Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Syncbnb: Ξεπέρασε την πανδημία και βγαίνει στην “αντεπίθεση” ως Hosthub

Η γνωστή ελληνική Startup κατάφερε να ξεπεράσει τα εμπόδια που δημιούργησε σε όλο τον κλάδο του τουρισμού η πανδημία και να γυρίσει σελίδα με τρία νέα προϊόντα, μία εξαγορά και μια νέα... εταιρική ταυτότητα!

Διαβάζουμε συχνά σε «εγχειρίδια» και «οδηγούς επιτυχίας» για νέους επιχειρηματίες ότι η ευελιξία είναι το «κλειδί» στην αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος. Πράγματι, το να είσαι ευέλικτος μπορεί να σε βοηθήσει να ελιχθείς ανάμεσα σε δύσκολες καταστάσεις και να έρθεις ξανά στο «φως», αλλά δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Δεν υπάρχει κανένας οδηγός ή εγχειρίδιο που να μπορεί να διδάξει στην πράξη έναν επιχειρηματία να είναι ευέλικτος και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που να είναι ίδιο με το προηγούμενο. Η ιστορία της Syncbnb μας διδάσκει ακριβώς αυτό – πράγματι η ευελιξία είναι η λύση, αλλά δεν είναι μια μαγική συνταγή που σε οδηγεί αυτόματα εκεί όπου θέλεις.

Όταν το 2020, η πανδημία χτύπησε τον τουρισμό και τη Syncbnb, κανείς δεν φανταζόταν τι θα ακολουθούσε και κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό. Η εταιρεία του Αλέξανδρου Καραβίτη και του Πέτρου Ζιώγα μεσουρανούσε στο χώρο του τουρισμού και αναπτυσσόταν με ρυθμό 10% από μήνα σε μήνα έχοντας 1.300 πελάτες σε 87 χώρες. Είχε λύσει με επιτυχία το πρόβλημα της διαχείρισης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, προσφέροντας τη δυνατότητα συγχρονισμού όλων των καναλιών διανομής μέσω της πλατφόρμας της και είχε βάλει τέλος στον «πόνο» των διπλοκρατήσεων που μέχρι τότε απασχολούσε κάθε διαχειριστή ή ιδιοκτήτη. Το μέλλον, λοιπόν, προβλεπόταν λαμπρό και σίγουρα κανένας από τους ιδρυτές δεν περίμενε ότι το επόμενο διάστημα αυτό που θα τους απασχολούσε θα ήταν η επιβίωση.

Ο “πόλεμος” ξεκινά

Το Μάρτιο του 2020, η αντίστροφη μέτρηση για τον τουρισμό ξεκίνησε, με τις ευρωπαϊκές χώρες να ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη ότι «κλείνουν». Οι περισσότερες εταιρείες του χώρου ήρθαν αντιμέτωπες με το άγνωστο και αποφάσισαν ή αναγκάστηκαν να κλείσουν αναμένοντας τις εξελίξεις. Στο σημείο αυτό, η Syncbnb είχε δύο επιλογές: να ακολουθήσει την πεπατημένη, τις απολύσεις, τη μείωση των δραστηριοτήτων της, ή να βγει στην αντεπίθεση κυνηγώντας την ανάπτυξη. Χωρίς να χάσει χρόνο, η ομάδα στράφηκε στη δεύτερη επιλογή και, όπως έχει δηλώσει ο Αλέξανδρος, μπήκε σε ρυθμό «πολέμου».

Τους πρώτους μήνες της πανδημίας, η ομάδα ασχολήθηκε κυρίως με τη μείωση των εξόδων της, προσπαθώντας τουλάχιστον να μη δημιουργηθούν ζημιές. Ξεκίνησε δραστικά, με τους
δύο συνιδρυτές να διακόπτουν τις πληρωμές τους, και στη συνέχεια διαπραγματεύτηκε με τους παρόχους των βασικών υπηρεσιών που χρησιμοποιούσε για εκπτώσεις. Αξιοποίησε επίσης στο μέγιστο τα μέτρα της κυβέρνησης για τη μείωση ενοικίου αλλά και τα μέτρα ενίσχυσης εργοδοτικού κόστους και κατάφερε, με αυτές τις κινήσεις, να κρατήσει την ομάδα της ανεπηρέαστη και να μην απολύσει ούτε έναν εργαζόμενο!

Το επόμενο βήμα ήταν να βρει τον τρόπο να φέρει νέα έσοδα. Η ομάδα εντόπισε τις χώρες όπου η βραχυχρόνια μίσθωση και ο εσωτερικός τουρισμός συνέχισαν να λειτουργούν απρόσκοπτα (π.χ. ΗΠΑ, Αυστραλία κ.α.) και επέκτεινε τις δραστηριότητές της σε αυτές τις χώρες, τριπλασιάζοντας(!) το μερίδιο αγοράς της, ενώ δημιούργησε και αρκετά νέα προϊόντα με σκοπό την επέκταση του δυνητικού πελατολογίου. Παράλληλα, διπλασίασε όλες τις ενέργειες εκπαίδευσης του προσωπικού της, για να προετοιμαστεί για το άνοιγμα της αγοράς μετά το 2021, και φρόντισε να βελτιώσει όλες τις εσωτερικές της διαδικασίες και μηχανισμούς. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν το 2021 η εταιρεία να κατακτά την κερδοφορία χωρίς δανεισμό και εξωτερική χρηματοδότηση και τους τελευταίους μήνες (Απρίλιο και Μάιο) να επιστρέφει στους παλιούς ρυθμούς ανάπτυξής της.

Μια νέα σελίδα ανοίγει

Η κερδοφορία και η επιστροφή στην «κανονικότητα» ίσως ήταν αρκετή για κάποιους. Παραπάνω από αρκετή ενδεχομένως. Πετυχαίνοντας αυτά όμως, ο Αλέξανδρος και ο Πέτρος ήταν ήδη έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Έτσι, πολύ πρόσφατα προχώρησαν στην εξαγορά της Getabedαπό το Μεξικό, εταιρεία λογισμικού στη Λατινική Αμερική που εστιάζει στη φιλοξενία. Η Getabed προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες «νέας γενιάς» σε
ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα καταλύματα σε όλη την περιοχή και με την απόκτησή της η Syncbnb ενισχύει τη θέση της στην αγορά, αλλάζοντας ταυτόχρονα μέρος της «ταυτότητάς» της.

Με την ανακοίνωση της εξαγοράς, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα και το rebranding της και την έναρξη μιας νέας εποχής ως Hosthub. Η Hosthubθα λειτουργήσει ως ένας κεντρικός πυρήνας λειτουργικότητας για όλη την αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ένας μοναδικός κόμβος τεχνολογίας που θα ενώσει όλη τη βιομηχανία. Συνδέοντας όλους τους επαγγελματίες του χώρου (από διαχειριστές, υπηρεσίες καθαρισμού, ασφάλειες, μεταφορές έως data & analytics), η εταιρεία φιλοδοξεί να γίνει ο σημαντικότερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά λογισμικού για τη βραχυχρόνια μίσθωση.

Τα προϊόντα που έλυσαν το (μεγάλο) πρόβλημα των εσόδων

Αναζητώντας, όπως είδαμε, νέους τρόπους να αυξήσει τα έσοδά της, η Syncbnb ανέπτυξε προϊόντα τα οποία πέτυχαν εντέλει το σκοπό τους. Πέραν της βασικής της δραστηριότητας λοιπόν, η εταιρεία έδωσε τη δυνατότητα στους πελάτες της να δημιουργήσουν τη δική τους ιστοσελίδα, διαθέτοντας το ακίνητό τους προς ενοικίαση, ανεξάρτητα και άμεσα, ενώ τους επέτρεψε και να διπλασιάσουν τα έσοδά τους προβάλλοντας το ακίνητό τους σε πολλαπλά κανάλια. Παράλληλα, ξεκίνησε να μετατρέπει τις ιστοσελίδες των πελατών της σε πλήρως λειτουργικές μηχανές κρατήσεων και προσέφερε έτσι πολύ περισσότερες ευκαιρίες δημιουργίας εσόδων.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις