Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Συμφωνία Uber και Volvo για στόλο αυτόνομων ταξί

Η Uber ήρθε σε συμφωνία με την Volvo για την αγορά 24.000 αυτόνομων οχημάτων με σκοπό τον εξοπλισμό του αυτόνομου στόλου που ετοιμάζει. Η συμφωνία, που είναι η μεγαλύτερη του είδους που έχει γίνει μέχρι στιγμής, δεν είναι δεσμευτική, δείχνει όμως πολύ καθαρά τον δρόμο που θα πάρει η αγορά τα επόμενα χρόνια.

Η συμφωνία θα έχει σαν έναρξη το 2019 με την Volvo να προμηθεύει στην Uber με ”βασικά οχήματα” μια παραλλαγή του XC90 SUV, στα οποία η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει εγκατεστημένο ένα πρόγραμμα ημι-αυτόνομης οδήγησης, με την Uber να εγκαθιστά μετά την αγορά στα οχήματα το δικό της πρόγραμμα και αισθητήρες, που θα επιτρέπουν στο όχημα ακόμα και να επιβιβάζει τους επιβάτες που το έχουν καλέσει.

Μετά και την παρουσίαση της Tesla, που βάζει τα βαριά επαγγελματικά οχήματα στο πλαίσιο της αυτόνομης οδήγησης, αλλά και διάφορων άλλων εταιρειών, είναι πια ξεκάθαρο πως ο ρόλος και ο σκοπός των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλάζει ραγδαία, με τις παραδοσιακές δυνάμεις να προσπαθούν να βρουν χώρο σε μια αγορά που μέχρι πρότινος ήταν προσκολλημένη πάνω τους.

Είναι πολύ πιθανόν οι εξελίξεις να φέρουν το τέλος της μαζικής παραγωγής αυτοκίνητων. Αν γίνει αυτό, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα βρεθούν απέναντι σε μια τεράστια πρόκληση, ενώ η δραστική μείωση αγοράς νέων αυτοκινήτων θα επιφέρει τεράστιες αλλαγές στα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Μια από τις τάσεις που εξετάζει η αγορά για το μέλλον είναι να αντικατασταθεί η αγορά αυτοκινήτου από ιδιώτες (οι οποίοι τις πιο πολλές φορές χρειάζεται να δανείζονται χρήματα που δεν έχουν, για να αποκτήσουν αυτοκίνητα ”λιγότερα” από αυτά που θέλουν), με στόλους οχημάτων που διαχειρίζονται από ανεξάρτητες εταιρείες. Υπάρχει μια τάση στην αγορά για εξάπλωση ή και επαναπροσδιορισμό του μοντέλου leasing. Ήδη μέσω leasing πολλές εταιρείες έχουν δει να αυξάνεται ένα μερίδιο στο οποίο δεν είχαν δώσει πολύ μεγάλη σημασία. Με το να περάσουν τις πωλήσεις τους σε εταιρείες διαχείρισης στόλου οχημάτων, ή ακόμα και να δημιουργήσουν δικών τους συμφερόντων εταιρείες διαχείρισης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορέσουν να κρατήσουν τις γραμμές παραγωγής ισχυρές. Ήδη η Volvo που διαχειρίζεται δικό της στόλο, βλέπει το 5% των συνολικών της πωλήσεων να προέρχεται από αυτό το επιχειρησιακό της κομμάτι.

Αν είναι κάτι που προβληματίζει και “ξενίζει” σε αυτή τη συμφωνία είναι ο χρόνος παράδοσης, με το 2019 να δείχνει πολύ κοντινό. Το χρονικό πλαίσιο για την μαζική παραγωγή τέτοιου αριθμού αυτόνομων οχημάτων να δείχνει αρκετά αισιόδοξο, όμως η Volvo δείχνει να είναι έτοιμη για τέτοια παραγωγή. Αντίστοιχα κοντινά χρονοδιαγράμματα έχει προγραμματίσει η General Motors για τη δική της σειρά, ενώ και το φορτηγό της Tesla δε θα αργήσει.

Το μόνο που μένει να δούμε είναι η ταχύτητα αντανακλαστικών των ρυθμιστικών αρχών για να ετοιμάσουν, να επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν τα νέα νομικά και θεσμικά πλαίσια που θα επιτρέψουν και καταστήσουν δυνατή την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.

Ίσως τελικά αυτό να γίνει πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι είχαμε φανταστεί.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις