Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Geekbot & Epignosis: “7 χρόνια φαγούρα”, pivots και δυνατές ομάδες στο δρόμο για το Scaleup

Το τελευταίο Open Coffee 102 ήταν προσωπικά ένα από τα καλύτερα που έχω παρακολουθήσει, παρότι έγινε στο καφέ του Μουσείου Μπενάκη για τεχνικούς λόγους… Δυο ελληνικές Scaleups και οι CEOs τους μας έδωσαν ένα από τα καλύτερα μαθήματα “ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας”. Αναφέρομαι στην Geekbot και την Epignosis.

O Νίκος Παπανώτας από την Θεσσαλονίκη (κεντρική φωτογραφία) μας παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία της Geekbot, η οποία ξεκινά το 2009 με την ομάδα να παρουσιάζει το Social Whale, μια πλατφόρμα η οποία ενοποιεί όλους τα λογαριασμούς των τότε Social Media. Τα πράγματα για την Social Whale δεν πήγαν κατ’ ευχήν παρά τις πολλές επενδύσεις σε χρόνο και χρήμα.

Η ομάδα παρέμεινε ενωμένη και ανέπτυξε διάφορες άλλες υπηρεσίες όπως τα Instabuck, SEO Monitor και πολλά άλλα, τα οποία άλλα απέτυχαν άλλα έβγαλαν κάποια χρήματα, αναγκαία για την επιβίωση στην πορεία.

Ο Νίκος στάθηκε στον πολύ σημαντικό παράγοντα της ομάδας, η οποία σωστά αναφέρεται σαν ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας από επενδυτές και άλλους στον χώρο, όπως και στα “bullshit” για την άμεση επιτυχία των Startups όπως πολλοί social media “stars” ευαγγελίζουν.

H Geekbot είναι ένα παράδειγμα επιτυχημένης ελληνικής Startup η οποία είχε και έχει δυνατή ομάδα, θέληση και ίσως και τύχη, η οποία πέτυχε επιχειρηματικά μετά 9 χρόνια σχεδόν!

Η Geekbot προσφέρει ένα εργαλείο για διοργάνωση συναντήσεων και οργάνωσης εργασιών μεταξύ απομακρυσμένων ομάδων Startups ή και εντός μεγάλων εταιρειών στο Slack, μέσω chat φυσικά, με πολλές χρηστικές πληροφορίες για την ομάδα και τη πορεία των εργασιών.

Το Geekbot σήμερα έχει 50.000 χρήστες καθημερινά, 1.500 εταιρείες οι οποίες πληρώνουν 3 δολάρια ανά χρήστη τον μήνα, ο τζίρος διπλασιάζεται κάθε χρόνο, με μεγάλα ονόματα όπως το Netflix, η Vevo, η Sony κ.α. να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της… Και όλα αυτά χωρίς χρηματοδότηση από VC.


Ο Θάνος Παπαγγέλης της Epignosis πήρε την σκυτάλη στη σκηνή αρχίζοντας με μερικά εντυπωσιακά νούμερα: ετήσιο τζίρο 12 εκατ. δολάρια, (πρόβλεψη για 20 εκατομμύρια το επόμενο έτος), 5.000 πελάτες με 60% εξ΄αυτών στις Η.Π.Α και… 5 στην Ελλάδα, 67 άτομα προσωπικό και φυσικά είναι κερδοφόρα!
Η ανάπτυξη αυτή έγινε οργανικά, επίσης χωρίς χρηματοδότηση, μέχρι το 2017 μια και για το Scaleup φυσικά και χρειάζεται χρηματοδότηση. Η Epignosis πρόσφατα ολοκλήρωσε έναν από τους μεγαλύτερους γύρους χρηματοδότησης για τα ελληνικά δεδομένα από την Insight Venture Partners.

H Epignosis φτιάχνει λογισμικό SaaS για εκπαίδευση εργαζομένων σε μεσαίες και μεγάλες εταιρείες, τόσο για τις καθημερινές εργασίες όσο και για κανονιστικούς λόγους. H αγορά e-learning στην οποία δραστηριοποιείται η Epignosis είναι αυτή τη στιγμή 9 δισ. δολάρια και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φτάσει τα 23 δισ.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Θάνος η εταιρεία έφτασε στην επιτυχία μετά από πολλές αποτυχίες και pivots, επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα του Νίκου Παπανώτα ότι παίρνει πολύ χρόνο η επιτυχία μια και αυτή ήρθε μετά από περίπου δέκα έτη! 

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2012 από τον Θάνο Παπαγγέλη και τον Δημήτρη Τσίγκο της Starttech Ventures με τα πρώτα της προϊόντα τηλε-εκπαίδευσης για τα φροντιστήρια και τις ελληνικές εταιρείες να αποτυγχάνουν παταγωδώς. Η στροφή σε αγορές του εξωτερικού και η επιλογή για Open Source λογισμικό έφερε την επιτυχία, την μεγάλη χρηματοδότηση, βάζοντας την Epignosis στους υποψηφίους για τον πρώτο ελληνικό μονόκερο.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις