Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα …κακώς κείμενα: Σκέψεις μετά τη Βαρκελώνη

To Mobile World Congress αποτελεί, κατά την προσωπική άποψη μου τουλάχιστον, ως το σημαντικότερο ραντεβού της παγκόσμιας αγοράς ψηφιακών τεχνολογιών. Ξέρω ότι πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με το startup οικοσύστημα το αγνοούν ή το θεωρούν ότι είναι μικρότερης σημασίας από το Web Summit, αλλά ειλικρινά θεωρώ ότι είναι μία εκδήλωση που απλά πρέπει να είσαι εκεί.
Πολύ απλά, γιατί εκεί βλέπεις τις τάσεις όπως διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο και εκεί μπορείς να έλθεις σε επαφή κυριολεκτικά με τους …πάντες.

Τα τελευταία χρόνια, το ελληνικό στοιχείο είναι αρκετά ισχυρό στο εκθεσιακό κέντρο της Βαρκελώνης όπου πραγματοποιείται το MWC. Και έχουμε μάλιστα και ελληνικό περίπτερο. Για την ακρίβεια, φέτος, είχαμε δύο περίπτερα: ένα στον κεντρικό χώρο του MWC και ένα στο 4YFN, ένα από τα μεγαλύτερα startup συνέδρια που πραγματοποιείται ταυτόχρονα -και υπό την αιγίδα- του MWC.
Αν ήταν πετυχημένη ή όχι η ελληνική παρουσία, δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να το πω. Πολύ απλά, γιατί πήγα μόλις μία φορά στο ελληνικό περίπτερο, καθώς ο όγκος της δουλειάς που υπήρχε ήταν πολύ μεγάλος. Βέβαια, η άποψη μου συνεχίζει να είναι πως το ελληνικό περίπτερο θα έπρεπε να έχει περισσότερες εταιρείες που προέρχονται από το χώρο του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και της μικροηλεκτρονικής και ενδεχομένως να βρισκόταν σε κάποιο άλλο hall.
Αλλά, για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις και σίγουρα δεν είμαι αυτός που παίρνει τις τελικές αποφάσεις ούτε εκείνος που χρηματοδοτεί την προσπάθεια. Και πιστέψτε με το κόστος για να έχεις μία σοβαρή παρουσία στη Βαρκελώνη δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.

Αυτό πάντως που είδα στη Βαρκελώνη είναι κατ’ αρχήν ότι στο εξωτερικό υπάρχουν επιχειρήσεις που ξεπέρασαν το επίπεδο του startup μέσα σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα από αντίστοιχες ελληνικές προσπάθειες. Ή τουλάχιστον δεν αναφέρονται στον εαυτό τους ως startups. Αλλά ως επιχειρήσεις που προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις και να επεκτείνουν την παρουσία τους σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μάλιστα, θα έλεγα ότι στον κεντρικό χώρο του MWC -και ουχί σε εκείνον του 4YFN- η λέξη startup δεν υπήρχε σχεδόν πουθενά. Κάτι που θεωρώ ως αρκετά σημαντικό και ενδιαφέρον.

Σε δεύτερο επίπεδο, βλέπεις πλέον μεγάλες επιχειρήσεις -από διάφορους κλάδους- να προσπαθούν να δημιουργήσουν δικά τους εγχειρήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως startups. Και έχω δύο ενδιαφέρονται παραδείγματα.
Το πρώτο είναι αυτό της Turkcell, η οποία έχει δημιουργήσει μία θυγατρική ονόματι Lifecell Ventures, η οποία αναλαμβάνει να προωθήσει λύσεις και υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί από τη μητρική εταιρεία. Οι λύσεις που είχαν οι Τούρκοι στο περίπτερο τους ήταν άκρως εντυπωσιακές και νομίζω πως πολλές ελληνικές εταιρείες θα ήθελαν να τις έχουν.
Το δεύτερο παράδειγμα ήταν αυτό της Folli Follie. Μία εταιρεία κοσμημάτων, η οποία έχει επενδύσει σε μία εταιρεία τεχνολογίας, την Qivos με την τελευταία να επεκτείνεται στο χώρο του fintech. Πρώτο δείγμα είναι τα κοσμήματα που επιτρέπουν να κάνει κάποιος πληρωμές, μία προσπάθεια που φέρει τη στήριξη της Εθνικής Τράπεζας και της Visa.
Από τα πλέον εντυπωσιακά demos του MWC που συγκέντρωσε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ήταν σε κεντρικό σημείο στο περίπτερο της Visa. Και το κυριότερο, ήταν ένα project που δεν απαίτησε πολύ μεγάλη επένδυση σε επίπεδο κεφαλαίων. Δείγμα του ότι δεν είναι απαραίτητο πάντα να έχεις πολλά κεφάλαια για να φτιάξεις κάτι που πραγματικά αξίζει.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις