Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Keyvoto: Η πλατφόρμα που επέλεξαν περισσότερα από 500 brands πολυεθνικών και ελληνικών επιχειρήσεων

Σε λιγότερο από έναν χρόνο, περισσότερες από 80 πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες στον κλάδο του λιανεμπορίου επέλεξαν την πλατφόρμα Keyvoto για την επιτυχία τους στο ψηφιακό ράφι.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σημειώνει τεράστια άνθιση τα τελευταία χρόνια, καθώς οι περισσότεροι από εμάς προτιμούμε να κάνουμε τα ψώνια μας από την άνεση του σπιτιού μας και το πάτημα ενός κουμπιού. Ειδικά από την περίοδο της πανδημίας και έπειτα, όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο του e-commerce είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατακόρυφα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια πληθώρα δύσκολων διαδικασιών, με τα περισσότερες από αυτές να σχετίζονται με την παροχή της σωστής προϊοντικής πληροφορίας από τα brands στους retailers.

Τη λύση εδώ τη φέρνει η Keyvoto, η πλατφόρμα που βάζει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech. Πιο αναλυτικά, χάρη στην προηγμένη πλατφόρμα της Keyvoto, τα προϊόντα φτάνουν στο ράφι μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, καταργώντας τα αμέτρητα excel. Οι πρωτοποριακές λύσεις της εταιρείας φέρνουν την επανάσταση στο λιανεμπόριο, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών στο ψηφιακό ράφι.

Τι είναι, δηλαδή, η Keyvoto;

Μέσω της πλατφόρμας της η Keyvoto προσφέρει τη δυνατότητα σε προμηθευτές, εταιρείες λιανικής, αλλά και εξωτερικούς συνεργάτες να ενημερώνουν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες των προϊόντων σε διάφορα κανάλια.

Πιο απλά, αυτή τη στιγμή η κάθε εταιρεία έχει ομάδες και καθεμία τους διατηρεί τις διαφορετικές βάσεις δεδομένων σε διάφορα συστήματα. Το αποτέλεσμα; Για το ίδιο προϊόν υπάρχουν πολλαπλά excel, τα οποία διαχειρίζονται διαφορετικά άτομα και, όταν χρειαστεί να μοιραστούν την πληροφορία, πρέπει να τροποποιήσουν το υλικό στις προδιαγραφές που το ζητάει ο retailer. 

Επιπλέον, κάθε προϊόν έχει περισσότερα από 100 με 150 διαφορετικά χαρακτηριστικά, πράγμα που σημαίνει ότι το διαδικαστικό κομμάτι απαιτεί από 3 εβδομάδες έως και τρεις μήνες, ώσπου να μπορέσει το προϊόν βγει στο εμπόριο.
Η Keyvoto έρχεται να συνδέσει όλα αυτά τα συστήματα, ενημερώνοντας ταυτόχρονα όλα τα κανάλια πώλησης. Έτσι, οι retailers μπορούν να αντλήσουν αυτόματα την πληροφορία που χρειάζονται.

Γιατί χρειάζεσαι ένα PXM ως επαγγελματίας στον κλάδο του Retail;

Η Κeyvoto ως εργαλείο, προσφέρει 3 βασικά οφέλη στους χρήστες, τα οποία διευκολύνουν σημαντικά ορισμένες χρονοβόρες διαδικασίες: 

  • Τη μείωση του χρόνου και του κόστους διαδικασιών.
  • Η ενοποίηση της επικοινωνίας μεταξύ ομάδων.
  • Η ταχύτητα με την οποία ένα προϊόν μπορεί να βγει στο ράφι.

Ο χρόνος και το κόστος καθημερινών διαδικασιών μειώνεται δραστικά με τη χρήση της Keyvoto. Η συνεχής ανταλλαγή excel λήγει εδώ, ενώ μειώνεται ο χρόνος που καταναλώνεται στις επικοινωνίες που χρειάζονται για να συμπληρωθούν τα excel αυτά και να περαστούν στα κανάλια του εκάστοτε retailer. Με τον τρόπο αυτό, όλες οι ομάδες (E-commerce, sales, IT και marketing) έχουν την Keyvoto ως κοινό σημείο αναφοράς και ο διαμοιρασμός της πληροφορίας στους retailer γίνεται με ένα απλό share. Δεν απαιτείται επιπλέον χρόνος συμπλήρωσης ή διόρθωσης excel για την παραμικρή αλλαγή ενός προϊόντος. Έτσι, μειώνονται τα κόστη και οι ώρες που σπαταλούσαμε καθημερινά για τέτοιες χρονοβόρες διαδικασίες. Ως αποτέλεσμα, οι προμηθευτές και retailer, έχουν περισσότερο χρόνο για να υλοποιήσουν τα ουσιαστικά κομμάτια της εργασίας τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι πρόκειται για μια αγορά αξίας 18 δισ. δολαρίων, η οποία εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί με έναν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20%, για να διαμορφωθεί, σε παγκόσμιο επίπεδο, στα 68 δισ. δολάρια μέχρι το 2030.

Το προϊόν σας στο ράφι σε μόλις 10 λεπτά!

Επιπλέον, η Keyvoto έχει τη δυνατότητα να ενοποιήσει τις διάφορες ομάδες (E-commerce, sales, IT και marketing) σε ένα κοινό σημείο επικοινωνίας και μια πλατφόρμα για κεντρική διαχείριση περιεχομένου προϊόντων. Η πληροφορία δεν χάνεται μέσα από τα πολλαπλά excel και τα μηνύματα, αλλά παραμένει σε ένα κεντρικό σημείο, απ’ όπου είναι εύκολο να διαμοιραστεί. Η διαδικασία αυτή βοηθά ώστε ένα προϊόν να μπορεί να ανέβει στο ράφι μέσα σε 10΄, σε σύγκριση με τους μήνες που χρειαζόταν έως σήμερα.

Ακόμη, η Keyvoto επιτρέπει στις εταιρείες να έχουν σε ένα κοινό, κεντρικό σημείο, να συνδέουν και να αυτοματοποιούν όλο το προϊοντικό περιεχόμενο για να παράγουν υψηλής ποιότητας εμπειρίες προϊόντων, που ξεχωρίζουν στο ψηφιακό ράφι. Λειτουργεί, δηλαδή, σαν ένα single source of product truth.

ACI: Η ΑΙ αυτοματοποίηση της παρακολούθησης των online τιμών

Η Keyvoto εισάγει μια νέα, επαναστατική δυνατότητα, αυτή του ACI (Automated Commerce Insights). Μέσω αυτής οι suppliers μπορούν να ελέγχουν τις τιμές των ανταγωνιστικών προϊόντων στην αγορά και να τροποποιούν τις δικές τους τιμές βάσει του κλάδου τους. Αντίστοιχα, οι retailers μπορούν να δουν τις τιμές λιανικής, που τους αφορούν, και να προσδιορίσουν τις τιμές τους με βάση τις ανάγκες και τους στόχους τους. Το ACI, με άλλα λόγια, επιτρέπει την ενημέρωση όλης της τιμολογιακής πολιτικής.  

Η καινοτόμος αυτή δυνατότητα απαντά σε βασικά ζητήματα που αφορούν τους επαγγελματίες του e-commerce για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των στρατηγικών τους. Το ACI αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και προσφέρει πολλαπλά και μοναδικά χαρακτηριστικά, που βοηθούν brands και εταιρείες λιανικής να αυτοματοποιήσουν κρίσιμης σημασίας διαδικασίες και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές και παραγωγικές.

Στα βασικά χαρακτηριστικά του ACI περιλαμβάνονται:

  • Έλεγχος Τιμών
  • Παρακολούθηση Διαθεσιμότητας
  • Επίβλεψη της θέσης στο ψηφιακό «ράφι»
  • Συχνή Ενημέρωση
  • Ανάλυση και Συστάσεις

Πώς λειτουργεί η PXM πλατφόρμα Keyvoto;

Αυτό που κάνει η Keyvoto είναι να συγκεντρώνει όλα τα προϊοντικά χαρακτηριστικά λιανικής για κάθε προϊόν (συστατικά, περιγραφή προϊόντος, συσκευασίες, προωθητικές ενέργειες, βάρος κτλ.) και για εκατομμύρια κωδικούς, να τυποποιεί την πληροφορία και να την κάνει διαθέσιμη και ενιαία σε προμηθευτές και λιανοπωλητές, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή το κανάλι πωλήσεων που αυτοί θα χρησιμοποιήσουν. Η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα αυτοματοποίησης της διανομής πληροφοριών για τα προϊόντα, δίνοντας τέλος στη χειροκίνητη εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων.

Η Keyvoto απαρτίζεται από μια σειρά από modules, στα οποία περιλαμβάνονται τα εξής:

  • PIM (Product Information Management), για την πλήρη και σαφή εικόνα των πληροφοριών του προϊόντος για τους πελάτες λιανικής. 
  • MDM (Master Data Management), για πρόσβαση στα δεδομένα που αφορούν ένα προϊόν.
  • DAM (Digital Asset Movement), για τη διαχείριση των δεδομένων σε ένα σημείο.
  • PIDS (Product Information Distribution Services), για τη διασύνδεση των πληροφοριών των προϊόντων στα διαφορετικά κανάλια ενδιαφέροντος της επιχείρησης.

Μάλιστα, η εταιρεία ανανέωσε πρόσφατα την πλατφόρμα της προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες, όπως το Product Rating, ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας και πληρότητας των πληροφοριών που ανεβάζουν οι χρήστες, ενημερώνοντας σχετικά τους προμηθευτές και τους εμπόρους λιανικής, με στόχο την πληρέστερη εμφάνισή τους στο ψηφιακό ράφι.

Ένα ακόμη εργαλείο που αξίζει να αναφέρουμε είναι το PromoACI, μία υπηρεσία καθημερινής παρακολούθησης κάθε προωθητικής ανταγωνιστικής και μη ενέργειας για νέες προσφορές, διαγωνισμούς και πρωτοβουλίες μάρκετινγκ οποιουδήποτε brand ή αλυσίδας λιανικής, όπως ενημερωτικά φυλλάδια, newsletters, social media και τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Λίγα λόγια για την ιστορία από την Πτολεμαΐδα μέχρι τον παγκόσμιο χάρτη του retail tech…

Η ιστορία της Keyvoto ξεκινάει από την Πτολεμαΐδα και είναι οικογενειακή υπόθεση. Τα αδέρφια Παπαδημητρίου, ο Γιώργος, η Βάλια και η Άσπα, έχοντας ξεκινήσει μία διαφημιστική εταιρεία, έρχονταν σε επαφή με πολυεθνικούς πελάτες κυρίως στο ψηφιακό κομμάτι. Τότε, εντόπισαν το τεράστιο πρόβλημα γραφειοκρατίας που υπήρχε, εξαιτίας του οποίου μεσολαβούσε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τη στιγμή του λανσαρίσματος ενός προϊόντος μέχρι να βγει στο ράφι. Έτσι, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα cloud, όπου συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες για τα διαθέσιμα καταναλωτικά προϊόντα.

Όλα δείχνουν πως το εγχείρημα των αδερφών Παπαδημητρίου στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς η εταιρεία έχει σήμερα στο πελατολόγιο της περισσοτερους από 60 από τους μεγαλύτερους προμηθευτές προϊόντων λιανικής (όπως η Procter & Gamble, Nestle, Beirsdorf, Henkel, Reckitt, AS Company κ.α.), οι οποίοι διαχειρίζονται περισσότερα από 1000 brands.

Η επιτυχία της Keyvoto δεν ευνοεί μόνο την ίδια, αλλά και ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία. Η εταιρεία έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά την τοπική κοινωνία δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία απασχολεί περίπου 30 εργαζόμενους, από τους οποίους οι 20 βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Η Keyvoto δεν παύει να αναπτύσσεται  στοχεύοντας πάντα στο να προσφέρει την καλύτερη δυνατή προϊοντική εμπειρία στο ψηφιακό ράφι.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper Mag Νοεμβρίου #43

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις