Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Carrefour: Άνοιξε σούπερ μάρκετ χωρίς ταμίες στην Κίνα

Οι τεχνολογικές καινοτομίες στον κλάδο του λιανικού εμπορίου οδηγούν στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών με τους μεγάλους παίκτες να ακολουθούν το παράδειγμα της Amazon.

Στο πλαίσιο αυτό, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour σε συνεργασία με την κινεζική Tencent Holdings ξεκίνησε πρόσφατα στη Σαγκάη τη λειτουργία του καταστήματος Le Marche. Πρόκειται για έναν χώρο πώλησης κυρίως οπωροκηπευτικών προϊόντων, συνολικής έκτασης 1.000 τ.μ, περίπου το ήμισυ των καταστημάτων υπεραγορών της πολυεθνικής αλυσίδας λιανικού εμπορίου.

Ποιες είναι οι καινοτομίες που χρησιμοποιεί η Carrefour; Η συγκεκριμένη υπεραγορά λειτουργεί (και) χωρίς ταμίες, ενώ διαθέτει και τη λειτουργία της αναγνώρισης προσώπου.

Ειδικότερα, με τη βοήθεια μιας μηχανής αναγνώρισης προσώπου στην είσοδο του καταστήματος, οι πελάτες μπορούν να εγγραφούν για συμμετοχή στην Carrefour, ώστε στη συνέχεια να μπορούν να συνδεθούν με το WeChat Pay, μια λειτουργία πληρωμής μέσω κινητού τηλεφώνου ενσωματωμένη στην εφαρμογή WeChat της Tencent.

Μόλις γίνει αυτό, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν να αποφύγουν να περιμένουν στη γραμμή για ένα ταμείο, σαρώνοντας τις αγορές τους στο WeChat. Η πληρωμή δεν απαιτεί τίποτα περισσότερο από μια σάρωση προσώπου. Για τους πελάτες που δεν νιώθουν άνετα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, υπάρχουν διαθέσιμοι ταμίες για να εκδώσουν τις αποδείξεις αγορών με τον γνωστό «παλιομοδίτικο» τρόπο.

Σημειώνεται ότι η Carrefour είχε καταλήξει στην απόφαση να αποχωρήσει από την κινεζική αγορά, ωστόσο τελικώς έκανε στροφή 180 μοιρών, συνάπτοντας στρατηγική συνεργασία με την Tencent. Με αυστηρό έλεγχο του κόστους, στο πλαίσιο μίας πιο συγκρατημένης πολιτικής ανάπτυξης, σχεδιάζει να αναπτύξει νέες καινοτόμες ιδέες στην κινεζική αγορά και αναμένεται να ανοίξει άλλα δύο καταστήματα Le Marche μέσα στους επόμενους μήνες, όπως δήλωσε ο Thierry Garnier, εκτελεστικός διευθυντής της Carrefour Greater China.

Η Tencent βοήθησε επίσης την Carrefour να ξεκινήσει μια εφαρμογή εντός του WeChat για να ενισχύσει την online προβολή των προϊόντων της.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις