Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

GR.EC.A: Η αντικαταβολή παραμένει κυρίαρχη αλλά οι κάρτες κερδίζουν έδαφος στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greek Ecommerce Association – GR.EC.A) θα ξεκινήσει σύντομα μια νέα καμπάνια ενημέρωσης των χρηστών του Internet σχετικά με την ασφάλεια και την ευκολία πληρωμής των αγορών online μέσω καρτών, έτσι ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς τους, οι οποίοι παραμένουν και μάλιστα ισχυροί.

Στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης, ο GR.EC.A παρουσίασε μία σειρά από στοιχεία που σκιαγραφούν το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σήμερα. Συγκεκριμένα, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη, με το τζίρο του να αγγίζει πλέον τα €4 δισ. (2% του ΑΕΠ), καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online. Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online (περισσότερα από 6.500 ελληνικά Ε-shops). Σήμερα, στη χώρα οι “online” καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατ. (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκατ. χρήστες internet), σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% του «online» πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά Ε-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers).

Είναι εντυπωσιακό, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), ότι παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και της συνεχούς ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.).

Ο GR.E.CA για να αναχαιτίσει αυτούς τους ενδοιασμούς έχει αναπτύξει για τα E-Shops μέλη του το πρόγραμμα Trustmark, ένα πρόγραμμα αξιολόγησης των E-Shops με πολλά κριτήρια.

Τι αγοράζουμε Online

Σύμφωνα με άλλα στοιχεία της έρευνας του ELTRUN οι βασικοί λόγοι για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο γίνεται κατά βάση σε ελληνικά Ε-shops, είναι οι καλύτερες τιμές, η ευκολία στη σύγκριση των προϊόντων και ότι υπάρχουν πολλά αποκλειστικά προϊόντα online.
Στην κορυφή των προϊόντων και υπηρεσιών στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή, η ένδυση και υπόδηση, τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός και τα εισιτήρια.
Οι κατηγορίες με μια σημαντική δυναμική ανόδου είναι οι αγορές Σούπερ Μάρκετ, το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα έπιπλα (!).

Τα ψηφιακά πορτοφόλια σε Smartphones ανεβαίνουν

Τα στοιχεία σε Ελλάδα και ειδικά σε Ευρώπη δείχνουν ότι τα ψηφιακά πορτοφόλια και ειδικά αυτά που “ζουν” μέσα στα Smartphones παρουσιάζουν σημαντική δυναμική, με το 40% των Ελλήνων να τα έχει χρησιμοποιήσει, το 2016 μάλιστα, έστω και μια φορά για τις αγορές του.

Η καμπάνια του GR.EC.A γίνεται με την υποστήριξη της Mastercard στην Ελλάδα, η ο οποία προσφέρει το ηλεκτρονικό πορτοφόλι MasterPass, σε συνεργασία με τις Τράπεζες Alpha και Eurobank, το οποίο εμφανίζεται μάλιστα σαν τρόπος πληρωμής σε πολλά ελληνικά και ξένα E-Shops, με παρόμοια λειτουργία με το PayPal.

Η ευκολία πληρωμής τη στιγμή του checkout είναι το “ιερό δισκοπότηρο” όλων των εμπλεκομένων μια και τη συγκεκριμένη στιγμή χάνονται πολλές σχεδόν σίγουρες αγορές λόγω πολύπλοκης διαδικασίας με μεγάλες φόρμες εισαγωγής στοιχείων και PIN.

VISA και Mastercard έχουν να αντιμετωπίσουν όλες τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες σε αυτό ακριβώς τον τομέα: Google, Apple, Samsung, Amazon, η οποίες ως γνωστόν παίζουν “εντός τεχνολογικής έδρας”. Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην παρουσίαση, μετά από ερώτησή μας αν η Mastercard βλέπει αυτές τις εταιρείες σαν συνεργάτες ή ανταγωνιστές, η απάντηση ήταν ότι πρόκειται για του λεγόμενους “Frenemies“.
Mastercard και VISA έχουν αναπτύξει τεχνολογίες ασφαλής διασύνδεσης των στοιχείων των καρτών μας με τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, τα λεγόμενα tokens που μεταφέρονται online, έτσι ώστε να πληρώνουμε με ένα κλικ ή με ένα κωδικό, και σε αυτές τις τεχνολογίες βασίζονται τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια των Apple, Google κλπ.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις