Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η IKEA στέλνει τα έπιπλά της από την Κίνα στην Β. Ευρώπη μέσω τραίνου και Εσθονίας

Αυτή τη στιγμή ο χώρος των εμπορευματικών μεταφορών μέσω τραίνου Κίνας – Ευρώπης είναι εξαιρετικά δραστήριος μια και αρκετές Κινεζικές εταιρείες μεταφορών ναυλώνουν συρμούς με container για την τροφοδοσία της Ευρωπαϊκής αγοράς.

Από την άλλη πλευρά διάφορες χώρες της Β. Ευρώπης κυρίως, συναγωνίζονται για το ποια θα γίνει ο μεγαλύτερος εμπορευματικός σταθμός. Στις Φινλανδία, Πολωνία, Λετονία, Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία κ.α., προστέθηκε και η Εσθονία.

Σύμφωνα με άρθρο του Silkroadbriefing η εταιρεία σιδηροδρόμων EVR Cargo της Εσθονίας συμφώνησε με την ΙΚΕΑ να μεταφέρει τα εμπορεύματα της που φτιάχνονται στη Κίνα στο Paldiski και από εκεί να φτάσουν στα καταστήματα της IKEA στην Σκανδιναβία, μέσω του λιμανιού Kapellskar.

Όπως ανέφερε ο CEO της EVR Cargo αν και το κόστος μεταφοράς ενός container από τη Κίνα στην Ευρώπη μέσω τραίνου είναι παρόμοιο με αυτό των πλοίων, γύρω στα 1.500 δολ., ωστόσο αυτό φτάνει σε 10 -12 μέρες αντί για τις 45 μέρες. Βέβαια θεωρητικά υπάρχει θέμα και με τη χωρητικότητα μια και ένα εμπορικό πλοίο έχει σαφώς μεγαλύτερη από το τραίνο.

Η Εσθονία έχει βάλει στόχο να γίνει η μεγαλύτερη εμπορική πύλη της Κίνας στην Ευρώπη σε ότι αφορά τις επίγειες μεταφορές, με το πρώτο δρομολόγιο να φτάνει στην Εσθονία στο τέλος του μήνα.

Ο βασικός λόγος των πολλών σιδηροδρομικών γραμμών από τη Κίνα προς την Ευρώπη είναι η κρατική επιδότηση της Κίνας για να φτιάξει άλλο ένα εναλλακτικό εμπορικό δρόμο προς την Ευρώπη και αναμένουμε να δούμε τι θα συμβεί όταν σταματήσει αυτή η επιδότηση.

Η σιδηροδρομική ένωση Κίνας – Ευρώπης είναι ένα αρκετά πολύπλοκο εγχείρημα για τους λειτουργούς, περίπου 13.000 χλμ. μια και περιλαμβάνει αρκετές χώρες, πολλά σιδηροδρομικά δίκτυα που δεν είναι πάντα συμβατά μεταξύ τους, (και δεν φημίζονται για τις υπηρεσίες τους), και απαιτεί λειτουργία με υψηλά πρότυπα και ποιότητα.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι όλες οι πόλεις της Ευρώπης που είναι τερματικοί σταθμοί των εμπορικών τραίνων από τη Κίνα θα πρέπει να αναπτύξουν τις σχετικές τεχνολογίες και υποδομές, όπως για παράδειγμα τηλεπικοινωνίες και blockchain, έτσι ώστε να κερδίσουν τους λειτουργούς και τους πελάτες τους με τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, κάτι που ίσως είναι μια ευκαιρία για τις Startups με τα σχετικά αντικείμενα να επιχειρήσουν σε αυτές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις