Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μην σας τρομάζει η Αγγλία!

Πριν έρθω στην Αγγλία, είχα την αίσθηση πως εδώ θα συνεργάζομαι με ανθρώπινες μηχανές, ανθρώπους που επαγγελματικά είναι σε άλλο επίπεδο, που κατά κάποιον τρόπο, είναι καλύτεροι από εμάς. Δεν κρύβω ότι αυτό με γέμιζε με πολύ ανασφάλεια. Όμως όταν ξεκίνησα, συνειδητοποίησα πως δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα.

Θα επαναλάβω όπως και στο πρώτο άρθρο πως η Αγγλία και οι αγγλόφωνοι ευρύτερα, είναι μια τεράστια αγορά. Υπάρχουν πολλά Events με πάρα πολλή κόσμο σε πάρα πολλούς συνεργατικούς χώρους. Σε αυτά τα Events βρίσκονται πλέον, σχεδόν μόνιμα, πολλοί εκπρόσωποι παραδοσιακών εταιρειών γιατί θέλουν να είναι κοντά σε τεχνολογίες που θα τους κάνουν ανταγωνιστικούς. Δεν είναι πιο έξυπνες από τις δικές μας εταιρείες. Απλώς έχουν οι περισσότερες τα κεντρικά τους γραφεία εδώ, οι Decision Makers είναι εδώ και η αγορά είναι συγκεντρωμένη εδώ. Η τεχνολογία λοιπόν τους κάνει ανταγωνιστικότερους ή πιο κερδοφόρους άρα είναι όσο πιο κοντά της γίνεται.

Παράλληλα όμως, υπάρχει η αίσθηση του Market Segment την οποία δημιουργεί το μέγεθος της αγοράς. Ο εκάστοτε Founder έχει αντίληψη ότι η λύση του απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, όχι στους πάντες. Είναι τόσο, δε, μεγάλη η αγορά, που υπάρχει δυνητικά ένα κοινό για κάθε είδους λύση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως πολλές τεχνολογικές εταιρείες, φτάνουν σε A-series επενδύσεις χωρίς την ανάγκη για πρόσληψη Marketer να είναι επιτακτική. Γιατί; Γιατί οι εταιρείες ή οι πιθανοί τους πελάτες είναι εκεί, στο δρόμο, σε Events, παντού. Ένα μέρος του Market Segment που τους ενδιαφέρει, σε μεγάλο βαθμό είναι προσβάσιμο υπερβολικά εύκολα.

Όλο αυτό που σας περιέγραψα παραπάνω, έχει εξελίξει και την καταναλωτική νοοτροπία του πολίτη ή της εταιρείας. Καθημερινά δέχονται δεκάδες προτάσεις, λύσεις, καινοτομίες. Όλος ο κόσμος θέλει να βάλει χέρι στην τσέπη τους, να τους λύσει ένα πρόβλημα. Αυτό τους εκπαιδεύει. Και τους κάνει ένα ιδανικό κοινό για Proof of Concept, ένα κοινό που έχει άλλες απαιτήσεις, εκπαιδευμένο και δεκτικό προς την καινοτομία.

Ο μέσος Έλληνας καταναλωτής είναι βολικό κοινό για να τεσταριστεί μια καινοτόμος για παράδειγμα FinTech λύση; Επίσης, με βάσει τα παραπάνω, εσείς, αν είσαστε επενδυτές, δεν θα παίρνατε ευκολότερα ρίσκο;

Το παρόν άρθρο δεν είχε σκοπό να εκπέμψει απαισιοδοξία και γκρίνια παρά μόνο να καταδείξει τις αμέτρητες διαφορές του οικοσυστήματος μας με το αγγλικό. Κάποιος θα πει “Ωραία Άγγελε, τι προτείνεις όμως;” Για οικονομία χώρου, με αυτό θα ασχοληθούμε σε ξεχωριστό άρθρο, την επόμενη εβδομάδα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις