Web Summit 2016: Building Bridges, Not Walls!

0

«Building Bridges, Not Walls Αυτό ήταν το πολύ δυνατό μήνυμα της Λισαβόνας στους 53 και πλέον χιλιάδες επισκέπτες που πήγαν για να παρακολουθήσουν το Web Summit 2016. Είχα την τύχη να βρεθώ και γω εκεί και ένιωσα ότι ήμουν στην «καρδιά» του Παγκόσμιου Τεχνολογικού και Startup Οικοσύστηματος.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Web Summit είναι ένας θεσμός που αποτελεί σημείο συνάντησης για τους λάτρεις της τεχνολογίας, προσελκύει τις startups καθώς τους δίνει την δυνατότητα να παρουσιαστούν σε επενδυτές και κοινό και συγκεντρώνει την συμμετοχή σημαντικών διεθνών προσωπικοτήτων. Η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη που το Web Summit εγκατέλειψε το Δουβλίνο και βρήκε νέο λιμάνι στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας.

Ειλικρινά δεν ξέρω από που να αρχίσω! Η ενημέρωση για τις λεπτομέρειες του Web Summit και τις δυνατότητες που θα είχαμε εκεί ήταν συνεχής, μέσω email, μήνες πριν την επίσημη έναρξη του. Μου έκανε εντύπωση ότι εκτός του συνεδρίου είχαν ήδη οργανώσει και το παράλληλο Night Summit το οποίο θα ήταν ευκαιρία για ξενάγηση στις γειτονιές της Λισαβόνας και βέβαια ευκαιρία για networking over drinks & dinner! Όλα τα είχαν σκεφτεί!

980x620xWebSummit_004

Μέσα από μια εφαρμογή που φτιάχτηκε ειδικά για το Web Summit σε συνεργασία με τις εταιρίες FIVE & Layer είχαμε την δυνατότητα να έχουμε συγκεντρωμένες τις πληροφορίες για το συνέδριο και το πρόγραμμα όλων των επιμέρους σκηνών ώστε να επιλέξουμε αυτά που μας ενδιαφέρουν και να φτιάξουμε το «δικό μας» πρόγραμμα, όλα τα προφίλ των συμμετεχόντων με στοιχεία και σύντομη περιγραφή τους (Linkedin account, twitter, email etc) για να βρούμε αυτούς που θα θέλαμε να συναντήσουμε, ενσωματωμένο chat για να επικοινωνήσουμε μαζί τους και βέβαια δυνατότητα “scan contacts”. Αυτή η τελευταία λειτουργία αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμη στην διάρκεια του συνεδρίου καθώς τα badges κάθε συμμετέχοντα είχαν πάνω τους QR code και έτσι όποιος ενδιαφερόταν για κάποιον άλλο μπορούσε απλά να σκανάρει το QR code και να κρατήσει τα στοιχεία για μελλοντική επικοινωνία. Killer App πραγματικά αν και στην διάρκεια του συνεδρίου η αυξημένη ζήτηση για WiFi έκανε κάποιες φορές την χρήση του δύσκολη.

Έχοντας την ενημέρωση για τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό των εγγραφών οι οποίες μετρούσαν μερικές χιλιάδες, ήμουν πολύ περίεργη να δω πως θα ήταν η οργάνωση αυτού του συνεδρίου που φάνταζε μεγαθήριο! Φτάνοντας στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας δεν άργησα να καταλάβω ότι η πόλη προετοιμαζόταν για το συνέδριο αυτό από καιρό. Υπήρχαν πινακίδες του Web Summit παντού και το registration μπορούσε να γίνει και στο αεροδρόμιο το οποίο είχε την απαραίτητη σήμανση για να μας οδηγήσει σε έναν χώρο που είχε διαμορφωθεί ειδικά, γεμάτο με πολλούς ευγενικούς εθελοντές οι οποίοι σε πολύ σύντομο χρόνο μας έδωσαν τα διαπιστευτήρια μας και το απαραίτητο «βραχιόλι» για να μπορούμε να κινούμαστε ελεύθερα στον συνεδριακό χώρο. Είχαν φροντίσει επιπλέον για ένα all day pass εισιτήριο για το μετρό σε ειδική τιμή καθώς η πρόσβαση στον χώρο του συνεδρίου ήταν πολύ κοντά σε έναν από τους σταθμούς.

Ήταν προφανές ότι η ομάδα του Web Summit είχε την αμέριστη στήριξη όχι μόνο της Λισαβόνας αλλά και της χώρας γενικότερα για την διοργάνωση αυτή. Αυτό αποδείχτηκε πανηγυρικά όταν η επίσημη έναρξη του συνεδρίου την Δευτέρα 7 Νοεμβρίου έγινε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Πορτογαλίας , τον Δήμαρχο της πόλης και τους CEO των 150 περίπου πορτογαλικών startups, τους οποίους «ανέβασε» στην κεντρική σκηνή του Web Summit ο CEO του, Paddy Cosgrave. Ήταν η πρώτη από τις πολλές στιγμές που με έκαναν να ζηλέψω πολύ την γείτονα χώρα! Δεν θα μπορούσε στην θέση της Πορτογαλίας να είναι η Ελλάδα? Και δεν αναφέρομαι φυσικά μόνο για την διοργάνωση του Web Summit το οποίο από μόνο του αποτελεί ένα μεγάλο γεγονός και συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο. Οι 4 μέρες του συνεδρίου συγκέντρωσαν πάνω από 4 εκ. views στο live video της Facebook σελίδας. Δεν το λες και λίγο…..

980x620xWebSummit_002

Τα νούμερα του συνεδρίου μιλούν από μόνα τους. Μια κεντρική σκηνή με χωρητικότητα 15,000 κόσμου, 17 επιμέρους σκηνές για τα 21 μεμονωμένα συνέδρια, τα οποία αποτελούσαν κομμάτι του Web Summit, 37,000 θέσεων, 1490 startups από όλον τον κόσμο χωρισμένες σε 3 tracks, START (135), ALPHA (1,080) & BETΑ (270) ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξής τους, 1300+ επενδυτές από τα πιο σημαντικά funds παγκοσμίως, 677 παγκοσμίου φήμης ομιλητές, 2000 ανταποκριτές από τα πιο σημαντικά «μέσα» σε όλον τον κόσμο. Πολύ θα ήθελα να ξέρω τις ποσότητες καφέ, γλυκών και street food που καταναλώθηκαν όλες αυτές τις μέρες. Αν έχω να θυμηθώ κάτι που δεν λειτούργησε και τόσο καλά είναι ότι την πρώτη μέρα για να καταφέρουμε να φτάσουμε σε μια από τις πολλές καντίνες street food περιμέναμε 1,5 ώρα στην ουρά! Ευτυχώς οι επόμενες μέρες κύλησαν ευκολότερα. Α! Και η ουρά στις τουαλέτες την πρώτη μέρα. Να μη σου τύχει να βιάζεσαι…….

Από τα 21 επιμέρους συνέδρια ξεχώρισα το Money Conf με έμφαση στο Finance που ήταν μονίμως γεμάτο με κόσμο που στεκόταν ακόμα και όρθιος, το FullSTK αγαπημένο των developers το οποίο επίσης ήταν μονίμως γεμάτο, το B1nate.i0 για θέματα data, το PandaConf για Marketers & Branding, το Saas Monster για τους ακόλουθους του Software as a Service – επίσης γεμάτο με κόσμο να κάθεται στο πάτωμα, το CreaTIFF για designers & creatives, το Content Makers για content. Θα έπρεπε μάλλον να κλωνοποιηθώ για να τα παρακολουθήσω όλα.

Εκτός όμως από τις ομιλίες, υπήρχαν και οι εταιρίες που ήταν στην έκθεση, οι startups αλλά και μεγάλες εταιρίες που είχαν περίπτερα όπως το Facebook, η Caixa Geral de Depositos, McKinsey, BNP Paribas, EY κτλ. Οι startups οι οποίες ήρθαν στο Web Summit για να παρουσιάσουν την εταιρία τους, είχαν την ευκαιρία να κάνουν one on one meetings με επενδυτές οι οποίοι ζητούσαν συνάντηση με αυτές που θεωρούσαν πιο ενδιαφέρουσες.

Guess what! Οι FinTech startups ήταν στην κορυφή της λίστας ως οι most wanted για συνάντηση με δεύτερο το Artificial Intelligence (AI) και τρίτο το Software as a Service (SaaS). Επιπλέον από τις 1490 startups, 200 early stage εταιρίες είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό PITCH 2016 του Web Summit και να παρουσιάσουν την εταιρία τους μπροστά σε πάνελ από επενδυτές, Media και συμμετέχοντες για να διεκδικήσουν το βραβείο των 100,000€ VC funding από την Portugal Ventures.

To πρώτο βραβείο πήρε η εταιρία Kubo Robot από την Δανία με τον Kubo, ένα ρομπότ που μαθαίνει στα παιδιά να γράφουν κώδικα μέσα από το παιχνίδι. Ήταν μεγάλη η χαρά μου που στους 3 φιναλίστ υπήρχε μια Κυπριακή εταιρία η SoilTron η οποία επενδύει στην «πράσινη» ενέργεια. Μακάρι του χρόνου να δούμε και ελληνικές εταιρίες να φτάνουν στην τριάδα!

Είναι τόσα πολλά αυτά που είδα και άκουσα στις 4 μέρες του συνεδρίου που σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να χωρέσουν σε ένα άρθρο. Τρία από τα (πολλά) που θα κρατήσω από το Web Summit είναι η παρουσίαση του Saul Klein με το Majority World Report 2016 που συμβούλεψε το κοινό ότι ακόμα και σε ένα Post Brexit, Post Trump κόσμο δεν υπάρχουν δικαιολογίες, η τεχνολογία προχωράει με αλματώδεις ρυθμούς και πάντα θα υπάρχει η ευκαιρία σε ένα υπαρκτό πρόβλημα να δώσεις μια λύση που θα κάνει την διαφορά , το γεγονός ότι οι λύσεις που χρησιμοποιούσαν Big Data ήταν η πλειοψηφία στις startups που συμμετείχαν στο συνέδριο και ότι το Facebook στα επόμενα 10 χρόνια θα επικεντρωθεί σε θέματα Connectivity, Augmented Reality & Virtual Reality όπως ανέφερε στην ομιλία του ο Facebook CTO, Mike Schroepfer.

Λισαβόνα σε ζήλεψα πολύ, αλήθεια στο λέω. Θα ήθελα στην θέση σου να είναι η Αθήνα!

Share.

About Author

Μαρία Λεοντίου

Η Μαρία Λεοντίου είναι επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Eurobank επιδιώκοντας να παίξει καταλυτικό ρόλο στην αλλαγή του Οργανισμού της. Μηχανικός στο πτυχίο, με επαγγελματική εμπειρία στις Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες, λάτρης της καινοτομίας από την φύση της. Είναι μια επαγγελματίας με πάνω από 10 χρόνια απασχόλησης σε θέσεις ευθύνης στον Τομέα των Εξωχρηματιστηριακών Παραγώγων με σημαντική εμπειρία σε έργα ανασχεδιασμού εργασιών, Κανονιστικών θεμάτων και ανάπτυξης εφαρμογών. Η Μαρία είναι περήφανο μέλος της οργανωτικής ομάδας του TEDxAthens από το 2012.

Comments are closed.