Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

“Στροφή” στο Phygital: Οι τράπεζες αλλάζουν για να “σωθούν”

Η παγκόσμια μείωση των φυσικών τραπεζικών υποκαταστημάτων είναι γεγονός, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται να “εξαφανιστούν”, αφού ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού συνεχίζει να τα επισκέπτεται προκειμένου να πραγματοποιήσει τις συναλλαγές του και να εξυπηρετηθεί.

Όπως αναφέρει το Reuters, τα υποκαταστήματα παραμένουν πολύ σημαντικά για την απόκτηση νέων πελατών και κάνουν περισσότερη δουλειά με τους ήδη υπάρχοντες. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, τα φυσικά υποκαταστήματα «φέρνουν» πολλά πλεονεκτήματα στις τράπεζες όσον αφορά το μάρκετινγκ, ενώ παραμένουν η «κυρίαρχη» επιλογή σε θέματα όπως το άνοιγμα ενός λογαριασμού.

Επιπλέον, τα καταστήματα προσφέρουν φυσική επαφή στους πελάτες ενώ διανέμουν μετρητά και νομίσματα. Τέλος, βοηθούν στο να «χτίσουν» το αίσθημα εμπιστοσύνης στον πελάτη, ότι η τράπεζα να προστατεύσει τα χρήματα και τα δεδομένα του, γεγονός το οποίος έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο αίσθημα ικανοποίησης.

Σύμφωνα με τον Tony Virdi, αντιπρόεδρο και Head of Banking στην Cognizant, «ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Τα υποκαταστήματα είναι εδώ για να μείνουν. Δεν είναι τόσο αναγκαία όσο ήταν κάποτε, λόγω της ανόδου του internet banking, αλλά τα καταστήματα θα συνεχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόκτηση, διατήρηση και εξυπηρέτηση πελατών μέσω φυσικών και ψηφιακών καναλιών».

Σύμφωνα με το Medici, ο κύριος λόγος που οι τράπεζες κλείνουν τα υποκαταστήματά τους είναι ότι «βλέπουν» ένα μέλλον, στο οποίο οι άνθρωποι θα επωφελούνται από τις υπηρεσίες τους περισσότερο ψηφιακά και λιγότερο επισκεπτόμενοι τα υποκαταστήματά τους. Άλλοι λόγοι για τους οποίους προχωράνε στο κλείσιμο των καταστημάτων είναι το υψηλό κόστος λειτουργίας, η “φτωχή” εμπειρία που προσφέρουν στον πελάτη, η έλλειψη δυνατότητας tracking αλλά και οι λειτουργικές δυσκολίες που συνεπάγονται της μείωσης των πελατών.

Όπως φαίνεται και παραπάνω, το φαινόμενο της μείωσης των υποκαταστημάτων εμφανίζεται και στην Ελλάδα, όπου μέσα σε ένα χρόνο (2017-2018) τα τραπεζικά υποκαταστήματα μειώθηκαν από 16,36 σε 14,93.

Η λύση, φαίνεται να βρίσκεται στο “phygital” καθώς όλο και περισσότερες τράπεζες, αντιλαμβάνονται ότι η παραδοσιακή και η ψηφιακή τραπεζική πρέπει να συμβιώσουν προκειμένου να επιβιώσουν, και ξεκινούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Στην Ελλάδα, οι τράπεζες επενδύουν ήδη σημαντικά κεφάλαια στις τεχνολογικές εφαρμογές και την ψηφιακή αναβάθμιση των υποδομών τους. Δαπανούν σε τεχνολογικές επενδύσεις περίπου 2-3 φορές περισσότερους πόρους από άλλους κλάδους της οικονομίας, ενώ εκτιμάται ότι το 15%-25% του ετησίου προϋπολογισμού των τραπεζών διεθνώς, ή περίπου το 10% των εσόδων τους, κατευθύνεται σήμερα σε αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις