Γαλλία: «Ψηφιακό διαζύγιο» από Teams και Zoom λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια

Η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο που η Ευρώπη αμφισβητεί την υπερβολική εξάρτησή της από τις αμερικανικές υποδομές IT, ειδικά μετά τις πρόσφατες διακοπές λειτουργίας σε υπηρεσίες cloud των ΗΠΑ

Βαγγέλης Γραικόπουλος
3'

Η Γαλλία ανακοίνωσε την πλήρη αντικατάσταση των αμερικανικών πλατφορμών Microsoft Teams και Zoom από όλες τις κυβερνητικές υπηρεσίες μέχρι το 2027. Στη θέση τους, το Παρίσι επιστρατεύει το Visio, μια εγχώρια πλατφόρμα βιντεοκλήσεων που αποτελεί το νέο σύμβολο της γαλλικής ψηφιακής κυριαρχίας.

Στρατηγική απεξάρτηση από τις ΗΠΑ

Η απόφαση, η οποία ανακοινώθηκε επίσημα τη Δευτέρα, δεν είναι απλώς μια αλλαγή λογισμικού, αλλά μια στρατηγική επιλογή για τον έλεγχο των κρίσιμων ψηφιακών υποδομών. Ο υπουργός Δημόσιας Διοίκησης και Κρατικής Μεταρρύθμισης, David Amiel, ήταν σαφής. Στόχος είναι ο τερματισμός της χρήσης μη ευρωπαϊκών λύσεων και η εγγύηση της ασφάλειας και του απορρήτου των επικοινωνιών του Δημοσίου.

Η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο που η Ευρώπη αμφισβητεί την υπερβολική εξάρτησή της από τις αμερικανικές υποδομές IT, ειδικά μετά τις πρόσφατες διακοπές λειτουργίας σε υπηρεσίες cloud των ΗΠΑ που προκάλεσαν αναστάτωση στη Γηραιά Ήπειρο.

Τι είναι το Visio

Το Visio αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου Suite Numérique, ενός ψηφιακού οικοσυστήματος που σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει υπηρεσίες όπως το Gmail και το Slack για τους δημόσιους υπαλλήλους. Ακόμη, το περασμένο καλοκαίρι έδωσε εντολή στους αξιωματούχους να εγκαταλείψουν το WhatsApp και το Telegram και να χρησιμοποιήσουν αντ’ αυτού το Tchap, μια υπηρεσία άμεσων μηνυμάτων που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για δημόσιους υπαλλήλους.

Η πλατφόρμα ενσωματώνει προηγμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης για απομαγνητοφώνηση συνεδριάσεων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της γαλλικής startup Pyannote. Η φιλοξενία των δεδομένων γίνεται στην υποδομή της Outscale (θυγατρική της Dassault Systèmes), διασφαλίζοντας ότι οι πληροφορίες παραμένουν σε γαλλικό έδαφος.

Σημειώνεται ότι το γαλλικό κράτος εκτιμά ότι η μετάβαση στο Visio θα μειώσει το κόστος των αδειών χρήσης, εξοικονομώντας έως και 1 εκατομμύριο ευρώ ετησίως για κάθε 100.000 χρήστες, όπως αναφέρει το euronews.

Η Γαλλία δείχνει ότι η ψηφιακή κυριαρχία δεν είναι μόνο ζήτημα ασφάλειας, αλλά και ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης για το DeepTech οικοσύστημα της. Μάλιστα, με 40.000 χρήστες ήδη στη δοκιμαστική φάση, το Visio ετοιμάζεται να γίνει το «ψηφιακό οχυρό» της, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στη Silicon Valley, πως η Ευρώπη είναι έτοιμη να ανακτήσει τον έλεγχο των δεδομένων της.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο