Ultimate magazine theme for WordPress.

Πόσο ώριμα είναι τα Eλληνικά Startups;

Τα τελευταία χρόνια έχω παρακολουθήσει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό από τις εκδηλώσεις του Ελληνικού Startup Οικοσυστήματος, όπως έχω συναντηθεί και με έναν αρκετά μεγάλο αριθμό από τις εταιρείες που έχουν προκύψει από αυτές. Και έχω ζήσει από πρώτο χέρι το πως έχει εξελιχθεί το οικοσύστημα.

Τους τελευταίους μήνες, ακούω από αρκετούς «εμπλεκόμενους» στο οικοσύστημα να υποστηρίζουν ότι πλέον τα Ελληνικά Startups είναι αρκετά πιο ώριμα σε σχέση με το παρελθόν.

Είναι μία άποψη με την οποία δεν θα διαφωνήσω. Αλλά, από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο προκειμένου να φθάσουμε στο επίπεδο εκείνο που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ότι το Ελληνικό Οικοσύστημα των Startups είναι «ώριμο».

Ας προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ. Σίγουρα υπάρχουν πλέον ομάδες και εταιρείες που είναι πολύ πιο οργανωμένες σε σχέση με το παρελθόν και όταν βρίσκονται ενώπιον μίας επιτροπής σε ένα Crowdhackathon, για παράδειγμα, είναι σε θέση να παρουσιάσουν την ιδέα τους σωστά και να την υποστηρίξουν. Και επίσης βλέπω και αρκετά Startups που κάνουν τα πρώτα τους βήματα και δείχνουν να ξέρουν που πατάνε, ποιος είναι ο στόχος τους και πως θα φθάσουν σε αυτό το σημείο.

Όμως, δυστυχώς, βλέπω ότι αυτές οι ομάδες και τα Startups είναι μία μικρή μειοψηφία. Και είμαι βέβαιος ότι θα πουν αρκετοί ότι πάλι άρχισα τη γκρίνια και ότι κανονικά θα πρέπει να γράψω ότι τα ελληνικά startups έχουν κάνει άλματα προόδου. Ας είμαστε ειλικρινείς: τα ελληνικά startups έχουν κάνει βήματα προόδου αλλά όχι άλματα. Και το πραγματικό πρόβλημα είναι πως πρέπει να κάνουν άλματα. Σίγουρα, υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά είναι λίγες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που παρακολούθησα σε ένα πρόσφατο Crowdhackathon που αφορούσε συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας, όπου έβλεπες ομάδες να παρουσιάζουν ιδέες που ήταν παντελώς άσχετες με το θέμα. Είδα επίδοξους επιχειρηματίες που περισσότερο έμοιαζαν ότι θέλουν να εκφράσουν την άποψη τους για ένα συγκεκριμένο θέμα -κοινωνικής φύσεως- και όχι να παρουσιάσουν μία επιχειρηματική ιδέα. Είδα ομάδες, οι οποίες είχαν μεν μία ιδέα, που ήταν και ενδιαφέρουσα, αλλά την παρουσίαζαν λες και ήταν κάτι το μοναδικό στον κόσμο. Και μία αναζήτηση στο Google θα τους έδειχνε ότι υπάρχουν πολλές αντίστοιχες προτάσεις, οι οποίες, μάλιστα, έχουν προχωρήσει.

Σίγουρα, έχουν γίνει βήματα. Και σε άλλες εκδηλώσεις βλέπουμε πιο «προχωρημένα» projects που έχουν πολλές πιθανότητες να κάνουν διεθνή καριέρα. Αλλά αισθάνομαι ότι η Ελλάδα μπορεί να μην είναι στο πάτο του Eυρωπαϊκού Startup Oικοσυστήματος, αλλά σίγουρα δεν έχει φθάσει καν στη μέση του. Έχουμε πολύ, μα πολύ δρόμο ακόμη…

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.