Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η SEAT “συνδέει” τα αυτοκίνητα της με πινακίδες και φανάρια!

Η SEAT, σε συνεργασία με την αρμόδια ισπανική αρχή (Dirección General de Tráfico – DGT) και το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης, συνδέουν, στο πλαίσιο νέου project, τα οχήματα με τα φανάρια και το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας ώστε οι οδηγοί να μπορούν να γνωρίζουν τι τους “περιμένει” στον δρόμο.

Το project αυτό επιτρέπει επίσης την αποστολή πληροφοριών σχετικών με ατυχήματα ή άλλα συμβάντα σε αυτοκινητόδρομους, απευθείας στα οχήματα και “καταργεί” τις πινακίδες που μέχρι τώρα ενημέρωναν τους οδηγούς, συνδέοντας ουσιαστικά τα οχήματα με τις σχετικές υποδομές της πόλης, μέσω cloud.

Το όχημα που χρησιμοποιείται στο πιλοτικό αυτό project είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία που απαιτείται για να συνδεθεί με το “περιβάλλον” του και να λαμβάνει πληροφορίες που έχουν “φορτωθεί” από την DGT στο cloud, γεγονός που με τη σειρά του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να γνωρίζει τι βρίσκεται μπροστά του σε πραγματικό χρόνο.

“Σε αυτό το project, τα νέα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα της SEAT λαμβάνουν πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο από το κεντρικό cloud της DGT, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών που εμφανίζονται στις πινακίδες αυτοκινητοδρόμων ή της φωτεινής σηματοδότησης στις πόλεις”, εξηγεί ο Jordi Caus, επικεφαλής των Urban Mobility Concepts της SEAT.

Απευθείας σύνδεση με τα φανάρια

Όπως προαναφέρθηκε ένα μέρος του project αφορά τη σύνδεση των οχημάτων με τα φανάρια. “Το φανάρι στέλνει ένα μήνυμα στο cloud της DGT σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του και το πότε πρόκειται να αλλάξει. Το αυτοκίνητο λαμβάνει αυτές τις πληροφορίες, ερμηνεύει και ειδοποιεί τον οδηγό για την επικείμενη αλλαγή της σήμανσης, ανάλογα με την τρέχουσα ταχύτητα οδήγησης. Αυτό είναι χρήσιμο αν το φανάρι πρόκειται να αλλάξει σε κόκκινο χρώμα, καθώς οι οδηγοί μπορούν να αρχίσουν να επιβραδύνουν πριν φτάσουν στο φανάρι”, λέει ο Jordi.

Πώς λειτουργεί; Όταν ένα όχημα πλησιάζει στο φανάρι, στην οθόνη εμφανίζεται μια ειδοποίηση που δείχνει αν θα είναι κόκκινο, πράσινο ή πορτοκαλί όταν φτάσει, καθώς το σύστημα εκτελεί έναν υπολογισμό με βάση το πόσο μακριά είναι το αυτοκίνητο και την ταχύτητα που ταξιδεύει. Σημειώνεται βέβαια ότι το σύστημα λειτουργεί μόνο εφόσον το όχημα δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Σε άλλη περίπτωση, το σύστημα δεν ειδοποιεί τον οδηγό. “Το σύστημα δεν λειτουργεί σε υψηλότερες ταχύτητες, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την οδική ασφάλεια. Σκοπός του είναι να αποτελέσει βοηθητικό εργαλείο που επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν πιο ομαλά”, εξηγεί ο Manuel Valdés, επικεφαλής Κινητικότητας και Υποδομών στο Συμβούλιο της Βαρκελώνης.

Οι πινακίδες… μπαίνουν στο αυτοκίνητο

Με το νέο project, οι πληροφορίες που μέχρι τώρα εμφανίζονταν σε πινακίδες, για παράδειγμα στοιχεία για τον καιρό ή για εργασίες στον δρόμο ή για κάποιο ατύχημα, θα υπάρχουν πλέον μέσα στο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί θα βλέπουν τις πληροφορίες στις οθόνες τους, σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής και θα γνωρίζουν έτσι – σε πραγματικό χρόνο- οτιδήποτε προκύψει.

Μια πολύ σημαντική δυνατότητα που θα έχουν επίσης τα οχήματα αυτά , είναι ότι θα μπορούν τα ίδια να γίνουν πηγή πληροφοριών. Οποιοσδήποτε έχει πληροφορίες σχετικά με κάτι που συμβαίνει στον δρόμο θα μπορεί να την μοιραστεί ώστε άλλοι χρήστες να γνωρίζουν εκ των προτέρων!

Στόχος του νέου αυτού εγχειρήματος είναι η μείωση των δυνητικών κινδύνων που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής καθώς και η αύξηση της αποδοτικότητας στην οδήγηση. «Στόχος μας είναι να μειώσουμε σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων, να μειώσουμε την κίνηση και να έχουμε θετική επίδραση στο περιβάλλον», εξηγεί ο Jorge Ordes, Αναπληρωτής Διευθυντής Κινητικότητας και Τεχνολογίας στην Ισπανική Υπηρεσία Κυκλοφορίας.

 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις