Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τι θέλει να πει ο ποιητής;

Είναι απολύτως κατανοητό από την πλευρά μου ότι στα πρώτα βήματα ενός Startup είναι μάλλον πολυτέλεια να έχει κάποιο από τα στελέχη του που να γνωρίζει από επικοινωνία με τα Μέσα Ενημέρωσης. Όμως, από την άλλη πλευρά, θεωρώ αδιανόητο να μην έχει έστω έναν άνθρωπο που να ξέρει να γράφει ένα κείμενο που να βγάζει κάποιο νόημα. Και να είναι γραμμένο στα ελληνικά αφού το στέλνει στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης!

Από αυτή την στήλη, έχω προσπαθήσει να δώσω κάποιες συμβουλές σχετικά με το πώς πρέπει να γίνεται η επικοινωνία με τους δημοσιογράφους. Γνωρίζω, βέβαια, ότι δεν είναι και λίγοι οι Startuppers εκείνοι που θεωρούν ότι τα μέσα ενημέρωσης έχουν “πεθάνει” και μόνο τα social media είναι αρκετά για να γίνουν “διάσημοι”. Θα ήθελα σε αυτή την περίπτωση να τους θυμίσω ότι ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει να δίνει συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά κανάλια, εφημερίδες και περιοδικά. Και ας είναι αυτός που έφτιαξε το Facebook!

Όμως, δεν είναι αυτό το θέμα μου. Το πρόβλημα είναι αυτά που έρχονται στο email μου από Startups που έχουν βραβευτεί και έχουν κάνει και κάποιο νόημα ή από νέες προσπάθειες, οι οποίες προσπαθούν να κάνουν καλή εντύπωση. Δεν γίνεται, όμως, να κάνεις καλή εντύπωση όταν το δελτίο Τύπου που στέλνεις είναι τόσο κακογραμμένο! Γιατί πώς να καταλάβει ο δημοσιογράφος τι θες να πεις όταν ξεκινάς το κείμενο με αναφορά στο προϊόν σου, ως ο άλλος να οφείλει να το ξέρει! Και να συνεχίζεις εξηγώντας τους λόγους που το προϊόν σου είναι απαραίτητο στον κόσμο. Χωρίς, όμως, να έχεις εξηγήσει ποιο είναι το προϊόν σου! Και τι κάνει!

Είναι πολλές οι φορές που αυτά που έρχονται στο email μου με κάνουν να βγαίνω από τα ρούχα μου, κατά το κοινώς λεγόμενον. Οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν να κάνουν το μάρκετινγκ στα Startups θα πρέπει να καταλάβουν ότι άλλο είναι το δελτίο Τύπου και άλλο είναι ένα κείμενο που θα χρησιμοποιηθεί σε ενέργειες μάρκετινγκ. Αν και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τους ενημερώσω ότι όταν γράφετε ένα μάρκετινγκ κείμενο καλό θα ήταν να αποφεύγετε να φθάνετε σε ατάκες με πολλή δόση υπερβολής και σλόγκαν που καταλήγουν σε λέξεις όπως “αλήθεια”. Δημιουργείτε λάθος εντυπώσεις παιδιά και δύσκολα θα σας πάρει κάποιος στα σοβαρά.

Το άλλο εκνευριστικό που έχω δει σε δελτία Τύπου είναι η ξενομανία! Να δεχτώ ότι ένα δελτίο Τύπου ελληνικού Startup θα πρέπει να γραφτεί και στα αγγλικά. Ή ακόμη και μόνο στα αγγλικά αν πρόκειται για μία ανακοίνωση ιδιαίτερα σημαντική που πρέπει να δημοσιευτεί άμεσα και να “πάει” και σε διεθνή μέσα. Αλλά όταν βλέπω στο email μου δελτίο Τύπου που είναι γραμμένο αποκλειστικά στα αγγλικά αλλά αφορά τη συμμετοχή του συγκεκριμένου Startup σε εκδηλώσεις – ημερίδες που πραγματοποιήθηκαν μάλιστα 2-3 εβδομάδες νωρίτερα, τότε, συγγνώμη, αλλά δεν έχει καμία λογική. Εκτός και αν οι συμμετέχοντες στο Startup δεν τους ενδιαφέρουν τα ελληνικά Media. Αλλά τότε, να μην μας το στέλνουν. Να μεταφράσω ένα δελτίο Τύπου για μία εξαγορά αλλά όχι και για τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν πριν από καιρό. Αλήθεια, πιστεύετε ότι αυτό ενδιαφέρει τους αναγνώστες μας; Ή απλώς θεωρείτε ότι κάνει καλό στην εικόνα σας;

Γενικότερα, έχω την αίσθηση ότι πολλά Startups δεν μπαίνουν καν στη λογική να δείξουν το δελτίο Τύπου σε κάποιον φίλο τους που δεν ασχολείται με το χώρο. Έτσι, για να δουν αν γίνεται κατανοητό το κείμενο που στέλνουν. Γιατί, συγγνώμη παιδιά, αλλά δεν μπορώ πάντα να καταλάβω τι εννοεί ο ποιητής…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις