Σε έναν τεχνολογικό «εφιάλτη» εξελίχθηκε η τελευταία εβδομάδα για την Apple, με τον κολοσσό του Κουπερτίνο να βλέπει την κεφαλαιοποίησή του να «εξαϋλώνεται» κατά 202 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μία μόλις ημέρα. Η πτώση της μετοχής κατά 5% την Πέμπτη αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια στην ιστορία της εταιρείας, υπολειπόμενη μόνο από το σοκ των 311 δισ. δολαρίων τον Απρίλιο του 2025.
Το «αγκάθι» της Siri και οι συνεχείς αναβολές
Η αιτία του μαζικού sell-off εντοπίζεται στις επίμονες καθυστερήσεις γύρω από την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση της Siri. Ενώ η αγορά περίμενε μια Siri «νέας γενιάς» με πλήρη υποστήριξη Τεχνητής Νοημοσύνης, οι τελευταίες αναφορές του Bloomberg δείχνουν ότι το project αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στις δοκιμές.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Apple σκόπευε να ενσωματώσει τις νέες δυνατότητες στο iOS 26.4 τον Μάρτιο. Ωστόσο, η κυκλοφορία μετατίθεται πλέον σταδιακά για το iOS 26.5 (Μάιο) ή ακόμα και για το iOS 27 τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το πιο ανησυχητικό στοιχείο, ωστόσο, είναι μια ιδιότυπη «κρίση ταυτότητας» του ψηφιακού βοηθού: η Siri φέρεται να παρουσιάζει την τάση να αξιοποιεί το ενσωματωμένο ChatGPT της OpenAI για να απαντά, αντί να βασίζεται στα εσωτερικά συστήματα Apple Intelligence της εταιρείας.
Η ανισορροπία στην εφοδιαστική αλυσίδα
Πέρα από το λογισμικό, η Apple βρίσκεται αντιμέτωπη και με το αυξανόμενο κόστος του hardware. Η τεράστια ζήτηση για υποδομές AI από εταιρείες όπως η Micron και η Western Digital έχει προκαλέσει ανισορροπία στην αγορά μνήμης και αποθήκευσης. Ο αναλυτής της Bernstein, Μαρκ Νιούμαν, προειδοποιεί ότι το κόστος των εξαρτημάτων για τα νέα iPhone θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 15%, επηρεάζοντας τα περιθώρια κέρδους.
Παρά τις προκλήσεις, ο Νιούμαν σημειώνει ότι η Apple διαχειρίζεται την κρίση καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, η επιτυχής εφαρμογή του Apple Intelligence εντός του έτους παραμένει ο μοναδικός καταλύτης που μπορεί να αναστρέψει την αρνητική πορεία της μετοχής, η οποία υποχωρεί κατά 3% από τις αρχές του 2026.
