Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Καινοτόμες ιδέες γύρω από τον πολιτισμό αναδείχθηκαν στο TAP 2 Open Bootcamp

Πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2019, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης, ο διήμερος διαγωνισμός καινοτομίας TAP 2 Open Bootcamp που είχε στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Στο TAP 2 Open Bootcamp, το οποίο πραγματοποιήθηκε από το Ταμείο Αρχαιολογικό Πόρων, υπό την
αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με την εταιρεία
ψηφιακής καινοτομίας και τεχνολογίας Crowdpolicy, συμμετείχαν συνολικά πάνω από 200 άτομα, διαγωνιζόμενοι, μέντορες, κριτές, στελέχη του πολιτισμού, εθελοντές και επισκέπτες.

Σε ένα kick-off event, την πρώτη μέρα της διοργάνωσης, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού,  Λίνα Μενδώνη, η Πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, Αθηνά Χατζηπέτρου, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, Αγγελική Κουκουβού και ο Γιώργος Καραμανώλης Co-Founder, CTO/CIO της Crowdpolicy,  καλωσόρισαν τους συμμετέχοντες.

Το TAP 2 Open Bootcamp επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης, ο οποίος με σύντομη παρέμβαση αναφέρθηκε στη προσπάθεια του Υπουργείου εξωτερικών για την διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και ο Γιάννης Τσακίρης, Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ο οποίος δήλωσε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η στήριξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στον πολιτισμό με στοχευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Πάνελ συζητήσεων με σημαντικά στελέχη

Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν πάνελ συζητήσεων στα οποία συμμετείχαν σημαντικά στελέχη της αγοράς και του πολιτισμού.

Το πρώτο πάνελ ήταν “αφιερωμένο” στη στρατηγική και τις παρεμβάσεις για τη προώθηση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στον πολιτισμό και συμμετείχε η Αθηνά Χατζηπέτρου, Πρόεδρος του ΤΑΠ, ο Γρηγόρης Δημητριάδης, Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, ο Αλέξανδρος Μπρέγιαννης, ICT Senior Sales Segment Leader της Cosmote, ο Χάρης Λιναρδάκης, IBM Cloud Leader, Greece and Cyprus.

Το δεύτερο πάνελ αφορούσε την ψηφιακή καινοτομία και νεανική επιχειρηματικότητα στον πολιτισμό και συμμετείχε η Βίκυ Ευαγγελίου, Αν. Μέλος ΔΣ του ΤΑΠ, ο Μιχάλης Κόκκινος, Founder & Managing Director της Moptil, ο Παναγιώτης Γκιόκας, Founder από την εταιρία Mentor και η Ειρήνη Κριμπά, Marketing Manager της Clio Muse.

Το τρίτο πάνελ είχε θέμα το οικοσύστημα του πολιτισμού και πως αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Συμμετείχε η Αλεξάνδρα Χαριτάτου, Ιστορικός — Μουσειολόγος, μέλος ΔΣ του ΤΑΠ, η Αγγελική Κουκουβού, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, ο Μιχάλης Ψαλλίδας, Managing Director της Crowdpolicy, η Νεκταρία Καλογεροπούλου, Business Leader for the Enterprise Sector Nokia και ο Μαρίνος Ξυναριανός, Digital Innovation and Fintech Expert, Crowdpolicy.

Παρέμβαση του Πρωθυπουργού

Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος παρακολούθησε τη συζήτηση και στη συνέχεια πραγματοποίησε σύντομη παρέμβαση επισημαίνοντας τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αναδιοργάνωση του κράτους.

Χαρακτηριστικά ανέφερε: “Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτήν την εξωστρέφεια την οποία δείχνει η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, η οποία δείχνει ότι η αντίληψή μας για τον πολιτισμό δεν είναι μια αντίληψη η οποία κοιτάει μόνο στο παρελθόν. Οφείλει ο Πολιτισμός να κοιτάει στο παρελθόν, διότι πραγματεύεται ακριβώς την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά κοιτάει ταυτόχρονα και στο μέλλον. Και βλέπει, επίσης, τον πολιτισμό ως πλούτο”, και πρόσθεσε: “μπορούμε να δώσουμε στους επισκέπτες μας, τη δυνατότητα οποιοσδήποτε να έχει πρόσβαση στο ελληνικό πολιτιστικό απόθεμα από οπουδήποτε στον κόσμο και βέβαια την πολύ μεγάλη πρόκληση και της διεύρυνσης της τουριστικής μας σεζόν”.
Άρα νομίζω ότι είμαστε ακόμα στην αρχή μιας -τολμώ να πω- επανάστασης στο πως θα διαχειριστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά”.

Το “παρών” στο Bootcamp έδωσε και η σύζυγος του Πρωθυπουργού, Μαρέβα Μητσοτάκη.  Τέλος, ο Γιώργος Καραμανώλης CTO/CIO Co-Founder, Crowdpolicy, μίλησε στους διαγωνιζόμενους και παρουσίασε τους στόχους και την διαδικασία του διήμερου διαγωνισμού καινοτομίας TAP 2 Open Bootcamp.

Ο διαγωνισμός

Την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε το διαγωνιστικό μέρος όπου οι 25 ομάδες αφού σχεδίασαν την ιδέα τους, την παρουσίασαν στην Επιτροπή Αξιολόγησης του TAP 2 Open Bootcamp.
Κατά την διάρκεια του διαγωνιστικού μέρους, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, επισκέφτηκε και μίλησε με τους διαγωνιζόμενους, και τους έδωσε συμβουλές για την δημιουργικότητα στον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες.

Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελούνταν από την Αθηνά Χατζηπέτρου, Πρόεδρο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, τον Γιώργο Καραμανώλη, Co-founder, CTO/CIO της Crowdpolicy, τον Μαρίνο Ξυναριανό, Digital Innovation and Fintech Expert της Crowdpolicy, την Βίκυ Ευαγγελίου μέλος ΔΣ του ΤΑΠ, την Αγγελική Κουκουβού, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, τον Χάρη Λιναρδάκη, IBM Cloud Leader, Greece and Cyprus και τον Μιχάλη Ψαλλίδα, Managing Director της Crowdpolicy.

Οι νικητές

Η ομάδα Virtual Museums from Vr Production κέρδισε την πρώτη θέση και χρηματικό βραβείο 3.000 ευρώ. Η εφαρμογή τους αφορά την εικονική περιήγηση των επισκεπτών στα μουσεία και την αλληλεπίδρασή τους με τα εκθέματα μέσω Virtual Reality (εικονική πραγματικότητα) συσκευών.

Η ομάδα EnvySoftworks κέρδισε την δεύτερη θέση και χρηματικό βραβείο 2.000 ευρώ. Υλοποίησε εφαρμογή η οποία ενισχύει την εμπειρία του επισκέπτη και περισσότερο των παιδιών — επισκεπτών ενός αρχαιολογικού χώρου. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα ο επισκέπτης να παίζει ένα ένα διαδραστικό παιχνίδι γνώσης από το κινητό του, βρίσκοντας τις απαντήσεις μέσα στον αρχαιολογικό χώρο.

Η ομάδα HeliosVR κέρδισε την τρίτη θέση και χρηματικό βραβείο 1.000 ευρώ. Υλοποίησε εφαρμογή με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε μουσειολόγους να φτιάχνουν τις σημάνσεις με άμεσο και φιλικό τρόπο.

Η ομάδα Virtual Reality Business υλοποίησε Mobile App (εφαρμογή κινητού) που δίνει την δυνατότητα στον χρήστη μέσω Augmented Reality (επαυξημένης πραγματικότητας), να βλέπει ιστορικά πρόσωπα να ζωντανεύουν και να διηγούνται την ιστορία τους.

Η ομάδα Odyssify υλοποίησε Mobile App (εφαρμογή κινητού), η οποία μπορεί να παρέχει στον χρήστη μια ολοκληρωμένη ψηφιακή ξενάγηση σε μορφή παιχνιδιού.

Η ομάδα Narratologies υλοποίησε εφαρμογή στην οποία ο χρήστης έχει την δυνατότητα χρησιμοποιώντας το κινητό ή το τάμπλετ να καταγράψει, μέσα από τη συλλογή του μουσείου τα αγαπημένα του εκθέματα και με αυτό τον τρόπο να κατασκευάσει ψηφιακά την προσωπική cartee postale (μνημονικό «αντικείμενο») από την εμπειρία του, τόσο στο μουσείο όσο και στην πόλη στην οποία αυτός βρίσκεται.

Η ομάδα My digiHeritage υλοποίησε έναν ψηφιακό βοηθό — ξεναγό, οποίος παρέχει στον χρήστη χρήσιμες πληροφορίες για τα εκθέματα του μουσείου.

Η ομάδα Heronas υλοποίησε εφαρμογή με την οποία ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί εξατομικευμένα στο μουσείο, όπου με την χρήση γεωπληροφορίας μπορεί να αποφεύγει σημεία με συνωστισμό σε εκθέματα.

Η ομάδα Ancient Digital, παρουσίασε μία ιδέα με την οποία οι επισκέπτες μπορούν να αγοράσουν τρισδιάστατα ηλεκτρονικά αντίγραφα των εκθεμάτων ώστε να έχουν την δυνατότητα να εκτυπώσουν τρισδιάστατα μοντέλα.

Η ομάδα CultTube: Οι χρήστες μπορούν να γνωρίσουν και βιώσουν μια ενεργή και διαδραστική εμπειρία με το χώρο του μουσείου( εν γένει πολιτισμού).

Reborn Tales: Οι χρήστες θα μπορούν να βιώνουν το παρελθόν εκθεμάτων ώστε να κατανοήσουν πλήρως την αρχαιολογική τους σημασία.

Η ομάδα Arch.Tech υλοποίησε μια εφαρμογή για όλα τα σημεία πολιτιστικής κληρονομιάς με δυνατότητες audio tour, recommendations, tracking δραστηριοτήτων, augmented reality, booking (και Ξεναγών), Personal Assistant, με στόχο την διευκόλυνση του επισκέπτη στους χώρους του Πολιτισμού.

Η ομάδα EyeStat υλοποίησε ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο μπορεί ο χρήστης να συλλέγει real time πληροφορία για γεγονότα, συμπεριφορές και στατιστικά για τον χώρο ενδιαφέροντος του.

Η ομάδα DIG-IN-R παρουσίασε εφαρμογή η οποία δίνει την δυνατότητα και το κίνητρο στον χρήστη να επισκέπτεται τα μνημεία μια περιοχής να συλλέγει πόντους/δώρα (credit scoring).

Η ομάδα Accessible Culture παρουσίασε μία εφαρμογή η οποία δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να βλέπει και να μαθαίνει πως ήταν ένα μνημείο/έκθεμα την εποχή την οποία προήλθε/αναπαριστά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις