Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Εξωστρέφεια και σιγουριά μέσω παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου για τις ελληνικές ΜΜΕ

Η διασύνδεση μεταξύ των ανθρώπων παγκοσμίως έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα. Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιοκτήτες Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων που μπορούν να συμμετέχουν άμεσα στην παγκόσμια οικονομία και να προσεγγίζουν εξίσου εύκολα πελάτες ανά την υφήλιο, όσο και εκείνους στο φυσικό κατάστημά τους.

Το Facebook, o Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.) και η Παγκόσμια Τράπεζα συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή μηνιαία έρευνα για τις Μικρές Επιχειρήσεις, ώστε να κατανοήσουν τις στάσεις, τις δραστηριότητες, και τις προκλήσεις τους.

Το Future of Business Survey, είναι μια βάση πληροφοριών για τις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις, η οποία ενημερώνεται τακτικά και βοηθά στην κατανόηση των απόψεων, των δραστηριοτήτων και των προσκλήσεών τους. Η σύμπραξη έχει στεφθεί με επιτυχία: ο Ο.Ο.Σ.Α. και η Παγκόσμια Τράπεζα γνωρίζουν τις κατάλληλες ερωτήσεις που θα πρέπει να θέσουν στις Μικρές Επιχειρήσεις και το Facebook μπορεί να θέσει αυτές τις ερωτήσεις σε μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές κοινότητες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων παγκοσμίως.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι MME αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των επιχειρήσεων σε όλες τις οικονομίες και είναι ο βασικός πυρήνας της απασχόλησης σε κάθε χώρα.

O Robert Bednarski, CEE Country Director του Facebook δηλώνει: «H Future of Business Survey μας βοηθά να κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επεκτείνονται σε όλο τον νέο κλάδο της οικονομίας που βασίζεται σε συναλλαγές μέσα από τα κινητά τηλέφωνα. Για να βοηθήσουμε τις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με γρηγορότερο ρυθμό, πρέπει να κατανοήσουμε το τρέχον και το μελλοντικό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν και τις ευκαιρίες που προβλέπουν και προσπαθούν να ακολουθήσουν. Η μεγαλύτερη πρόκληση που υποδεικνύουν οι Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως της χώρας, είναι η προσέλκυση νέων πελατών. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, όπου το 80% των εταιρειών που ερωτήθηκε το Δεκέμβριο, επεσήμανε τη δυσκολία προσέλκυσης νέων πελατών ως σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξή τους».

«Για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν αυτή την πρόκληση, στις αρχές του πρώτου εξαμήνου του 2017 η Blueprint θα λανσάρει μια ειδική σειρά μαθημάτων ηλεκτρονικής εκμάθησης, σχεδιασμένη να επιτρέπει στους επιχειρηματίες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Future of Business Survey. Το Facebook καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για να υποστηρίξει τις Μικρές Επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να συνδεθούν με νέους πελάτες και αγορές.»

Τα αποτελέσματα συνοπτικά

Οι πιο συχνά αναφερόμενες προκλήσεις των ελληνικών Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων είναι η εύρεση επιχειρηματικών εταίρων (52%), οι τελωνειακοί κανονισμοί (43%) και οι περιορισμοί πρόσβασης στην αγορά (30%).

Το 26% των επιχειρήσεων ανέφερε προκλήσεις που συνδέονται με διαφορετικούς κανονισμούς σε άλλες χώρες και το 26% προκλήσεις που σχετίζονται με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των εξαγωγών.
Τεχνολογικά εμπόδια που σχετίζονται με την «κακή σύνδεση στο διαδίκτυο με αποτελέσματα την δυσκολία στην ηλεκτρονική πώληση», ήταν λιγότερο συχνές, και αναφέρθηκε από το 13% των επιχειρήσεων.

Η μελέτη δείχνει ότι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται διεθνώς είναι 15 βαθμούς πιο σίγουρες για τις δραστηριότητες τους από αυτές που δραστηριοποιούνται μόνο εγχώρια. Αυτό το φαινόμενο είναι το ίδιο ισχυρό παγκοσμίως, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις για παράδειγμα είναι 10 βαθμούς πιο σίγουρες από τις μη εξαγωγικές. Αυτό το αποτέλεσμα είναι σύμφωνο με τις προηγούμενες έρευνες που δείχνουν ότι οι εξαγωγικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 20% πιο παραγωγικές, έχουν 20% μεγαλύτερη προσφορά θέσεων εργασίας, και 9% περισσότερες πιθανότητες να παραμείνουν οικονομικά αξιόπιστες.

  • Το 26% των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι θετικά προσκείμενο στην τρέχουσα κατάσταση και το 29% εμφανίζεται θετικό για το μέλλον.

  • Το 12% των ελληνικών Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων δηλώνει ότι δημιούργησε θέσεις εργασίας κατά τους τελευταίους 6 μήνες και το 18% επιθυμεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας μέσα στους επόμενους 6 μήνες.

  • Οι Μικρές ελληνικές Επιχειρήσεις (26%) που μετέχουν στο διεθνές εμπόριο είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας κατά τους επόμενους 6 μήνες, συγκριτικά με τις μη εμπορικές επιχειρήσεις (10%).

Δείτε εδώ το σχετικό INFOGRAPHIC

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις