – The housemate smart home packageΗ Entranet έχει δημιουργήσει ένα οικονομικό σύστημα έξυπνου σπιτιού, που αποτελεί την ευκολότερη λύση της παγκόσμιας αγοράς οικιακών αυτοματισμών. Είναι ένα έξυπνο σπίτι μέσα σε μια συσκευασία! Μπορεί να εγκατασταθεί, να ρυθμιστεί και να αναβαθμιστεί με μοναδική ευκολία. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο, το οποίο αποτελείται από διάφορες συσκευές (διακόπτες, θερμοστάτες, κάμερες κτλ.) ρυθμισμένες να επικοινωνούν μεταξύ τους ώστε να λειτουργούν αμέσως μετά την εγκατάσταση. Ο έλεγχος του σπιτιού πραγματοποιείται μέσω φωνητικών εντολών. Για το συγκεκριμένο σύστημα ελέγχου έξυπνου σπιτιού δεν είναι απαραίτητη οποιαδήποτε γνώση ή δεξιότητα στις νέες τεχνολογίες και γι αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών.

Τι είδους προβλήματα έχετε εντοπίσει και στοχεύετε να επιλύσετε με την υπηρεσία σας;

Τα συστήματα έξυπνου σπιτιού παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά ξεκινούν από μικρή βάση. Οι λόγοι που τα συστήματα αυτά απευθύνονται σε σχετικά περιορισμένο κοινό είναι οι παρακάτω:

• Δεν είναι για τους ανθρώπους που δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με την τεχνολογία

• Είναι ακόμα αρκετά ακριβά

• Πρέπει να κάνεις εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες σε υφιστάμενα σπίτια

• Αν ο χρήστης χρησιμοποιεί συσκευές από διαφορετικούς κατασκευαστές, θα πρέπει να έχει μια σειρά εφαρμογών στο κινητό του για να τις λειτουργήσει

• Το θέμα της εύκολης αλληλεπίδρασης με την τεχνολογία είναι ίσως το σημαντικότερο από όλα τα παραπάνω.

Η Entranet σχεδίασε το housemate –το ευκολότερο σύστημα έξυπνου σπιτιού- για να συνδυάσει την τεχνολογική καινοτομία με την ευκολία διαχείρισης ενός έξυπνου οικοσυστήματος, μέσα στο οποίο ακολουθούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

• Ευκολία στην αλληλεπίδραση ανθρώπου & τεχνολογίας

• Ευκολία στην εγκατάσταση, χωρίς την ανάγκη οικοδομικών εργασιών στο σπίτι

• Ευκολία στη χρήση από τον ιδιοκτήτη είτε από κοντά (απλά μιλώντας στο σύστημα) είτε απομακρυσμένα (μέσω εφαρμογής)

• Ευκολία στην αναβάθμιση. Αυτόματη ανανέωση λειτουργικού συστήματος κεντρικά.

• Ευκολία στην επεκτασιμότητα. Κάθε νέα συσκευή που προστίθεται στην αρχική εγκατάσταση γίνεται απλά και απροβλημάτιστα.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα;
Σήμερα η Entranet έχει ολοκληρώσει την τεχνολογία της, έχει ένα πλήρως λειτουργικό demo και έχει ήδη κλείσει συμφωνίες με μεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η εταιρεία αναζητά χρηματοδότηση για να μπορέσει να καλύψει επιτυχώς τις παραγγελίες.


Αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό MITEF Greece Startup Competition 2017 προκειμένου να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και να πετύχουμε να συστηθούμε σε Έλληνες επενδυτές μέσω των εγχώριων ΜΜΕ. Η αλήθεια είναι ότι δεν γνωρίζαμε το υψηλό επίπεδο των εκπαιδευτικών σεμιναρίων και του mentoring που λαμβάνουμε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, το ταξίδι αξίζει πολύ περισσότερο.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις